Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke vennskapet til ei venninne av meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger hjelp! Dette er så frustrerende

Har ei venninne som jeg har fått gjennom kompisgjengen til samboeren. Vi er 3 jenter. De to andre virker det som har veldig god kontakt. Mens hun ene av de får jeg ikke helt taket på. Hver gang vi er sammen åpner hun seg veldig til meg og vi snakker om alt. Som om vi er veldig gode venner. Vi har god kjemi. Men når vi ikke er sammen er jeg som luft. Da får jeg aldri snapps, ingen likes eller komemtarer på det jeg legger ut. Mens de liker og kommenter hverandres ting hele tiden og store fine bursdagsmeldinger. Jeg er så sjalu! Får jeg prøver så hardt å få det til så jeg og hun ene ogsø blir gode venner. Slik at vi blir en fin gjeng.

Det skal sies at vi har en tidligere historie med at hun hadde prøvd å bli gravid i 2 år. Så ble hun andre jenta gravid. Så ble hun gravid etter 2 år og spontanaborterte. Så ble jeg gravid!  Da ble jeg så oversett, og ingen gratulasjoner(da vi tidligere hadde åpnet oss til hverandre og fortalte at vi også slet med prøvingen) det ble litt greier da. Men vi kom over det og bestemte oss for å legge det bak oss. Hun ble gravid 2 mnd etter meg. Så trodde ting skulle bli bedre. 

Av en eller annen grunn har jeg på følesen at hun bærer litt nag eller at vi ser på hverandre som konkurrenter. 

Hva gjør jeg?

Hater å ha det slik, blir nesten litt besatt av dette, fordi jeg ikke vet hvor jeg har henne. Syntes det er så rart at hun åpner seg såå mye til meg hvis jeg bare er en vanlig venn. Vi har delt veldig personlige ting med hverandre, syntes det er ekkelt å dele hvis det ikke er gjensidig vennskap. I tilegg er jo mennene dems og min samboer bestekompiser så vi kommer til å omgås mye, men vet ikke hvordan jeg skal være. For hun gir meg blanende signaler i forhold til hvordan et sosialtsamspill fungerer. Klarer ikke å være helt meg selv eller tolke henne.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 728d0...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du snakker med henne og sier at du føler at det er noe som skurrer, du ser på henne som en god venn og lurer på om hun ser på samme måte som deg? 

De aller fleste konflikter kunne vært unngått med kommunikasjon :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...