AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Hei, Etter lang tid med sykdom og sofasliting, fikk jeg endelig klarsignal av legen om at jeg nå kan begynne å trene igjen. Jeg har alltid vært litt overvektig, og veier nå 86 kg og er 169 cm. høy :-) Har allerede greid å gå ned 2 kilo på kort tid, selvom dette nok bare er vann, så er det absolutt en bra motivasjonLurer derfor litt på når dere så resultater? Jeg har jo litt å ta av, og spesielt magen min er blitt litt stor. Har siden onsdag forrige uke endret kosthold fullstendig, og drikker 3 shakes, frukt og spiser vanlig kalorifattig middag hver dag. Dette syntes er helt ok, og akkurat nå er det virkelig ikke noe søtsug eller noe annet "godt" jeg savner. I tillegg til dette så har jeg trent 4 dager med lett kondisjon og styrketrening. Om 2 måneder skal jeg på ferie, så hadde vært så gøy å sett skikkelig resultater innen den tid! Skal jo fortsette med treningen og kostholdet fremover, så det blir lite endringer der. Kanskje litt mer kos på en lørdag enn hva det er nå, men ellers så blir det strengt regime altså. Vil gjerne høre noen erfaringer :-) Anonymkode: 43770...c03
Pringle Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Resultater... det er ganske vagt, og å se endringer på egen kropp kan være vanskelig. Du kan regne med å kunne gå ned en halv til trekvart kilo i uka i gjennomsnitt, om du konsekvent har et kaloriunderskudd.
miaw Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Jeg begynte å se resultater når jeg begynte å trene skikkelig. Nå har jeg faste rutiner med tre økter i uka hvor jeg tar meg helt ut. I tillegg er jeg generelt aktiv i hverdagen. Jeg tror det eneste som funker er å finne noe man virkelig trives med. Når jeg har gode treningsvaner kommer de gode matvanene av seg selv for meg. Spiser fisk, grønnsaker og masse fullkorn fordi jeg kjenner hvor godt det gjør meg. Sjokolade og rødvin koser jeg meg også med, uten et fnugg av dårlig samvittighet. Bare ikke hver dag.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Jeg begynte å gå ned i vekt i starten av mars (altså 2 mnd siden). Tok bilder da jeg startet og nye bilder igjen for en uke siden og jeg ser stor forskjell! Har gått ned 8 kg Vi er alle forskjellige, men kaloriunderskudd i 2 mnd bør gi greie resultater for de fleste med den høyden og vekten. Jeg veide forresten 85 kg da jeg startet. Anonymkode: 05e26...324
Persephone Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har gått ned 12 kilo nå, og det var vel ikke før jeg hadde gått ned 7-8 kilo at jeg begynte å se forskjell. Det var ikke fordi jeg så det i speilet, men fordi jeg innså at jeg kunne gå ned en størrelse da jeg skulle kjøpe nye bukser. Etter det prøvde jeg en buksedress som hadde sittet som støpt på meg før, men som nå hang og slang.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du drikker shakes? Hvis du har tenkt at dette skal være en langvarig endring ser du for deg å drikke shakes i stedet for å spise vanlig mat for alltid da eller? Jeg tror man gjør lurt i å lære seg hvordan normale mengder ser ut i form av vanlig mat som man liker og kommer til å spise etter vektnedgangen. Det er jo noe du kan tenke på i alle fall. Jeg har gått ned ca. 12 kg men føler absolutt ikke at jeg ser noe endring på meg selv. Men merker at klær som var stramme er slakkere og ikke presser mot huden. Anonymkode: 5118b...6dd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Jeg så resultater etter 4-6 uker, de rundt meg så resultater etter 8-12 uker Resultatene jeg så var på klærne og følelsen av å føle meg sprekere. De rundt så ikke endring før etter 8kg ned. Veide 70kg. Anonymkode: e5508...8c2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #8 Skrevet 17. mai 2017 På 15.5.2017 den 11.37, Pringle skrev: Resultater... det er ganske vagt, og å se endringer på egen kropp kan være vanskelig. Du kan regne med å kunne gå ned en halv til trekvart kilo i uka i gjennomsnitt, om du konsekvent har et kaloriunderskudd. Ikke frekt ment, men lurer opprinnelig på en ting: du svarer av og til vagt og at man skal tenke seg til alt selv og definere det på sin måte? Skjønner hva du vil fram til, men noen ganger er det kjekt med et litt mer presist svar. Sånn som da jeg spurte en bak disken på "Smoothie exchange" hvilken av to smoothies som var sunnest - og ho spør meg: "hva er sunnhet for deg?" Da kjente jeg at jeg ble litt oppgitt😉 Ellers må jeg si at du har mange gode innspill og råd, altså 😊 Anonymkode: c6a2e...a06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå