Gjest Daniella_ Skrevet 28. desember 2004 #1 Skrevet 28. desember 2004 Jeg har trent styrke 4 ganger i uken nå for å stramme meg opp...i 3 uker. Føler meg litt bedre, og nå skal jeg fokusere mest på kondisjon. Men hva kommer det av at jeg har gått OPP i vekt? Er det fordi jeg har fått mere muskler? Jeg har trent kondisjon i tillegg til styrke også :-?
Gjest Cerise Skrevet 28. desember 2004 #2 Skrevet 28. desember 2004 Ja,det er veldig vanlig å gå litt opp i vekt i begynnelsen, fordi muskler veier mer enn fett. Så bare forsett med treningen du,så skal du se det snur *godt jobbet*
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #3 Skrevet 28. desember 2004 Du legger nok ikke på deg muskler etter tre uker, dessverre. Det er riktig at muskler veier mer enn fett, men for å legge på seg ett kilo muskler, må man trene riktig og spise bra i ett år... Du har nok gått opp i vekt fordi du sannsynligvis har spist mer karbohydrater, som trekker vann inn i musklene. Ikke farlig, og vil jevne seg ut over tid. Etterhvert burde du kanskje trene styrke og kondisjon ca 50/50.
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #4 Skrevet 28. desember 2004 Du legger nok ikke på deg muskler etter tre uker, dessverre. Det er riktig at muskler veier mer enn fett, men for å legge på seg ett kilo muskler, må man trene riktig og spise bra i ett år... Du har nok gått opp i vekt fordi du sannsynligvis har spist mer karbohydrater, som trekker vann inn i musklene. Ikke farlig, og vil jevne seg ut over tid. Etterhvert burde du kanskje trene styrke og kondisjon ca 50/50. hva mente du med det siste der? jevne seg ut over tid? hvis man slanker seg mener du? rart...har hørt om mange som legger på seg når de begynner å trene. trodde det var muskler jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #5 Skrevet 28. desember 2004 Det jeg mente, var at det er normalt at man i begynnelsen spiser mer karbohydrater, men at man etterhvert kanskje ikke vil gjøre det. Som jeg sa: karbohydrater gjør at man samler vann i musklene. Du blir kanskje tyngre av styrketrening, men ikke enormt (isåfall er det pga økt matinntak); de fleste vil neppe klare å legge på seg mer enn ca 1kg ren muskelmasse pr år.
Gjest Daniella_ Skrevet 29. desember 2004 #6 Skrevet 29. desember 2004 Det jeg mente, var at det er normalt at man i begynnelsen spiser mer karbohydrater, men at man etterhvert kanskje ikke vil gjøre det. Som jeg sa: karbohydrater gjør at man samler vann i musklene. Du blir kanskje tyngre av styrketrening, men ikke enormt (isåfall er det pga økt matinntak); de fleste vil neppe klare å legge på seg mer enn ca 1kg ren muskelmasse pr år.' Aha...da er jeg med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå