AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Hei! Noen her som vet noe om hvordan man går frem for å skaffe seg en jobb i helsevesenet som ufaglært? Jeg har null erfaring fra omsorgsyrker, men har masse arbeidserfaring fra såkalte gode kontorjobber, men jeg er DRITTLEI av å jobbe innen administrative fag. Jeg har skjønt at disse jobbene ikke utlyses, så er det direktekontakt med den enkelte institusjon som er metoden? Jeg har hovedsakelig lyst på en jobb ved en omsorgsbolig (alt fra utviklingshemmede, psykiatri, etc), men det meste er av interesse. Noen med førstehåndskunnskap? Synse klarer jeg selv. Anonymkode: 4e491...636
pinar Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Det er mange ufaglærte i omsorgsboliger for psykisk utviklingshemmede. Man kan vel bare ringe eller sende mail og spørre om de har behov for ekstravakter, sende med en cv. Det samme med sykehjem og hjemmesykepleie. Sykehus krever ofte erfaring fra annen helse og pleierelaterte jobber.
Anonym-bruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 Det lønner seg å møte opp personlig, spørre etter avdelingsleder og si du er interessert i ekstra vakter. Jeg har jobbet på sykehjem i flere år og vet det er mange ufaglærte som jobber. Det trengs alltid vikarer lykke til! :-)
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Takk for svar. Hvis noen har konkrete forslag til institusjoner som de vet trenger ufaglærte/vikarer, så tar jeg gjerne i mot tips. TS. Anonymkode: 4e491...636
boblevann Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Stillingene lyses ofte ut her hvertfall, men de lyses ut som pleiemedarbeider og ikke assistent. Omsorgsboliger og sykehjem er verdt et forsøk. Møt opp ett sted, spør om å få prate med avdelingssykepleier (avdelingssjef) og si du er interessert i ekstravakter.
fresia Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 jeg jobber som ufaglært i helsevesenet (avlastningsbolig med barn og unge med ulike funksjonsnedsettelser) og fikk jobben da de søkte etter sommervikarer. jeg tror ikke det er så vanlig å bare møte opp (i hvertfall ikke der jeg jobber), men ringe eller sendte mail er fint. da kan man jo evt. avtale et møte. vet om flere som har ringt og fått jobb sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå