Gå til innhold

er det vanlig?

Fremhevede innlegg

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg har trent styrke 4 ganger i uken nå for å stramme meg opp...i 3 uker.

Føler meg litt bedre, og nå skal jeg fokusere mest på kondisjon.

Men hva kommer det av at jeg har gått OPP i vekt?

Er det fordi jeg har fått mere muskler?

Jeg har trent kondisjon i tillegg til styrke også :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det er veldig vanlig å gå litt opp i vekt i begynnelsen, fordi muskler veier mer enn fett. Så bare forsett med treningen du,så skal du se det snur :) *godt jobbet*

Skrevet

Du legger nok ikke på deg muskler etter tre uker, dessverre. Det er riktig at muskler veier mer enn fett, men for å legge på seg ett kilo muskler, må man trene riktig og spise bra i ett år...

Du har nok gått opp i vekt fordi du sannsynligvis har spist mer karbohydrater, som trekker vann inn i musklene. Ikke farlig, og vil jevne seg ut over tid.

Etterhvert burde du kanskje trene styrke og kondisjon ca 50/50.

Gjest Anonymous
Skrevet
Du legger nok ikke på deg muskler etter tre uker, dessverre. Det er riktig at muskler veier mer enn fett, men for å legge på seg ett kilo muskler, må man trene riktig og spise bra i ett år...

Du har nok gått opp i vekt fordi du sannsynligvis har spist mer karbohydrater, som trekker vann inn i musklene. Ikke farlig, og vil jevne seg ut over tid.

Etterhvert burde du kanskje trene styrke og kondisjon ca 50/50.

hva mente du med det siste der?

jevne seg ut over tid? hvis man slanker seg mener du?

rart...har hørt om mange som legger på seg når de begynner å trene.

trodde det var muskler jeg...

Skrevet

Det jeg mente, var at det er normalt at man i begynnelsen spiser mer karbohydrater, men at man etterhvert kanskje ikke vil gjøre det. Som jeg sa: karbohydrater gjør at man samler vann i musklene. Du blir kanskje tyngre av styrketrening, men ikke enormt (isåfall er det pga økt matinntak); de fleste vil neppe klare å legge på seg mer enn ca 1kg ren muskelmasse pr år.

Gjest Daniella_
Skrevet
Det jeg mente, var at det er normalt at man i begynnelsen spiser mer karbohydrater, men at man etterhvert kanskje ikke vil gjøre det. Som jeg sa: karbohydrater gjør at man samler vann i musklene. Du blir kanskje tyngre av styrketrening, men ikke enormt (isåfall er det pga økt matinntak); de fleste vil neppe klare å legge på seg mer enn ca 1kg ren muskelmasse pr år.
'

Aha...da er jeg med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...