AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Har funnet en bedrift som er villig til å ta meg inn som ufaglært og de sier at jeg kan jobbe der inntil jeg kan ta fagbrev (som da er om 5 år om jeg har forstått det korrekt), men her er det jeg lurer på: Bedriften driver med kjemikalier og produksjon (blir fagbrev innen kjemiprosess), men jeg har verken gått Vg1 TIP eller Vg2 kjemiprosess. Må jeg i tillegg til disse fem årene med arbeid ta fagene som ligger inn under Vg1 og Vg2? I så fall..hvordan? Ut ifra det jeg har sett er det en god del teori man må kunne, samt praksis (tverrfaglig eksamen) for fagene både på Vg1 og Vg2, og mye av det jeg må kunne er ting som bedriften ikke kan drive med opplæring i. Ungdomsretten har jeg brukt opp også, så hvordan skal jeg gå frem her? Er også litt nysgjerrig på hvilken betaling jeg kan forvente som en sånn praksiskandidat? Er det meningen at jeg skal gå fem år i 100% stilling med lærlinglønn? Håper noen har peiling, takk Anonymkode: 8b05f...4d3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Kontakt fylkeskommunen der du bor. Du bør få vurdert realkompetansen din, for å se hva som blir mest gunstig for deg for å få et fagbrev. Der kan de og hjelpe deg med spørsmålene dine. Anonymkode: f7f06...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå