Gå til innhold

Opp i vekt uten grunn, hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte plutselig å gå opp i vekt 2 uker siden. Jeg spiser det samme og er like mye aktiv (om ikke mer?) jeg har holdt meg stabil veldig lenge (litt opp og ned selfølgelig) men denne gangen har deg liksom ikke gått ned igjen. Det begynte cirka når jeg var forkjøla, men har vært frisk i en uke nå og det er fortsatt det samme. (Tenker da at det ikke er vannvekt) var ikke så syk at det hemmet meg fra å være aktiv. Jeg har ikke lyst til å spise mindre da jeg har spist dette ganske lenge og holdt meg stabil.  

Så spørsmålet er jo egentlig, hvorfor skjedde dette, og vil det stabilisere seg igjen?

Anonymkode: a3285...036

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kan det være snakk om da, på bare to uker? Et par kg? Det kan uansett ikke være mye på så kort tid. Årsaken kan være tilfeldig, det kan være vann i kroppen eller at du ikke har hatt ordentlig avføring på et par dager.

Man går gjerne litt opp i vekt i forbindelse med menstruasjon også, pga vann i kroppen. Hormoner i sving som avgjør hvor mye.

Anonymkode: 2201d...70f

• Liker 1
Skrevet

Spist mer kcalorier enn du har forbrent.

Eventuelt at du har spist mer saltholdig mat dagen før du veide deg, slik at kroppen inneholder mer vann.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje forbrenningen har forandret seg med alderen?

Anonymkode: 2a23c...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...