Gå til innhold

Hvis du kjøper kanin spiser vi den til middag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig? Var på McDonalds hvor en jente på 11-12 kom inn og maste om prisene på kanin + bur. Mor sa "Nei du får ikke kanin!" Jenta (som jeg syns virka ganske ufordragelig) sa "Jeg har penger, jeg kan kjøpe den selv!" Mor "Hvis du kjøper kanin, spiser vi den til middag." Folk rundt bare hevet øyebrynene. Ja, jeg syns barnet virka ufordragelig, men det er da HENNES barn, så jeg syns ikke det virka så veldig rart. Hvordan kan man si sånt? 

Anonymkode: 0fb77...f8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig? Var på McDonalds hvor en jente på 11-12 kom inn og maste om prisene på kanin + bur. Mor sa "Nei du får ikke kanin!" Jenta (som jeg syns virka ganske ufordragelig) sa "Jeg har penger, jeg kan kjøpe den selv!" Mor "Hvis du kjøper kanin, spiser vi den til middag." Folk rundt bare hevet øyebrynene. Ja, jeg syns barnet virka ufordragelig, men det er da HENNES barn, så jeg syns ikke det virka så veldig rart. Hvordan kan man si sånt? 

Send en bekymringsmelding til Barnevernet - spesielt ekstra raskt dersom barnet hadde festdrakt.

Anonymkode: d6d9a...c34

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke det mest pedagogisk korrekte svaret å gi jenta, men du kjenner ikke familien og for alt du vet kan jenta ha holdt maset gående 24timer i døgnet de siste ukene slik at mor fikk nok. Synes ikke du skal bry deg om hva andre sier, virker på som som om du ikke har barn selv og aldri har vært møkka sliten og lei maset.

Anonymkode: 8c70d...532

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var et godt svar jeg, hadde kunnet svart det samme selv :biggrin:

Anonymkode: 5330a...b7d

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du folk rundt burde gjort da, annet enn å "bare" heve øyenbrynene, og hva gjorde du selv? Det var ikke noe å heve øyenbrynene av, jeg har spist kanin mange ganger og gjør det gjerne igjen. Og noen kjæledyr kommer IKKE i mitt hus. Ville selvsagt ikke slakta en datters nyinnkjøpte kjæledyr, eller en fireårings elskede venn, men å true med det i forebyggende hensikt? Kanskje. En tolvåring tåler såpass. Kaniner kan spises. Et nei er et nei.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I mange dyrebutikker kan barn gå å kjøpe dyr uten å ha med foreldre, så da er det faktisk nødvendig å gi klar beskjed. Kjøpte selv kanin som 12-åring uten foreldre. 10 år siden.

Anonymkode: f58a8...b04

Skrevet (endret)

Nå kan det selvsagt være at denne moren er troendes til å bli kaninkoker, men hvis ikke, tror du ikke en elleveåring ser gjennom den bløffen der? Min femåring hadde i alle fall det. Han hadde skjønt at det betydde bare nei, og ikke nei med kaninstuing attåt.

Endret av Hactar
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...