AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Jeg veier 54 kilo og tar 60 kg i knebøy 3 sett og 10 repetisjoner, men har ingen jentevenner som trener styrke og har dermed ingen sammenligningsgrunnlag. Har trent styrke noen år, men begynte ikke med knebøy før i begynnelsen av februar pga kneskade. Trente da med 40 kilo, men det var mest fordi jeg ville se hvor mye knærne mine tålte før jeg la på noe spesielt med vekt. Pleier ikke å se så mye på hva andre trener med egentlig. Anonymkode: cd72f...917
squidboy Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 De damene som er mest fit og sterk i mitt miljø trener med 80-90 kg 6-8 reps..De absolutt sterkeste tar et par repetisjoner på 100
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har lest et sted at jenter bør ta 10 repetisjoner av sin egen kroppsvekt (i ditt tilfelle 54 kg på stanga) for å ha en god grunnstyrke. Syns absolutt 60 kg 3x10 er veldig bra. Selv veier jeg noen kilo mindre og pleier å trene med 25 kilo, 3 sett og 3-5 repetisjoner. Har dog ikke så mye erfaring med styrketrening og er generelt ikke så sterk. Men ja, 60 kilo er absolutt solid. Du klarer helt sikkert en god del mer hvis du går ned til kun 5 repetisjoner Anonymkode: 36ff4...491
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 3 minutter siden, squidboy skrev: De damene som er mest fit og sterk i mitt miljø trener med 80-90 kg 6-8 reps..De absolutt sterkeste tar et par repetisjoner på 100 Det er litt vanskelig å bruke dette som sammenligningsgrunnlag siden jeg ikke vet deres vekt og at det er en stor forskjell å ta 6 reps og 10 reps, men takk for svar Anonymkode: cd72f...917 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Du er sterk. Mange klarer ikke engang å ha stanga på skuldrene! Men.. om du kan kjøre 10x3 på 60 kg så har du nok mye mer å gå på. Du må utfordre deg selv! Legg på jevnt og trutt, bygg deg opp. Når det er sagt høres det kjempebra ut der du er! Fortsett! Anonymkode: 5b986...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Jeg veier det samme som deg, og tar reps på 10 med 100 kg. Har makset på 150 kg. Jeg er veldig sterk i beina, og absolutt ikke i overkroppen. Så sikker på at du slår meg i feks benkpress. Anonymkode: 0236d...875
havsa Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 (endret) Jeg trener 5 sett med 5-6 reps på 75 kg for øyeblikket, og 67,5 kg kjører 3 sett med 10 repitisjoner. Jeg veger 60 kg. Er kanskje en annen jente på senteret som trener med litt lettere enn meg, og de fleste har ikke mer på enn 40-50 kg (stort senter). Så 10 på 60 er ganske bra. Vet ikke hvordan du trener, men hvis du har mål om å bli ordentlig sterk er det viktig å øke stabilt med vekt/antall reps eller sett over tid. Endret 15. mai 2017 av havlove Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg veier det samme som deg, og tar reps på 10 med 100 kg. Har makset på 150 kg. Jeg er veldig sterk i beina, og absolutt ikke i overkroppen. Så sikker på at du slår meg i feks benkpress. Anonymkode: 0236d...875 Wow, 100 kilo! Det må jeg si. Du er flink! Vet ikke med det, jeg trener med 18-kilosmanualer nå i benkpress (altså 36 kilo). Klarte 3x12 med 16-kilosmanualer forrige uke, så har akkurat økt. Jeg vet det er greit fordi jeg trener med samme vekt som endel av gutta, men det er jo ikke kjempebra. Skal si meg fornøyd når jeg trener med 25-kilosmanualer 8 minutter siden, havlove skrev: Jeg trener 5 sett med 5-6 reps på 75 kg for øyeblikket, og 67,5 kg kjører 3 sett med 10 repitisjoner. Jeg veger 60 kg. Er kanskje en annen jente på senteret som trener med litt lettere enn meg, og de fleste har ikke mer på enn 40-50 kg (stort senter). Så 10 på 60 er ganske bra. Vet ikke hvordan du trener, men hvis du har mål om å bli ordentlig sterk er det viktig å øke stabilt med vekt/antall reps eller sett over tid. Ja, jeg legger på jevnt og trutt, men får ikke anledning til å trene så mye knebøy dessverre fordi jeg løper veldig mye for tiden pga at jeg skal få en god tid på neste halvmaraton og er følgelig redd for overbelastning. Blir derfor bare knebøy 1 gang i uka frem til høsten Dere gir meg så flotte svar altså! Tusen takk. Hilsen TS Anonymkode: cd72f...917
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Skrevet 15. mai 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er sterk. Mange klarer ikke engang å ha stanga på skuldrene! Men.. om du kan kjøre 10x3 på 60 kg så har du nok mye mer å gå på. Du må utfordre deg selv! Legg på jevnt og trutt, bygg deg opp. Når det er sagt høres det kjempebra ut der du er! Fortsett! Anonymkode: 5b986...ed2 Dette er målet Anonymkode: cd72f...917 4
havsa Skrevet 15. mai 2017 #10 Skrevet 15. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow, 100 kilo! Det må jeg si. Du er flink! Vet ikke med det, jeg trener med 18-kilosmanualer nå i benkpress (altså 36 kilo). Klarte 3x12 med 16-kilosmanualer forrige uke, så har akkurat økt. Jeg vet det er greit fordi jeg trener med samme vekt som endel av gutta, men det er jo ikke kjempebra. Skal si meg fornøyd når jeg trener med 25-kilosmanualer Ja, jeg legger på jevnt og trutt, men får ikke anledning til å trene så mye knebøy dessverre fordi jeg løper veldig mye for tiden pga at jeg skal få en god tid på neste halvmaraton og er følgelig redd for overbelastning. Blir derfor bare knebøy 1 gang i uka frem til høsten Dere gir meg så flotte svar altså! Tusen takk. Hilsen TS Anonymkode: cd72f...917 Så flott. Når man løper mye langdistanse går dette ofte utover styrken i beina, men jeg tipper du får kjempefin progresjon så lenge du trener jevnt og trutt! Hvis du virkelig vil øke så kan du legge inn 2-3 ganger i uka. Hip thrust hjelper også mye på å utvikle styrken i bøy. Stå på!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #11 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har drevet med fitness og har ganske svære muskler, men var ikke spesielt sterk i underkroppen (overkropp var jeg sterk, og markløft) fordi. Tok 70 kg 1RM i knebøy, men trente svært sjelden med skikkelig tunge vekter. Kjenner til noen damer som tar 120-130 kg... Hm, jeg mener alt over 70-80 kg er mye Anonymkode: a4632...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå