AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Jeg fikk første blinkende smilefjes på Clearblue dobbel hormonindikator på onsdagen,jeg hadde også vondt i ve side i magen denne kvelden, neste dag var det fast smilefjes og vi hadde sex denne kvelden. Ifølge bruksanvisningen skal eggløsning være dag to med fast smilefjes. Jeg bare håper ikke eggløsningen var onsdag kveld når jeg hadde vondt i magen, for da var vi vel for sent ute ? Noen inspill ? Anonymkode: 70ed5...5cc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Du har gjort helt riktig. Blinkene smilefjes betyr bare fertile dager, fast smilefjes er LH toppen i hormoner som kommer ca 12-36 timer før selve eggløsningen og er det viktigste med testen. Egget lever i ca 24 timer etter det løsner, men siden spermen bruker 6-12 timer å svømme opp til det lønner det seg å ha sex i forkant av eggløsning så spermen er "klar" til å befrukte egget når det løsner. Dermed kan du tenke at fra positiv test er de neste 48 timene dine mest fertile og siden spermen kan leve flere dager er det aller gunstigst å ha sex fra positiv test og de neste 24 timene. Anonymkode: d6ef6...c7d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Takk for svar Jeg var litt overrasket over at det ikke var to dager med blinkende smilefjes før det gikk over på fast smilefjes. Jeg tenkte vi kunne ha sex dag nr to med blinkende smilefjes for da var jeg sikker på at vi var i forkant, men så plutselig så var det fast smilefjes etter kun en dag med blinkende. Gjorde så bra planlegging jeg kunne ihvertfall, får bare håpe nå da Anonymkode: 70ed5...5cc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 Jo men legen mente vi burde spare opp sæd siden mannen har hatt litt dårlig sædprøve. Anonymkode: 70ed5...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå