Gå til innhold

Kan ikke fordra bunad og presset rundt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser både her, på fb, og på nett generelt at bunader er den store snakkisen nå. 

Man må ha det, folk ser ned på de som har noe annet, og det tar seg ikke ut at voksne folk ikke har! 

Jeg forstår ikke greia. Jeg synes det er grisestygt, og den ene gangen jeg hadde en på var det varmt, ukomfortabelt, og det tok evigheter å få den av og på. 

Folk sier at man skal kle seg i noe man føler seg vel i. Men det gjelder tydeligvis bare dersom man føler seg vel i bunad...

Hvorfor ser folk ned på andre dersom de ikke vil ha? 

Anonymkode: be589...46b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De færreste ser ned på de som ikke bruker bunad. Og de færreste uten bunad ser ned på de som bruker det. Noen blir veldig lei av at noen skal drive å gjøre narr av og poengtere hvor stygt det er hele tiden, så da blir de sikkert i overkant beskyttende. Personlig er jeg drit lei av begge deler. La nå folk få gå med hva de vil uten at man må skrive om hvor stygt det ene og det andre er.

Anonymkode: 080f1...826

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å slapp av ang bunad og hva folk mener om alt mulig. Folk tenker det de vil, og jeg lover at det ikke er vanlig å tenke stygt om folk som ikke bruker bunad. Det har jeg aldri gjort selv. Jeg synes bunader er fine og spennende og liker godt den men kjenner mange som heller kler på seg andre ting og det er helt ok.

Anonymkode: 27373...580

Gjest Tigress
Skrevet

Det er ingen som ser ned på folk som ikkje går i bunad. 

Skrevet

Da høres det ut som du ikke skal ha bunad  Så slipper du det presset.:fnise: Det er hverken en menneskerett, eller plikt å bruke :)det

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett eller hørt noen snakke stygt om å ha/ikke ha bunad enn her på KG. Og jeg tenker fleste av de innleggene er kun laget for å provosere.

Anonymkode: 379aa...171

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bunad, men skal ha på noe annet på 17. Mai i år. Skal ha på meg en flott kjole og gleder meg skikkelig til å ha den på. Kan ikke se for meg at noen ser ned på meg fordi jeg ikke har bunad...

Anonymkode: b530d...188

Skrevet

Jeg har bunad, men kommer ikke til å bruke den på 17 mai. 

Det er for mye styr for 45 min opptreden i toget for min del. 

Skrevet

Jeg har blå nordlandsbunad. Jeg skal ikke ha den på i år. Har en kjole jeg skal ha på, mye enklere er så mye "jobb" med bunad. Har barnefri så skal bare selge noen lodd for korspet og rett hjem igjen. Gidder ikke bunad bare for det. Er så mye regler med bunad og, fremmede kommenterer håret, eller om sjalet ikke er stivt nok osv osv. Med kjole slipper man det :P

Skrevet

Bruker bunad så sjeldent. Som oftest 1 gang i året. Så selvfølgelig skal jeg ha den på meg når jeg kan. Når jeg bruker plagget så sjeldent er det verdt "strevet" å ta den på og av. Det ble ikke brukt 30k for at bunaden skulle henge ubrukt i klesskapet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mer enn 40 år klarte jeg meg uten bunad.

Hørte aldri noe snakk om at de med eller uten bunad var hverken det ene eller det andre.

Da jeg kunne kjøpe meg bunad hørte jeg heller ikke noe av det presset det snakkes om. 

Kanskje det presset finnes i enkelte miljøer. Kanskje det er aldersbetinget eller miljøbetinget.

Anonymkode: 7ad9f...56f

• Liker 1
Skrevet

Ja huff, tenk og både måtte dusje, stelle seg og kle seg pent for å feire nasjonaldagen... nei det er et slit altså :ironi:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2017 den 19.12, Antoinette skrev:

Ja huff, tenk og både måtte dusje, stelle seg og kle seg pent for å feire nasjonaldagen... nei det er et slit altså :ironi:

Ja, huff, tenk å ikke kunne forskjellen på og/å. Det er pinlig, gitt!

Anonymkode: 786f0...702

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...