Gå til innhold

Jeg har ingen venner. Har kun barna og familie ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever tomheten mye nå når barna er blitt voksne. Jeg er singel. Har ingen venner. Har barna og familie. Min familie maser på meg og ringer bekymret : Hva gjorde du på i helgen ? Var du alene? Du skulle hatt deg venner... Dette høres trist ut sier de... i full bekymring. Jeg trives alene. Eneste jeg savner er en kjæreste. Jeg har jobb og er sosial i yrke på jobb og liker å være litt for meg selv. Men jeg følte meg anderledes og trist når jeg får slike oppringinger. Fins det andre mennesker som ikke har venner på fritiden slik som meg? Eller er jeg rett og slett rar? 

Anonymkode: 156cf...e93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal si ifra til dem. Si tydelig at du koste deg alene med en bok/film/slappet av/hva som helst og at du ikke har lyst til å få slike kommentarer siden du trives i eget selskap. Jeg tror nok at de bare tenker på deg og vil deg godt, og siden de tydeligvis ikke er av den oppfatning at du synes det er greit å være alene må du være litt direkte. :)

Du er veldig normal og overhodet ikke rar. Jeg håper også du tar steget med å se etter en kjæreste etter hvert ettersom du merker det savnet. :)

Anonymkode: c5267...c81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal si ifra til dem. Si tydelig at du koste deg alene med en bok/film/slappet av/hva som helst og at du ikke har lyst til å få slike kommentarer siden du trives i eget selskap. Jeg tror nok at de bare tenker på deg og vil deg godt, og siden de tydeligvis ikke er av den oppfatning at du synes det er greit å være alene må du være litt direkte. :)

Du er veldig normal og overhodet ikke rar. Jeg håper også du tar steget med å se etter en kjæreste etter hvert ettersom du merker det savnet. :)

Anonymkode: c5267...c81

Ja sant. Jeg har sagt det til dem men de fortsetter å mase. Det eneste jeg savner er kjæreste. Savner ikke venner. Jeg liker å være for meg selv. Er nok sosial på arbeid :)

Anonymkode: 156cf...e93

AnonymBruker
Skrevet

Det er trist at andre er mer bekymret for at du ikke formelt har venner enn hvem du er venner med.

Heller ingen venner enn dårlige venner. Heller ingen kjæreste enn en kjæreste som mishandler osv. Men for folk utenfra betyr dette ingenting. Hvordan du har det betyr ingenting. Det som betyr noe er hvordan ting fremstår på utsiden, fasaden. Hvordan er den? Det er det viktigste.

Hadde de brydd seg om deg, hadde visst at du ikke savner å ha venner. At du er sosial nok på jobb osv. Hva sier det om dem når de ikke vet dette om deg? 

Og skal du da bry deg om hva de sier? Rist heller på hodet og skift samtaleemne neste gang. 

Anonymkode: 5c8c1...43d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ikke så vanlig å ikke ha en eneste venn eller bekjent men det er noe man velger selv. Klart din familie er bekymret for deg! Men det er bare en god ting siden de sikkert vil at du skal ha det bra. 

Du sier du opplever tomhet nå siden barna er voksne. Hva med å begynne på en ny hobby hvor du treffer andre hyggelige og likesinnede? Det er ofte ikke så mye som skal til. Hva med å prøve noe nytt? Modellflyklubb, vannsport, hundeklubb eller andre hobbyer hvor folk er hyggelige og imøtekommende. Da kan du få dekket noe av den tomhetsfølelsen du bærer på.

Anonymkode: 2d329...852

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du at du vil ha en kjæreste, men ikke gidder venner? En kjæreste er jo først og fremst en venn, ellers funker forholdet veldig dårlig...

Anonymkode: 9eaeb...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...