Gå til innhold

Hjemmetrening uten vekter, funker det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva utgangspunktet ditt er, hvis du utsetter musklene for mer "stress" enn de er vant med, vil musklene vokse fordi de skal klare å takle mer arbeidsmengde. Hvis de øvelsene er veldig lette for deg vil ikke musklene vokse, men hvis de er vanskelige og du må pushe deg selv litt kan du like godt legge på deg muskler av dette som av trening med manualer. 

Muskelbygging med kroppsvekt er jo ganske populært og det er åpenbart at dette er mulig. Den videoen du linker til syns jeg derimot ikke noe særlig om, det finnes utallige der ute, og bare du finner en du liker så finnes det utrolig mye hardt du kan gjøre uten manualer. 

For å legge på seg muskler må du også tenke på kostholdet, det hjelper å spise næringsrik mat. 

Anonymkode: 75050...109

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut fitnessblender. :) 

Anonymkode: 5545d...90e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva utgangspunktet ditt er, hvis du utsetter musklene for mer "stress" enn de er vant med, vil musklene vokse fordi de skal klare å takle mer arbeidsmengde. Hvis de øvelsene er veldig lette for deg vil ikke musklene vokse, men hvis de er vanskelige og du må pushe deg selv litt kan du like godt legge på deg muskler av dette som av trening med manualer. 

Muskelbygging med kroppsvekt er jo ganske populært og det er åpenbart at dette er mulig. Den videoen du linker til syns jeg derimot ikke noe særlig om, det finnes utallige der ute, og bare du finner en du liker så finnes det utrolig mye hardt du kan gjøre uten manualer. 

For å legge på seg muskler må du også tenke på kostholdet, det hjelper å spise næringsrik mat. 

Matmessig har jeg koll. Veldig mye protein og litt overksudd.

Har du evt noen andre slike videoer, som er enda mer krevende?

Anonymkode: bdfab...cd7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut fitnessblender. :) 

Anonymkode: 5545d...90e

Hvem er det? :)

Gjest Froning
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer over div. hjemmetreningsvideoer der folk trener uten vekter, som f.eks denne https://www.youtube.com/watch?v=s7iZJ3fcttY

Kan det funke å legge på seg litt muskler?

Enkelte øvelser kan du komme relativt langt med.. Når du derimot kjører 4x20 for å kjenne motstand er det på tide å legge på vekter

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du VELDIG mye protein?

Det er ikke bærekraftig for verden (hvis du spiser mye kjøtt) og det er ikke bærekraftig for lommeboka. At man skal spise svære mengder protein når man går OPP i vekt er en myte. Du må spise nok til at det systemet som bygger muskler fungerer skikkelig, men 1,8g per kg kroppsmasse er unødvendig. 

Jeg bruker vekter så har ikke noen som jeg selv bruker nei. Men athlean-x har en del mage-øvelser uten vekter i alle fall. Det gjelder bare å søke på engelsk, bodybuilding without manuals eller noe sånt, ikke vet jeg. :P Men du finner helt sikkert mye forskjellig da. Du kan også ta i bruk husholdningsartikler hvis du ikke har råd til å kjøpe deg noe vekter å ha hjemme. 1,5 liters flasker til å begynne med, melposer, ja, vær kreativ. 

Ellers så armhevinger og ulike variasjoner av planken gode øvelser man kan gjøre tungt uten ekstra vekt. Nå aner jeg ikke hvor nybegynner du er da, men om du ikke har gjort noe som helst, vil nok vanlige knebøy uten ekstra vekt ta på. 

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet

Skal du kjøpe inn noe utstyr? I så fall anbefaler jeg strikk, kettlebells og trx. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, canacas skrev:

Skal du kjøpe inn noe utstyr? I så fall anbefaler jeg strikk, kettlebells og trx. 

Hva er trx? 

Gjest Ingenting2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er trx? 

Slynge. Kan monteres på døra di hjemme. Finnes utallige øvelser på nett. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du ikke ned i vekt?

Anonymkode: 16bb8...c8a

AnonymBruker
Skrevet

Joda :) Du kan kanskje ikke forventer bodybuilder resultater, men det fungerer

Har du trapper? Bruk dem

Pilates videoer kan også brukes

Egen kroppsvekt fungerer veldig bra så lenge du gjør øvelser sakte nok til å få en effekt

Anonymkode: 1877f...ec3

Gjest Coolaid
Skrevet

Å stå og løfte tunge ting opp og ned for å trene en spesifikk muskel er gammeldags. Jeg anbefaler alltid å trene mest mulig av kroppen samtidig. Tenk helkropps øvelser, tenk militære øvelser osv hvor du bruker kroppen som vekt. Tren mest og best mulig på minst mulig tid. Å jokke opp og ned på ting er bare dumt. Dette blir du sterkere av. 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Froning skrev:

Enkelte øvelser kan du komme relativt langt med.. Når du derimot kjører 4x20 for å kjenne motstand er det på tide å legge på vekter

Du sier enkelte øvelser. Hvilke er det du sikter til da?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda :) Du kan kanskje ikke forventer bodybuilder resultater, men det fungerer

Har du trapper? Bruk dem

Pilates videoer kan også brukes

Egen kroppsvekt fungerer veldig bra så lenge du gjør øvelser sakte nok til å få en effekt

Anonymkode: 1877f...ec3

Ja men jeg sliter med å finne øvelser for hele kroppen. Gjerne 7-8 øvelser som trener hovedsaklig øvre del, men også nedre del.

Pushups vet jeg ikke om har noen effekt.

AnonymBruker
Skrevet

3 minutter siden, Coolaid skrev:

Å stå og løfte tunge ting opp og ned for å trene en spesifikk muskel er gammeldags. Jeg anbefaler alltid å trene mest mulig av kroppen samtidig. Tenk helkropps øvelser, tenk militære øvelser osv hvor du bruker kroppen som vekt. Tren mest og best mulig på minst mulig tid. Å jokke opp og ned på ting er bare dumt. Dette blir du sterkere av. 

Hvilke øvelser anbefaler du, som man ikke trenger vekt på? Øvelser som er bra for musklene og som styrker musklene

Gjest Ingenting2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men jeg sliter med å finne øvelser for hele kroppen. Gjerne 7-8 øvelser som trener hovedsaklig øvre del, men også nedre del.

Pushups vet jeg ikke om har noen effekt.

Sjekk trx. Tror du ville fått mye ut av det hjemme. Øvelser for hele kroppen. :)

https://m.trxtraining.com/

Gjest Ingenting2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aha, takk!

Hva tenker du forresten om disse øvelsene? https://www.youtube.com/watch?v=xnj9WD6F8-Q Tenker å gjøre alle dem

Jeg gjør kun yoga og foamroller hjemme, ellers bruker jeg vekter på senteret til utfall, knebøy, spilt osv. Ville muligens kjøpt en medisinball å trene med hjemme, til mage/kjerne-trening. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, canacas skrev:

Jeg gjør kun yoga og foamroller hjemme, ellers bruker jeg vekter på senteret til utfall, knebøy, spilt osv. Ville muligens kjøpt en medisinball å trene med hjemme, til mage/kjerne-trening. 

Må jeg spise i overskudd og mye proteiner for å adde muskler av de hjemmeøvelsene? Er ganske høy fettprosententet nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...