Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har det siste året jobbet i en midlertidig stilling i det offentlige.  Først var stillingen på et halvt år som ble forlenget et nytt halvt år.  

Om et par dager går min kontrakt ut igjen men de har sagt at de ønsker å forlenge kontrakten min enda en gang ned et nytt halvår...

Jeg får betalt på forskudd og har fått halv lønn denne mnd fordi jeg ikke har noe gyldig arbeidskontrakt 

Sjefen min drar på ferie i morgen,  og min kontrakt går ut på fredag... 

Hva skal jeg gjøre, jeg har fått muntelig beskjed om å fortsette,  men ikke noe skriftelig. Skal jeg bare fortsette å gå på jobb uten kontrakt? 

Anonymkode: 26547...cad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Himmel og hav, ta ansvar og be om kontrakt da vel.

Anonymkode: d1e3c...d4e

Skrevet

Hvorfor har du ikke tatt dette opp med sjefen?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Himmel og hav, ta ansvar og be om kontrakt da vel.

8 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor har du ikke tatt dette opp med sjefen?

Selvfølgelig har jeg tatt dette opp med sjefen!  Men hun bare utsetter og utsetter.... Og nå drar hun altså på ferie

Skrevet

Så da skal du ikke jobbe før hun kommer tilbake eller hva? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Så da skal du ikke jobbe før hun kommer tilbake eller hva? 

Det er det jeg spør om. Hva hadde dere gjort?

Jeg hadde jo selvfølgelig tenkt å jobbe videre. Men det blir jo da til at jeg jobber uten kontrakt og uten lønn. Føles ikke helt bra

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med personalavdelingen og hørt med dem.

Det er ofte de som administrerer kontrakter og fornyelser av kontrakter.

Anonymkode: 8a2e1...bf0

AnonymBruker
Skrevet

At du ikke har kontrakt betyr ikke at du ikke skal ha lønn. Kontakt lønningskontoret og krev å få utbetalt det du ikke har fått umiddelbart.

Anonymkode: b73eb...209

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg spør om. Hva hadde dere gjort?

Jeg hadde jo selvfølgelig tenkt å jobbe videre. Men det blir jo da til at jeg jobber uten kontrakt og uten lønn. Føles ikke helt bra

Lønn er en ting, en annen ting er jo at man mister f.eks. ulike typer forsikringer man har gjennom jobb.

Dette er ikke vanskelig; tropp opp på sjefens kontor i morgen tidlig. Si at du ikke kan jobbe uten kontrakt - dette med tanke på både deg som arbeidstaker, men også med tanke på arbeidsgiver. Får du ikke kontrakt da, er det vel ikke meningen at du skal jobbe der mer. Eller er det sånn at sjefen ikke kommer i morgen? I så fall synes jeg det er veldig spesielt at du ikke har gjort mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med henne flere ganger, og jeg hadde inntrykk at det var i boks hvert øyeblikk.  Men så dro hun plutselig på ferie og kommer ikke tilbake før min kontrakt er over for lengst.. 

I teorien kan hun bare be meg om å ryke og reise når hun kommer tilbake,  for jeg har ikke kontrakt, de kan si at jeg jobbet der frivillig uten lønn.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket med henne flere ganger, og jeg hadde inntrykk at det var i boks hvert øyeblikk.  Men så dro hun plutselig på ferie og kommer ikke tilbake før min kontrakt er over for lengst.. 

I teorien kan hun bare be meg om å ryke og reise når hun kommer tilbake,  for jeg har ikke kontrakt, de kan si at jeg jobbet der frivillig uten lønn.

Du kan ikke jobbe der uten kontrakt, . Du får ikke lønn og i tillegg så er du ikke forsikret. Jeg ville ikke møtt opp, og valgt å kontakte sjefen med en gang hun er tilbake. Jeg jobber i staten selv og vet hvor tunggrodd det systemet kan være.

Anonymkode: 87fa0...be2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke jobbe der uten kontrakt, . Du får ikke lønn og i tillegg så er du ikke forsikret. Jeg ville ikke møtt opp, og valgt å kontakte sjefen med en gang hun er tilbake. Jeg jobber i staten selv og vet hvor tunggrodd det systemet kan være.

Jeg tror ikke dette er systemet skyld. Heller det at min sjef har 50 jern i ilden og er en surrebukk. Hun er utrolig hyggelig og koslig, men en surrebukk.

Da jeg skulle begynne fortalte hun meg hva lønna skulle være, men da jeg skulle signere, var lønna gått ned 50 000 og ingen sa noe som helst..

Hun klarte å tilogmed å oppgi feil adresse for jobbintervjuet.

Og forrige gang kontrakten skulle forlenges viste jeg ikke om jeg hadde noen jobb å gå til før 2 dager før...

Osv...osv dette er bare et åar eksempler med surr.

Men utenom dette er dama god som gull

AnonymBruker
Skrevet

Vil du jobbe der da? Du kan jo bruke anledning til å søke andre jobber.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke dette er systemet skyld. Heller det at min sjef har 50 jern i ilden og er en surrebukk. Hun er utrolig hyggelig og koslig, men en surrebukk.

Da jeg skulle begynne fortalte hun meg hva lønna skulle være, men da jeg skulle signere, var lønna gått ned 50 000 og ingen sa noe som helst..

Hun klarte å tilogmed å oppgi feil adresse for jobbintervjuet.

Og forrige gang kontrakten skulle forlenges viste jeg ikke om jeg hadde noen jobb å gå til før 2 dager før...

Osv...osv dette er bare et åar eksempler med surr.

Men utenom dette er dama god som gull

Du kan ikke godta at hun surrer med så viktige ting. Har til gode å oppleve sjefer som er gode som gull i staten..Glad vi har fagforening.

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer personalavdelingen! Det er som regel de som ordner opp ( for sjefene ) med kontrakter, ansettelser etc. 

Anonymkode: 91cd6...72e

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta kontakt med personalavdelingen. Og sjefen din er uansvarlig når hun drar på ferie før noe så viktig er fikset. Er man sjef skal man om nødvendig 24/7, så dette er noe du bør kunne ta kontakt med henne om selv om hun er på ferie. Det tar maks 5-10 min å sette opp en standard arbeidskontrakt som hun kan sende til personalavdelingen per e-post eller legge inn i arkivsystem eller lignende.

Anonymkode: 1d5ea...853

AnonymBruker
Skrevet

Det har ordnet seg! :)

Jeg fikk både lønn og forlengelse av kontrakt i dag! 

Hun var innom en kjapp tur og ordnet det.

Det var godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...