Gå til innhold

Maser om å låne sminke

Elena87

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ei ikke så nær venninne. Vi går i klasse og hun spør stadig om å låne sminke av meg, jeg sier nei også virker hun sur etterpå. 

Jeg har sagt ja noen ganger for å ikke virke slem, en gang brukte hun fingrene på leppestiften min, også tok hun en finger for hver gang hun tok på den men jeg så at hun tok en finger to ganger! Jeg syntes slikt er sååå ubehagelig, med tanken på bakterier/herpes osv. Hun har ligget med flere titalls så jeg tørr ikke å stole på at hun ikke har munnherpes heller.

Hun spurte i dag også om hun kunne låne pudder av meg om hun brukte egen kost men det er jo ille det også.

Det er jo ikke mitt problem at hun glemmer sminke?!? WHAT TO DO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sminske skal du aldri bytte med noen andre. Det er som å bytte drikkeflasker, noen man ikke gjør av hygiene og smitteårsaker. 

Øyesminke og sminke brukt på en hud, kan føre "hudbakterier" med seg som den andre eller eieren ikke tåler når sminken blir brukt av flere. Å få infeksjon i øynene er noe "dritt" særlig når du får det på grunn av deling av sminke. 

Neste gang svarer du at sminken er din personlige eiendel og ikke noe du deler av hygieneårsaker. Gir hun seg ikke så la være å bry deg, fremfor å bli syk av å måtte dele. Jeg har infeksjon, av alvorlig karakter i øynene, etter å ha vært i salong og blitt sminket. 

Anonymkode: f7dd2...517

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare sagt at det handler om bakterier, uansett om hun er frisk eller ikke, kan du få infeksjoner eller dårlig hud pga andre type bakterier. Det er ikke personlig(eller ikke si at det er det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sa at jeg synes det var like ekkelt som å låne bort tannbørsten min og sa "sorry, jeg orker ikke å låne bort til noen, ikke engang moren min får låne sminke av meg. Jeg er bare litt sær, jeg, haha" når jeg gikk på ungdomsskolen og hadde lignende problem. Som voksen sier jeg bare nei, beklager. 

Anonymkode: 992de...1ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...