Gå til innhold

Sjefen kommenterer andre kvinners utseende til meg (er jente)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge i 30-årene og jobber i konsulentbransjen. Sjefen kommenterer andre damer han mener er fine til meg og jeg synes det er upassende. Han og jeg jobber i team (med en til mannlig kollega- vi er totalt tre). Han kan for eksempel si slikt:

-Kan du hente de og de tallene fra hun blonde dukka på regnskap? 

-Løp bak den langbeinte berta fra juridisk...  (etter maraton)  

-Oj, X har ansatt en babe i avdeling x, hva skal han si til kona nå?

Slike ting.

Jeg føler meg utilpass når han sier slikt- jeg er en kvinne selv og ikke en kompis og synes det er rart at han kommer med slikt til meg. Hvordan skal jeg ta dette opp? eller ikke?  

Hva er det som rører seg oppi huet på slike menn? Jeg har ikke akkurat noe behov for å formidle videre til ham at jeg har lagt merke til hunk X med vaskebrett som jobber med oss osv.

Anonymkode: 9126d...fe1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kanskje jeg er nærtagende, men jeg synes egentlig ikke noe om at du kommenterer kvinnene på arbeidsplassen på den måten  til meg "

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slike menn er så frastøtende, og at de jobber som overordnede er jo flere hakk verre. Du kan enten fortelle det direkte på en saklig måte til han i nøytrale omgivelser, eller så kan du gå litt mer forsiktig frem der du eksempelvis spør han om hvem han mener når han bruker slike beskrivelser, eller "mener du Kari Nordmann?" dersom det er innlysende hvem det er. 

Jeg tipper at en slik type ikke helt forstår at du reagerer på det eller at du ikke synes det er greit med mindre du er direkte i måten du går frem på, så jeg ville ikke ha forventet forandringer uten å gjøre det. Du risikerer jo imidlertid mer om du gjør det, særlig da slike typer ikke liker å bli irettesatt når de sprer rundt slike beskrivelser. 

Anonymkode: 0632c...3df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes bare den siste var upassende, de andre er helt innenfor

Anonymkode: 22288...d54

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier vel mest om deg. 

Anonymkode: 0632c...3df

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Sier han det bare til deg, eller til/foran den andre kollegaen og`?

Anonymkode: f9651...356

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge i 30-årene og jobber i konsulentbransjen. Sjefen kommenterer andre damer han mener er fine til meg og jeg synes det er upassende. Han og jeg jobber i team (med en til mannlig kollega- vi er totalt tre). Han kan for eksempel si slikt:

-Kan du hente de og de tallene fra hun blonde dukka på regnskap? 

-Løp bak den langbeinte berta fra juridisk...  (etter maraton)  

-Oj, X har ansatt en babe i avdeling x, hva skal han si til kona nå?

Slike ting.

Jeg føler meg utilpass når han sier slikt- jeg er en kvinne selv og ikke en kompis og synes det er rart at han kommer med slikt til meg. Hvordan skal jeg ta dette opp? eller ikke?  

Hva er det som rører seg oppi huet på slike menn? Jeg har ikke akkurat noe behov for å formidle videre til ham at jeg har lagt merke til hunk X med vaskebrett som jobber med oss osv.

Selv om du ikke har behov så gjøre det! Ingen ting fornærmer sånn duster mer enn at du kommenterer hunks Holder med en gang eller to så slutter han fullstendig å kommentere andre damer til deg ) Mulig han ikke synes du er like kul lengre, men det er det verdt )

Hadde en sånn kollega, vi beundret brannmennn i nabobygget med kommentarer til ham en gang, han ble drit sur, men så var vi ferdig med det da )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

"Kanskje jeg er nærtagende, men jeg synes egentlig ikke noe om at du kommenterer kvinnene på arbeidsplassen på den måten  til meg "

Behøver ikke legge til "til meg". En sjef bør ikke omtale sine ansatte på den måten til noen.

Anonymkode: 93760...ea7

• Liker 11
Skrevet

Du får si det til han, neste gang han sier noe om dun baben eller den dama at det garantert er en rålekker fyr med sixpack på NAV sine lister som dere kan ansette såpass du får noen å snakke om på samme måte :fnise:

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behøver ikke legge til "til meg". En sjef bør ikke omtale sine ansatte på den måten til noen.

Anonymkode: 93760...ea7

Enig i at han ikke bør omtale sine ansatte på den måten til noen. 

• Liker 3
Skrevet

Si "Hun har et navn, jeg foretrekker å bruke navn jeg" hver gang, så slutter han kanskje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bedre enn at jeg hadde begynt å svare med samme mynt jeg, for å se reaksjonen.

"X har trent mye i det siste seg jeg. Helt greit å hente papirer hos han om dagen" 

"Gikk bak X i korridoren i dag. Den rompa "plystreplystre" 

"Kan du etterspørre tallene fra han deilige på X avdeling".

Rett og slett for å se reaksjon. Dersom det ikke hadde hjulpet, hadde jeg kommentert det upassende ved hva han sier hver bidige gang. 

Anonymkode: 5c6c9...9ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Enig i at han ikke bør omtale sine ansatte på den måten til noen. 

det er ikke hans ansatte. han er kun min sjef, ikke deres

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke hans ansatte. han er kun min sjef, ikke deres

Forstår. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke bedre enn at jeg hadde begynt å svare med samme mynt jeg, for å se reaksjonen.

"X har trent mye i det siste seg jeg. Helt greit å hente papirer hos han om dagen" 

"Gikk bak X i korridoren i dag. Den rompa "plystreplystre" 

"Kan du etterspørre tallene fra han deilige på X avdeling".

Rett og slett for å se reaksjon. Dersom det ikke hadde hjulpet, hadde jeg kommentert det upassende ved hva han sier hver bidige gang. 

Anonymkode: 5c6c9...9ab

Haha, ja, bør gjøre det. Når jeg leser dette, er det jo veldig rare ting å si! skjønner ikke at han ikke tenker det samme... weirdo

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også at han virker desperat ved å kommentere på den måten. 

Skrevet

Han er mongo som så mange andre; undersøk lovgivning rundt seksuell sjikane.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke det er nedlatende å omtale kvinner som dukker og berter? Våknet du nettopp etter å ha vært nedfrosset siden 1962? :klo: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lurer du på hvordan han omtaler deg til andre?

Anonymkode: f26c5...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymSjiraff skrev:

Jeg ville ikke sagt "kanskje jeg er nærtagende". Det er helt naturlig å si ifra, og det er ikke TS det er noe galt med. Om man pakker det inn slik, tilsier det at man egentlig synes problemet ligger hos en selv, og man blir tatt mindre alvorlig.

Anonymkode: f9651...356

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...