starie Skrevet 28. desember 2004 #1 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg skal lage nyttårsmiddag til vennene våre og trenger noe tips til hvor mye jeg trenger av kjøtt. De fleste vil ha begge deler, 1 skal ha bare pinnekjøtt og 2 skal ha bare ribbe. Hvor mye trenger jeg? Og hvor mye tilbehør trenger jeg? Vi kjører full pakke med brun saus, surkål, rødkål, kålrabistabbe, medisterkaker og julepølser, På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #2 Del Skrevet 28. desember 2004 tja, da jeg jobbet på restaurant, beregnet vi to biter ribbe, to biter pølser, to medisterkaker, to-tre poteter, en dæsj rødkål og surkål per PORSJON. De storspiste spiste mer, men de fleste damene spiste mindre. Pinnekjøtt husker jeg ikke. Fire "pinner" til hver holder nok. Hva dette blir i gram, aner jeg ikke! Du kan kanskje regne at alt i alt, med tilbehør og hele pakka, spiser hver person ca 1 kg mat. (???) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2004 Tusen takk for svar gjest Er det noen som aner mer nøyaktig hvor mange kilo jeg trenger av hvert? Hvor mange gram kjøtt regner man per pers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. desember 2004 #4 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg tror man regner 350-400 gram pinnekjøtt pr person. Går ut fra at mengden ribbe er omtrent den samme. Da kan du jo regne ut sånn omtrent mengde, husk å trekke av pølser/medisterkaker. Lykke til med matlaginga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 29. desember 2004 Tusen takk for svar Brunhilde! Jeg får satse på at det går bra Jeg er ikke akkurat noen mester på kjøkkenet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 29. desember 2004 #6 Del Skrevet 29. desember 2004 Pinnekjøtt - Ferdig pinnekjøtt frå butikken ca 350 g per person http://www.nrk.no/mat/julemat/501789.html Svineribbe, 4 porsjonar - 1 ¼ kg tynnribbe eller 1 ½ kg midtribbe http://www.nrk.no/mat/julemat/466173.html Lykke til! Blir sikkert kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 30. desember 2004 #7 Del Skrevet 30. desember 2004 tror jeg ville beregnet 500 gram pinnekjøtt pr. person. Heller for mye enn for lite - og det er mye bein på kjøttet. Det er i alle fall hva jeg beregner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå