Gå til innhold

PAVLOVA for svarteste faen....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at den kan kalles kake engang, er vel mer en dessert. Oppskrytt med stor O.

Anonymkode: 00b7a...8d5

• Liker 3
Gjest Margit Spat
Skrevet

Pavlova er for meg blitt 2000-tallets svar på 80-tallsklassikeren Verdens beste. Jeg har aldri vært særlig glad i marengs, og Verdens beste kan jeg ikke fordra. Pavlovaen redder seg inn på kombinasjonen av bær og vaniljekrem. Jeg kunne igrunnen klart meg foruten den hersens bunnen :fnise:

Skrevet

Savner den gode, gamle bløtkaken, jeg. Med sukkerbunn og krem og bær. 

Bløtkake.JPG

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Av alle ting man kan reagere på og hisse seg opp over her i verden, velger du altså Pavlova :fnise:

Har vært sånn hver eneste 17 mai her i flere år. Vet dere hva dere kan gjøre med den jævla kaka deres? Stapp den i ræva. Takk for meg.

Anonymkode: 18d76...7a4

• Liker 6
Gjest Magnifiq
Skrevet

Syns Pavlova er godt jeg. Toppet med vaniljekrem og masse friske bær.

Harry kake... 😂 nå har jeg hørt det også. Kan ikke folk bare bake den kaken de liker? 

En nevnte sitronpai f.eks. Det hadde jeg aldri spist, men jeg rakker da ikke ned på en kake alikevel.. 

Det blir som den evige diskusjonen om pinnekjøtt eller ribbe på julaften... ender alltid i en uhyggelig tone.

Gjest Magnifiq
Skrevet
17 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Bløtkake.JPG

Men da kan jo DU bake den :)

Gjest Blondie65
Skrevet
18 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Bløtkake.JPG

Amen!

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at den kan kalles kake engang, er vel mer en dessert. Oppskrytt med stor O.

Anonymkode: 00b7a...8d5

Jeg har alltid sett på kake som dessert jeg.

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Magnifiq skrev:

Men da kan jo DU bake den :)

Ja, men det skal jeg da også. Alle andre baker pavlova eller verdens beste (som ikke er det). Så jeg skal nok klare meg.
Synes nok bløtkake er mer 17. mai-tradisjon enn pavlova.

Endret av Måbarefåsiat...
typo
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri smakt og enda mindre laget Pavlova noensinne. Hater marengs i alle former. 

Anonymkode: 0e9a3...40b

Pavlova er ikke marengs. Marengs er hard, det skal ikke en pavlova være. 

Anonymkode: dc8b1...66d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Magnifiq skrev:

Syns Pavlova er godt jeg. Toppet med vaniljekrem og masse friske bær.

Harry kake... 😂 nå har jeg hørt det også. Kan ikke folk bare bake den kaken de liker? 

En nevnte sitronpai f.eks. Det hadde jeg aldri spist, men jeg rakker da ikke ned på en kake alikevel.. 

Det blir som den evige diskusjonen om pinnekjøtt eller ribbe på julaften... ender alltid i en uhyggelig tone.

Jeg liker ikke sitronpai selv. Jeg lager pavlova med bringebærcurd og andre spennende smaker. Jeg er heller ikke særlig glad i bløtkake, noe som passer bra siden jeg ikke tåler gluten. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om noe?

Dere sier at en Pavlova ikke skal være tørr, men hva da med eggelukten? Etter min erfaring så er det slik at når den er tørr så er det ikke eggelukt, mens når den er "vår" så får den eggelukt...

Personlig hater jeg virkelg eggelukta. Har laga Pavlova to ganger til selskap, og selvom alle sa de var veldig gode, så brakk jeg meg av den ene pga. at den ikke var tørr nok til at eggelukta forsvant.

Vil gjerne lære å lage Pavlova, for det er kjempe godt, men utrolig vanskelig...

Anonymkode: 3f5f0...c75

Skrevet

Take a chillpill :edie:

Ønsker deg for øvrig en strålende grunnlovsdag med regn og perfekt pavlova

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om noe?

Dere sier at en Pavlova ikke skal være tørr, men hva da med eggelukten? Etter min erfaring så er det slik at når den er tørr så er det ikke eggelukt, mens når den er "vår" så får den eggelukt...

Personlig hater jeg virkelg eggelukta. Har laga Pavlova to ganger til selskap, og selvom alle sa de var veldig gode, så brakk jeg meg av den ene pga. at den ikke var tørr nok til at eggelukta forsvant.

Vil gjerne lære å lage Pavlova, for det er kjempe godt, men utrolig vanskelig...

Anonymkode: 3f5f0...c75

Jeg har en ekstrem luktesans og er veldig sensitiv for vonde lukter, men har aldri merket noe som helst slags egglukt av pavlovaene jeg har laget. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt smaken er som baken :) . 

Kan vi ikke være enige om at vi er uenige? ;) 

Anonymkode: 8c826...452

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med dere pavlovahatere?😂

Dette føyer seg inn i rekken av "bryt ned og ødelegg alt" bølgen som herjer her i landet. Og Europa for øvrig.  

-Er så drittlei 17. mai... - er så lei av jula - er så lei av påsken - og kongehuset - bunad - tradisjoner generelt - osv, osv... Vekk med alt som er hyggelig og som har fungert i alle år. 

Kanskje dere vil savne noe av dette en dag?

Anonymkode: cb890...386

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dere pavlovahatere?😂

Dette føyer seg inn i rekken av "bryt ned og ødelegg alt" bølgen som herjer her i landet. Og Europa for øvrig.  

-Er så drittlei 17. mai... - er så lei av jula - er så lei av påsken - og kongehuset - bunad - tradisjoner generelt - osv, osv... Vekk med alt som er hyggelig og som har fungert i alle år. 

Kanskje dere vil savne noe av dette en dag?

Anonymkode: cb890...386

Det er helt rett. Høres ut som en deprimerende gjeng, for det er ikke greit å ha det gøy tydeligvis. Snart blir vel det å være lykkelig i seg selv kalt harry og. Man skal helst være sur og gretten, ikke feire noe som helst og i alle fall ikke spise kake. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av pavlova, verdens beste, og bløtkake :bond:

Anonymkode: e2aa3...30b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror ikke jeg helt forstår fascinasjonen med kombinasjonen av Pavlova og 17 mai som ser ut til å florere blant bloggerne akkurat nå.

Hva har en australsk/new zealandsk kake døpt etter en russisk ballerina med grunnlovsdagen i Norge å gjøre helt ærlig?

Endret av Emmelise
skriveleif
  • Liker 7
Skrevet

Hehe, morsom tråd! Jeg greide derimot ikke å la vær å henge meg opp i at hun mistet en bit av eggeskallet OPPI bollen og IKKE tok den ut! :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...