Gå til innhold

Lurekuk

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Luremus er et begrep som alle kjenner, men overhørte en samtale på et utested som dreide seg om lurekuk. Trodde det ordet bare eksisterete i teorien, men så viser det seg altså å være feil.

Er det noen som har historier som kan bekrefte dette?

NB! Tenker ikke på tilfellene med ereksjonssvikt/alkohol, men rett og slett lurekuk i samme betydning som luremus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

Åjadda! Kjenner til lurekuker jeg... (og luremus for den saks skyld..)

For uninvidde: Lurekuk: Noen som flørter og smisker, får en til å tro at det skal bli fart i høyet, men som i siste øyeblikk "må hjem" -alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er lurekuk eller hevn er ikke godt å si, men historien er i hvert fall god.

En kompis traff ei dame på by'n. De rota og begge to var enig om at de skulle avslutte kvelden i samme seng. Han inviterte henne med hjem til seg, siden han bodde i sentrum. Hun derimot nektet og ville heller at han skulle være med hjem til henne.

Hun bodde langt fandenivold utpå landet så han sa at da måtte de ta bussen, for han var blakk og fikk ikke lønning på noen dager. Han fikk i retur at det var ikke noe problem, hun hadde penger. Da de endelig kom fram viste det seg at hun bare hadde småpenger, og han måtte betale turen på et nesten firesifret beløp med kredittkort. "Oj, jeg var vist blakk jeg" var eneste unnskyldningen han fikk før hun gav han småpengene så han skulle ha til en halv bussbillett hjem dagen etter.

Da de kom innafor døra var han dritforbanna for han følte han var blitt utnytta og lurt med bare for å betale for taxien. Hun trodde nok hun kunne betale tilbake under dyna, men det synet delte ikke kompisen min. Så han var med på leken helt til dama lå der kliss naken foran han. Så sa han at han måtte en tur ut på badet, hvorpå han fikk på seg klærne, tok seg en runde i stua og nappa med seg flatskjerms tv'n hennes og stakk.

TV'n pantsatte han for beløpet taxitur/returen kostet og pantekvitteringen sendte han så til henne i posten.

Et godt eksempel på lurekuk. Forklaringen var nok at hevnlysten var større enn begjæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Til pass for henne!!

Men... hvordan fikk han med seg den svære TV'en inn til byen igjen? Tok han taxi enda en gang, eller satt han i veikanten til neste morgen og tok bussen?

Nelle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Bla bla

Ja, bare tok med seg en TV ja. Sikker på at han ikke tok med seg stereo, vaskemaskin, komfyr, kaffetrakter og mikrobølgeovn også? Sikkert veldig vanskelig å stoppe en fyr med TV drassene med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev flatskjerms tv...

For dere som er litt i overkant detaljfokuserte så kan jeg oppløyse om at det var en liten tv, sannsynligvis 14", 15" eller 16".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev flatskjerms tv...

For dere som er litt i overkant detaljfokuserte så kan jeg oppløyse om at det var en liten tv, sannsynligvis 14", 15" eller 16".

Sorry at jeg er så detaljfokusert, men tok han taxi tilbake til byen eller satt han i grøfta og venta på bussen som skulle komme neste dag? Hvis taxien kosta et firesifret beløp til henne, da kosta det vel tilsvarende tilbake, la han denne summen på regninga også, eller fikk han bare tilbake det han hadde lagt ut kvelden i forveien?

Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Har møtt lurepikker, jeg. Hva det er.... Er del vel det samme som luremus det, skjønner ikke helt hvorfor du ville ha nærmere forklaring på ordet. en spade er en spade. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For noen år siden var jeg på guttetur. På en overfyllt bar kom jeg i snakk med en jente. For min del var jeg overhodet ikke interessert i noe mer, men jeg skjønte etterhvert at hun var keen på et eller annet.

Jeg startet tilbaketrekking , men hun gav seg ikke. Til slutt fant jeg på en unnskylding og snudde meg for å gå. Da tok hun tak i meg og sa "Men vi du ikke bli med meg hjem?" Jeg svarte "Nei, dessverre. Har ingen planer om å være utro". Hun ble dritsur.

Jeg koste meg faktisk litt. Det var slett ikke tilsiktet å "lure" henne, men når det først skjedde så jeg fikk betalt litt tilbake for de luremusene jeg selv har vært utsatt for igjennom tiden.

He,he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møtt lurepikker' date= jeg. Hva det er.... Er del vel det samme som luremus det, skjønner ikke helt hvorfor du ville ha nærmere forklaring på ordet. en spade er en spade. :P

Har vært en lurepikk sjøl, jeg... av og til er flørten mer fristendes enn selve sexen... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg er så detaljfokusert, men tok han taxi tilbake til byen eller satt han i grøfta og venta på bussen som skulle komme neste dag? Hvis taxien kosta et firesifret beløp til henne, da kosta det vel tilsvarende tilbake, la han denne summen på regninga også, eller fikk han bare tilbake det han hadde lagt ut kvelden i forveien?

Nelle  :wink:

Skjønner at jeg burde vært mer datjert fra starten av.

Her er fortsettelsen for de som er interessert:

Da kompisen min kom ut, hadde taxien selvfølgelig dratt. Han prøvde da og ringe etter taxi, men fikk ikke tak i. Han ringte da til lillebroren sin (som lå og sov) og ba han komme.

Regnestykket var som følger:

Taxitur til henne

+ telefonutgifter for å ringe taxi + broren

+ bensinpenger til broren

+ en passe kompensasjon til broren for at han skulle gidde å komme ("lønn")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...