Gå til innhold

Hva baker du til 17 mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baker du til 17 mai? Kanskje du baker Pavlova, skolebrød eller bløtkake? Jeg vil vite! 

Selv har jeg bakt pavlova i alle år, men vurderer å prøve meg på noe nytt. Kanskje dere har noe forslag som inspirerer. 

Anonymkode: a45c4...0fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladekake(Cafe Stings) og ostekake blir det her.

Pavlova syns jeg begynner å bli oppbrukt, så den lager jeg ikke så ofte lenger. Men lager av og til Iskake med marengsbunn som alternativ, serverer da med bær til, enten ferske eller lune.

Anonymkode: fc28e...354

Skrevet

Vi har åpent hus på 17.mai og vi pleier å bli kanskje 40-50 stykker, så vi har mange forskjellige kaker. Det er gjerne pavlova, verdens beste, marsipankake, brownies, suksessterte og litt is, jordbær, gele o.l 

Men vi har rømmegrøt og spekemat først, så vi kunne sikkert hatt litt færre kaker :fnise:

Skrevet

Ostekake. I alle år har jeg laget ostekake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ostekake med pasjonsfrukt. Og langpanneskjokoladekake til skolen.

Anonymkode: 37d6a...9f0

• Liker 1
Skrevet

Lager alltid oreokake til feiring med venner, mens noen andre alltid har med pavlova og bløtkake. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verdens beste er en selvfølge hos oss på 17. mai. Heldigvis ingen i slekten som har slått seg på Pavlova (makan til oppskrytt "kake" skal man lete lenge etter). 

Anonymkode: b73b7...ef4

• Liker 4
Skrevet

Vi baker pavlova til 17. mai - den går ned på høykant hjemme hos oss. Blir kun den vi baker i år, da vi kun blir 6 stk hos oss. Og etter et realt grillmåltid går det ikke så veldig mye kake. Hadde vi vært 1-2 personer til, så hadde jeg nok bakt en gulrotkake i tillegg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pavlova er jo 17.mai kaka syntes jeg. Men i år skal jeg lage den med sjokolade i marengsen og en litt syrlig krem. Nom nom nom

Anonymkode: 1d41d...5b8

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verdens beste er en selvfølge hos oss på 17. mai. Heldigvis ingen i slekten som har slått seg på Pavlova (makan til oppskrytt "kake" skal man lete lenge etter). 

Anonymkode: b73b7...ef4

Endelig en meningsfelle! :5: 

Anonymkode: c8689...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen baking av kake, vi blir bare 4 stk, så jeg serverer vafler, kjøpt flott kranskekake og is :) 

Anonymkode: 98d15...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke være hjemme så ingenting til oss men må lage en langpannekake til korpsdugnaden så da blir det texaskake, verdens beste sjokoladekake ( utenom sting kaka )

Anonymkode: 7cf09...5cf

AnonymBruker
Skrevet

I år skal jeg lage gulrotkake... en annen lager pavlova. Pluss spekemat

Anonymkode: 567f9...89c

Skrevet

Pavlova mest sannsynlig. Den er så lettvint å lage.

Skrevet

Har laget oreokake, ostekake, yoghurtkake og sjokoladekake. I år vil jeg ha marengskake, så da blir det det! Seig og god, med vanlig krem og bær på toppen. Også uten maisene og eddik da, tenke seg til... :P

Gjest Aktivdame
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baker du til 17 mai? Kanskje du baker Pavlova, skolebrød eller bløtkake? Jeg vil vite! 

Selv har jeg bakt pavlova i alle år, men vurderer å prøve meg på noe nytt. Kanskje dere har noe forslag som inspirerer. 

Anonymkode: a45c4...0fc

Baker overhodet ingenting. 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...