Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jentetiss og guttetiss

Endret av Hemmingroad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn kalte vi det lampa... Aner ikke hvorfor.. Har du huska å vaske deg i lampa? 😂😂

Anonymkode: 1154f...edd

AnonymBruker
Skrevet

Bjørnemoms

Anonymkode: 1286c...a13

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ser seg nødt til å lage en tråd på et forum for å spørre om det, så tviler jeg på om dere er i stand til å ta ansvar for et barn. 

Anonymkode: 075b3...3cb

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ser seg nødt til å lage en tråd på et forum for å spørre om det, så tviler jeg på om dere er i stand til å ta ansvar for et barn. 

Anonymkode: 075b3...3cb

Ja, jeg tror også at vi ikke er i stand til å spørre om det. 

Eller ikke. Utrolig teit svar.

Jeg har vokst opp med litt rare kallenavn på tissen til jenter, derfor vil jeg gjerne høre hva folk fleste kaller tissen for. Tissen er det greieste, ikke for eksempel tissekråka som jeg husker det ble kalt da jeg var yngre.

Anonymkode: 41f31...6af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tissehøna eller tissesjura. Det var det jeg lærte når jeg var barn. Betegnelsen på guttens underliv var tisselur eller tissefant.

Anonymkode: 74c15...401

AnonymBruker
Skrevet

Glufsa.

Anonymkode: df5d2...248

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror også at vi ikke er i stand til å spørre om det

Eller ikke. Utrolig teit svar.

Jeg har vokst opp med litt rare kallenavn på tissen til jenter, derfor vil jeg gjerne høre hva folk fleste kaller tissen for. Tissen er det greieste, ikke for eksempel tissekråka som jeg husker det ble kalt da jeg var yngre.

*til å ta ansvar - skulle det stå

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver spørsmålet på dette forumet fordi vi venter en jente til sommeren og både barnefar og jeg er litt usikre på hva man kaller tissen til jenter, altså til jenta selv (dette er jo en stund frem i tid).

Jeg har ikke noe problem med å bare si tissen, men han er ikke vant til det - derfor spør jeg bare her hva som er vanlig å si?

Vagina. Bruk ordentlige ord. Er ikke rart det er flaut for ungdommer å si vagins og penis, når foreldrene har fordommer mot det og lærer barna andre tulleord...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Minlillesky skrev:

Vagina. Bruk ordentlige ord. Er ikke rart det er flaut for ungdommer å si vagins og penis, når foreldrene har fordommer mot det og lærer barna andre tulleord...

Vagina er jo skjeden, ikke de ytre kjønnsorganene. Ellers enig med deg. 

Anonymkode: 47507...1d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg utdanner meg til å bli barneskolelærer, og der hadde vi seksualundervisning med en sexolog. Hun anbefalte at barn allerede fra de var liten av lærte seg å si penis, vagina o.l., da det i mange overgrepssaker har blitt misforståelser ved at barn har kalt kjønnsorganet for noe annet. Litt fæl tanke at dette skal være grunnlaget, men samtidig en veldig viktig tanke. Kall en spade for en spade 😀

Anonymkode: b3eb3...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Fætta

Anonymkode: ed0d5...da9

AnonymBruker
Skrevet

Både gutten og jenta mi har bare tissen. Ikke noe rart i d navnet. Vask deg på tissen får begge beskjed om

Anonymkode: e39ef...21e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Minlillesky skrev:

Det er jo ikke vagina jentungen på fire skal vaske med klut, det er jo tissen. Fordi det kan være rester av tiss der. Mannen min sier "nedentil". Jeg sier: "Ta denne kluten og vaske deg i tissen og rompa". Enkelt og greit. 

Anonymkode: 68fae...bdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jentetiss, tissen, vagina, guttetis, penis, tisselur er greie ord alt etter situasjonen, men man må og bruke rumpa om rumpa. Bruker man underlivet eller nedentil risikerer man at man får ett ord som dekker både forran og bak, og det er IKKE heldig mtp å kunne fortelle om eventuelle overgrep. Det er mer enn ett barn som har brukt feil ord når det har beskrevet overgrep fordi det ikke har visst forskjellen på foran og bak.

Anonymkode: 12020...46e

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Minlillesky skrev:

Jeg spør ikke etter tulleord, slik jeg vokste opp med, som tissekråka f.eks.

Vagina er det jo heller ikke, det er jo skjeden. Jeg tenker som sagt at tissen er mest riktig å si, eventuelt vulva.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker tissen. Innimellom bruker jeg kjønnsleppene , om det er spesifikt dem jeg snakker om. 

Anonymkode: f458e...50e

AnonymBruker
Skrevet

Tissen og rompa! 3-åringen skjønner dette best, prøvde med 'underlivet' men det var for vanskelig å skjønne nå. Senere blir det nok enklere å bruke mer korrekte navn, akkurat nå er det viktigst at ho skjønner hva vi mener.

Anonymkode: 7f2fc...2e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...