Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2004 #1 Skrevet 28. desember 2004 Har fått laget meg dreads i håret (æsj så ekkelt, æsj så skittent og uhygienisk det ser ut, sånn nå har jeg gjort den biten for dere, så hold dere til temaet) Kjipt nok så har jeg fall i håret, og de krøller seg, og da ser det bare ut som vanlig kjipt hår. Har dere noen råd? Rettetang på dreads høres så rart ut. Voks er tungt. Husj.
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #2 Skrevet 28. desember 2004 Prøv å blande voks med gele i hånden, det gjør susen!
Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2004 #3 Skrevet 28. desember 2004 Gele? Da må jeg vel kjøpe det, den jeg har lukter mann høhø... kanskje den ER for menn? Bruker den iallfall aldri, men takk for tips, skal prøve det!
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #4 Skrevet 28. desember 2004 Ikke alle geleer lukter mann...Hvis du skal kjøpe en ny en, kjøp gjerne en slik med fiber i (tror Studio Line og Wella Shock Waves har det), den er mye sterkere, og ikke så våt. Jeg er IKKE mann, og bruker en gele fra Sebastian som heter Bondage
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #6 Skrevet 28. desember 2004 Fructis lukter godt og de har vel også en slik kjempesterk gele, har de ikke?
Arwen Skrevet 28. desember 2004 #7 Skrevet 28. desember 2004 og de har vel også en slik kjempesterk gele, har de ikke? Jo! Den holder hvertfall mitt overglatte babyhår på plass.
Kid-a Skrevet 28. desember 2004 #8 Skrevet 28. desember 2004 Bruk kokosnøttolje eller voks uten parfyme/såpe... gele råtner inni håret, og det begynner å lukte (jeg vet av erfaring). Dreadsene er vanskelig å få vasket inni, ikke bruk vanlig sjampo heller, etter et halvt års tid utvikler det seg en lukt som er vanskelig å bli kvitt. Det føles ikke veldig bra og lukte ekkelt, heller. Men hvis du har tynne og "luftige" dreads er det kanskje lettere... og hvis planen er å gre de ut eller klippe av etter kort tid blir ikke lukt noe problem. Bruk produkter som er beregnet på dreads, så slipper du hygieneproblemene som alle maser om. Kid (med to år gamle ikke-luktende dreads på hodet)
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2004 #9 Skrevet 29. desember 2004 Å jeg skal ikke ha de lenge, jeg er slik at jeg blir lei etter en stund. Men de er ganske tynne og ser bare nå jeg kan dra fingeren igjennom enda, så ser de ut til å gå opp. Derfor er det fint med noe som holder de sammen, skal prøve ut noe av det dere anbefalte. Thank you
Sniglå Skrevet 29. desember 2004 #10 Skrevet 29. desember 2004 Hvordan lager de dreads egentlig?? Har alltid lurt på det... :-?
Kid-a Skrevet 30. desember 2004 #11 Skrevet 30. desember 2004 Først deler man håret inn i passende biter. Så har man i litt voks og tupperer det (separat) med en bitteliten kam (slik at det blir veldig flokete og "hardt"). Så "ruller" man hver enkelt "bit" av håret ut i pølser, slik at de blir dreads. Man må tuppere mange ganger (tuppere-rulle-tuppere-rulle), slik at det blir hardt helt ut til tuppene, og det er lurt å bruke mye voks. Bivoks som smeltes før bruk er veldig bra og holder godt. For at dreadsene skal bli fine og kompakte, er man nødt til å ha i voks og rulle dem mange ganger, men etter ca ett år er de ferdige (og trenger bare vedlikehold en gang i blant). Mange hippe frisører bruker permanentvæske for å få fine dreads med en gang, men de blir løsere og ofte tynnere enn de som er laget på gamlemåten. Det er også (så vidt jeg vet) disse som blir "krøllete". Kid-a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå