stan Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har et barn som går på en videregående skole. Elevene i klassen hennes var med på en konkurranse som gruppen hennes vant. Premien var å reise til utlandet og presentere arbeidet sitt for elever fra hele Europa. Nå ber skolen meg om å søke permisjon for henne. Det virker helt urimelig å søke om fri fra undervisningen for å være med på et opplegg i skolens regi. Det er jo som om jeg skulle be min arbeidsgiver om fri fra jobb for å dra på en jobbreise. Noen som har vært borti noe lignende?
bobleplast_ Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Er det så big deal å fylle ut en enkel søknad da? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Det er jo bare en formalitet. Permisjon fra skole er noe helt annet enn permisjon fra jobb. Anonymkode: 776f2...8dd
stan Skrevet 16. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2017 9 timer siden, bobleplast_ skrev: Er det så big deal å fylle ut en enkel søknad da? 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare en formalitet. Permisjon fra skole er noe helt annet enn permisjon fra jobb. Anonymkode: 776f2...8dd Med dagens fraværs regel er det å være borte fra undervisningen mer alvorlig. Dessuten er spørsmålet om det er riktig å søke skolen om permisjon for å være med skolen på tur. Jeg mener det ikke er det, så kom heller med seriøse argumenter for hvorfor jeg har feil.
bobleplast_ Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 Jeg antar at skolen ønsker at dere skriver en søknad om permisjon for å ha det dokumentert. Permisjon og arrangerte skoleturer omfattes ikke av fraværsgrensen, så det er ikke noe problem. Skal hele klassen på tur, eller er det bare en liten del av klassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå