Gå til innhold

Hvordan varme opp morsmelk?

Vilhelstværeanonym

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nødvendighet for å pumpe brystet til morningen, i og med at jeg hadde så veldig melkespreng og minsten ikke orket mere melk. Vil gjerne gi henne melken i kveld, men hvordan varmer jeg opp morsmelken på en skånsom måte uten å "ødelegge" den? Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aldri i microbølgeovn. 

Det beste er å sette flaska i en kjele eller annen kjøkkenbehlder som tåler varmt vann. Du fyller varmt vann fra springen i kjelen el. Og setter flasken med melk inni til varming på benken oppi det varme vannet.

Anonymkode: 1c74c...534

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mikro går greit hvis du har kontroll på at den ikke blir for varm, og rister melken etterpå. Prøv med fem sekunder, kjenn, fem til osv. 

Eller vannbad. Har du det travelt kan du riste flaska under rennende varmt vann. 

Anonymkode: 1a17d...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vannbad er best. Mikro kan gi melken ujevn tenperatur og gi brannskade i barnets munn. Det kan også skade melkens gode egenskaper.

Anonymkode: 6c364...da6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vannbad, morsmelk skal ikke varmes til over 40 grader.

Anonymkode: 12d58...55b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sug melka inn med puppen, igjen.

Men seriøst. Flaske + vannbad. Trenger bare være lunkent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøpe en flaskevarmer på komplett.no den fra avent, 600 kr billigere enn på barnas hus

Anonymkode: d17ae...5f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikk den selv med oboy i eller lag vafler til frokost. 

Anonymkode: ef719...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mikro går greit hvis du har kontroll på at den ikke blir for varm, og rister melken etterpå. Prøv med fem sekunder, kjenn, fem til osv. 

Eller vannbad. Har du det travelt kan du riste flaska under rennende varmt vann. 

Microbølger ødelgger viktige næringskilder i morsmelk og skal derfor aldri brukes til morsmelk. Det trodde jeg alle fikk beskjed om og visste? Vannbad er løsningen eller flaskevarmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Microbølger ødelgger viktige næringskilder i morsmelk og skal derfor aldri brukes til morsmelk. Det trodde jeg alle fikk beskjed om og visste? Vannbad er løsningen eller flaskevarmer. 

Nei, så lenge den ikke varmes opp for mye ødelegger ikke mikro noe. Det samme gjelder jo vannbad, varmes den opp for mye ødelegger man viktige næringsstoffer. Men det er lettere å varme for mye i mikro enn i vannbad,derfor frarådes det. Men hvis man ikke gir mm på flaske ofte er det uansett ikke farlig om den har mistet litt bittelitt næring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...