Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Greia er den at jeg har altfor mye fett på magen, og spesielt når jeg f.eks har spist middag. Gått ned fra 95 til 86 dog, på 3-4 mnd. Spiser 1500 kcal, men tenker å spise under det slik at fettprosenten går raskere ned

Uansett, hva skal jeg gjøre videre nå for å fjerne noe av de magevalkene som er igjen, frem til sommeren? Tips som trening og osv har jeg ikke tid til, det kan jeg gjøre etter jeg kommer fra ferie. Så jeg har 30 dager på meg til å få fikse det litt bedre? Spise mindre? Noe hjemmetrening?

Anonymkode: 0964a...d83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at du er kvinne og med f.eks. høyde på 160 cm og alder 30 år har du en basalforbrenning på ca 1600 kcal. Du bør ikke gå under dette. Sannsynligheten er også veldig stor at du går på en smell og ikke klarer å holde ut det nye kostholdet. 

Eneste ordentlige svaret er at det tar den tiden det tar. Du har gått ned 9 kg på 12-16 uker. Dette tilsvarer 0,55-0,75 kg per uke og du kan ikke regne med å gå ned noe raskere enn dette. I hvert fall ikke dersom du har planer om å beholde vektnedgangen. 

Gled deg over den gode nedgangen du allerede har oppnådd og se fram mot sommeren 2018. 

Anonymkode: 0167d...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ut fra at du er kvinne og med f.eks. høyde på 160 cm og alder 30 år har du en basalforbrenning på ca 1600 kcal. Du bør ikke gå under dette. Sannsynligheten er også veldig stor at du går på en smell og ikke klarer å holde ut det nye kostholdet. 

Eneste ordentlige svaret er at det tar den tiden det tar. Du har gått ned 9 kg på 12-16 uker. Dette tilsvarer 0,55-0,75 kg per uke og du kan ikke regne med å gå ned noe raskere enn dette. I hvert fall ikke dersom du har planer om å beholde vektnedgangen. 

Gled deg over den gode nedgangen du allerede har oppnådd og se fram mot sommeren 2018. 

Anonymkode: 0167d...57f

Jeg er mann

Anonymkode: 0964a...d83

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage?! Det må gå mer en et par uker. :rolleyes: 

Anonymkode: 18b60...04b

• Liker 1
Skrevet

Ikke innta mindre enn 1500 kcal per dag, det er helsefarlig og det blir umulig for kroppen å opprettholde vitale funksjoner. Vektnedgang er en langsom og krevende prosess, dessverre. Med den fremgangen du har hatt til nå vil jeg oppfordre til å fortsette å gjøre som du har gjort til nå, fordi vektnedgang som går raskere ikke er sunt, og du vil sannsynligvis legge vekten på igjen raskt. 

Du får ikke plutselig mer fett på magen etter å ha spist middag. Uansett hvor lite eller mye du spiser vil alltid en andel av energien i maten lagres som fett, men du kan ikke umiddelbart merke det. Det som skjer er at magen fylles med mat, og da må fettet flytte på seg, og magen "buler" utover, som en såkalt "food baby". Den forsvinner etter hvert som maten fordøyes.

forsett å spise, spis sunt, og beveg på deg når du kan. Å ikke ha tid er en UNNSKYLDNING. Det kan ta like kort tid å sykle til jobb som å kjøre, spesielt om du bor i byen. Du kan velge trapper i stedet for heis. Du kan gå tur i skog og mark på kvelden i stedet for å se på TV. Du kan trene i stedet for å dra på byen med guttegjengen. 

Du kan Io eventuelt prøve å unngå salt, raffinert sukker, kullsyre, alkohol og andre bearbeidede produkter den neste måneden for å "rense" kroppen og kvitte deg med vannvekt. Fettet vil ikke forsvinne av den grunn, men du vil se slankere ut.

• Liker 1
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

På grunn av disse potensielt alvorlige konsekvensene skiller innholdet i dette forumrommet fra de andre forumrommene. Vi har derfor satt opp noen spesialregler, som gjelder som et tillegg til forumreglene.

Disse retningslinjene innebærer:

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

Vennlig hilsen

sofie777, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...