Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå klarer jeg ikke å tenke klart. Jeg var i en ulykke, og ble gjenopplivet på stedet. Jeg var død i 3 minutter, fortalte de meg.

Tingen er, jeg har aldri trodd på noe liv etter døden, men nå sliter jeg litt - fordi jeg nå har vært i døden, kommet tilbake, og har ingenting å fortelle. Som om jeg bare var en datamaskin som ble skrudd av, og deretter på igjen. Døden var helt svart. Som om jeg sov uten drømmer. Ingen tid, ingen bilder, ingen følelser.

Jeg sliter veldig med å "leve" nå, føler jeg sitter med et bevis for meg selv at døden virkelig er slutten. Vi lever, og så dør vi, og så er det "evig"(vi vil jo ikke merke det som en "evighet", da det ikke finnes tid i døden.) mørke etterpå, uten noen form for bevissthet.

Har nok havnet i en eksistensiell, men samtidig spirituell, krise...

Anonymkode: 1b6ea...ef5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sliter du med å leve nå? Det spiller da ingen rolle for din nåværende livskalitet om det er et liv etter døden

Anonymkode: 47c54...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt fastlegen din og be hen henvise deg til noen å prate med. Tydelig at du trenger å bearbeide det som skjedde. Om du er kristen så kan du snakke med en prest. 

Anonymkode: 45bfb...6a3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også klinisk død men opplevde det motsatte av deg. Gikk ut av kroppen, kjente en intens kjærlighet og en del andre ting som blir litt for personlige å fortelle her. Husker du øyeblikket rett etter at du ble gjenopplivet? Pleier du å huske drømmene dine? Traumet kan gjøre at du ikke husker det som skjedde når du var borte.

Anonymkode: 872fc...a21

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sliter du med å leve nå? Det spiller da ingen rolle for din nåværende livskalitet om det er et liv etter døden

Anonymkode: 47c54...e1c

Klarer ikke helt å forklare det. Man skulle tro jeg fikk en ny livslyst etter en slik hendelse. Men det kjennes nesten omvendt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt fastlegen din og be hen henvise deg til noen å prate med. Tydelig at du trenger å bearbeide det som skjedde. Om du er kristen så kan du snakke med en prest. 

Anonymkode: 45bfb...6a3

Er ikke kristen, men burde nok snakket med noen. Sliter bare å forklare det jeg føler. Det er en helt ny følelse jeg aldri har følt før, og jeg sliter med å binde den opp mot forklarende ord. Den er negativ, det kjenner jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

For de som tror på en sjel er det nok slik at den ikke forsvinner ut av kroppen bare fordi man er klinisk død i 3 minutter. Derfor går det helt fint å tro på noe større enn seg selv til tross for denne opplevelsen, men du må velge selv hva du vil tro. 

Jeg tror du bør få deg profesjonell hjelp. Du er i krise og ting er ikke klart da. Naturligvis er du traumatisert etter noe slikt! Altså, jeg ble traumatisert da jeg var i en ulykke der jeg ikke engang var bevisstløs et eneste sekund. Tror psykolog blir tingen for deg. Hvis du har fått PTSD er det viktig å få jobbet med dette så fort som mulig

Anonymkode: a79a5...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var også klinisk død men opplevde det motsatte av deg. Gikk ut av kroppen, kjente en intens kjærlighet og en del andre ting som blir litt for personlige å fortelle her. Husker du øyeblikket rett etter at du ble gjenopplivet? Pleier du å huske drømmene dine? Traumet kan gjøre at du ikke husker det som skjedde når du var borte.

Anonymkode: 872fc...a21

Så herlig. Jeg husker ingenting. Pleier alltid å huske drømmene mine. Skulle ønske jeg opplevde det du opplevde.

ts

Skrevet

Godt du ikke var ordentlig død da. Nyt livet.

Gjest lipgloss
Skrevet

jeg tenker at mann blir født på ny,det er min måte å håndtere døden på.

Mulig det er litt svart en stund før du blir født på ny :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen tvil om at slikt forandrer enn. Det er en ekstensiell krise du er i, ingenting unormalt over det. 

Anonymkode: 55e30...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...