Minlillesky Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Min datter skal spille sin første kamp i dag. Dette er nytt for meg som mamma. Spilte selv da jeg var liten jente. Men nå er jeg voksen, mamma og nå fremover skal jeg stå på sidelinja og skal heie på laget vårt. Det blir morro! Er det noen erfarne fotball foreldre her? Hva pleier dere å ta med på kampene? Stol/sitteunderlag?Mat/drikke? Håndarbeid? Hva pleier dere å gjøre? Det blir en del dødtid for oss foreldre på sidelinja. Føler jeg må ha noe å gjøre i tillegg til å se på barna spille Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Er ikke så veldig erfaren, men med en til to kamper i uka har jeg allerede rukket noen denne sesongen. Det er ikke mye dødtid, man står og ser på, heier/oppmuntrer, småprater med de andre foreldrene og vips er kampen over. Så drar man hjem. Trenger ikke termos, stol eller håndarbeid Vann til spilleren. Anonymkode: 38345...5a4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Jeg ville ikke tatt med håndarbeid eller noe annet som gjør at du blir sittende og se på det i stedet for på kampen. Du trenger strengt tatt ikke ta med deg noe særlig. Og man ser på kampen, rett og slett, og heier, småprater kanskje med de andre der. Ta gjerne med regntøy og noe varmt å drikke om det er guffent vær, men utover dette er det ikke akkurat så voldsomt behov for mat og drikke for en halvannentimes kamp. Anonymkode: b5dd9...db0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har vært fotballmamma i 10+ år, og aldri tatt med meg noe på kampene. Hadde med stol når jeg var gravid og dårlig. Dødtiden brukes til å skravle med de andre foreldrene (Eller, når småsøsken er med har jeg med masse: kveldsmat, drikke, kjeks, leker osv. Vi har mekket både grøt og Nan på kamp ) Anonymkode: b2b44...7a6
ekkoet Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Enig med alle over. Tiden går fort, man bør følge med på kampen og jeg har aldri opplevd at andre enn gravide og eldre har med seg stoler. Eneste rådet er å kle seg etter været. Det kan bli kaldt å stå rett opp og ned i en time om det er vind/vått.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Er det snakk om en turnering hadde jeg tatt med håndarbeid, har årelang erfaring som mor til volleyballspiller/håndballspillere. Turneringer tar ofte nesten en hel dag, og selv om det er koselig å snakke med både barn og andre foreldre underveis er håndarbeid litt kjekt. Har forøvrig med meg joggesko til å gå en kort luftetur når det er snakk om hele dager. Er det kun en kamp er det sitteunderlag (om det er i hall med harde seter/benker) og mat/drikke. På de fleste arrangement jeg har vært på, selges det både kaffe og litt å bite i, så kontanter er kjekt å ha. Matpakke, frukt og drikkeflaske til spilleren er også et must. Anonymkode: ce46d...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå