Gjest ikkeinnlogget nå Skrevet 28. desember 2004 #1 Skrevet 28. desember 2004 Er kjempefrustrert og blakk! Eksen skylder meg titalls tusen (er blitt etterlignet), men betaler ikke noe. Desemberbidraget ser jeg ingenting til. Han har fått 2.gangs purring både for nov og des, men intet skjer. Det er ikke mangel på penger...... Jeg trenger trøst og gode råd. Her er det knipe med tre tenåringer som gjerne vil delta på julemoro, men det koster ofte penger. Ja jeg er irritert og det er muligens ikke "politisk riktig" heller, men hvorfor blir slike fedre beskyttet av et tungrodd system?
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #2 Skrevet 28. desember 2004 Du kan få forskddsbidrag fra staten? om han er så upålitelig bør du abselutt la det offentlige fikse saken for deg.
Brunhilde Skrevet 28. desember 2004 #3 Skrevet 28. desember 2004 Du kan få forskddsbidrag fra staten? om han er så upålitelig bør du abselutt la det offentlige fikse saken for deg. Så enkelt er det ikke. Den barne- og familievennlige regjeringen vi har nå for tiden innførte nemlig inntektsregulering på den biten. Det vil si at hvis du har inntekt over et visst beløp (som jeg ikke husker akkurat nå) så får du ikke lenger bidragsforskudd, men er prisgitt at bidragspliktige betaler...
liv Skrevet 28. desember 2004 #4 Skrevet 28. desember 2004 kan du ikke anmelde han om han ikke betaler da?
Gjest ikkeinnlogget nå Skrevet 28. desember 2004 #5 Skrevet 28. desember 2004 Har hatt kontakt flere ganger med Innkrevingssentralen, men de har sine bestemmelser for når tiltak kan settes i verk. Han må ha 2. gangs purring to måneder på rad før det iverksettes noe som helst. Det som skjer da er at arbeidsgiver sal trekke han direkte fra lønn. i min situasjon er det slik at han er sin egen arbeidsgiver og en nær slektning sitter som regnskapsansvarlig, derfor er hele situasjonen håpløs. Skylder også barnet sitt som er 18 år og skoleelev nærmere 20 000. Faren er godt kjent her vi bor og en høy status, men det hjelper ikke oss - akkurat nå sliter vi økonomisk, mens han soler seg i beundring over å være en av de som virkelig er vellykket her. åååå jeg er så forbanna
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #6 Skrevet 28. desember 2004 ser ut for at man må velge fedre med omhu da?
Gjest Far til 2 Skrevet 28. desember 2004 #7 Skrevet 28. desember 2004 Har hatt kontakt flere ganger med Innkrevingssentralen, men de har sine bestemmelser for når tiltak kan settes i verk. Han må ha 2. gangs purring to måneder på rad før det iverksettes noe som helst. Det som skjer da er at arbeidsgiver sal trekke han direkte fra lønn. i min situasjon er det slik at han er sin egen arbeidsgiver og en nær slektning sitter som regnskapsansvarlig, derfor er hele situasjonen håpløs. Skylder også barnet sitt som er 18 år og skoleelev nærmere 20 000. Faren er godt kjent her vi bor og en høy status, men det hjelper ikke oss - akkurat nå sliter vi økonomisk, mens han soler seg i beundring over å være en av de som virkelig er vellykket her. åååå jeg er så forbanna Hvis han er medeier i et AS eller selvstendig næringsdrivende (ANS) har jeg hørt at myndighetene selv går inn og trekker fra firmaets konto om bidraget ikke betales. Men jeg har forståelse for at tregheten i systemet er frustrerende for de som har blitt utsatt for slik bidragstrenering. Far til 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå