Gå til innhold

Jeg fremstår som en god lytter, men det er tull

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan jeg bli mer tilstede i en samtale? Ofte når folk prater til meg, så er jeg helt i andre tanker.. 

Enkelte ganger klarer jeg å få med meg hva folk sier, men detter fort ut. Jeg er en ekstremt dårlig lytter.

-Mann

Anonymkode: 59c32...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at du skal stille oppfølgende spørsmål til det som sies, da må du konsentrere deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, caskerette skrev:

Tenk at du skal stille oppfølgende spørsmål til det som sies, da må du konsentrere deg.

Lurt tips !!

Anonymkode: 59c32...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør på dem, sett deg mentalt og emosjonelt inn i det de sier, bry deg om noe annet enn deg selv og dine egne tanker.

Anonymkode: 65ba7...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorry. Hva sa du? Hørte ikke etter. Er for opptatt av meg selv 😉

Anonymkode: 5fff7...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må anstrenge hjernen. Trykk deg lett og stram magemusklene og stirr på personen som prater. Gjerne midt mellom øya og så nikker du sakte og intenst mens du fokuserer.

Anonymkode: d01b1...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh sliter så sykt med det samme. Men det verste er at etter at samtalen er over så har jeg verken hørt hva vedkommende har sagt, eller hva jeg selv har tenkt på. Fremstår som sykt fjern og må anstrenge meg skikkelig for å høre etter i en samtale, utrolig slitsomt, for ikke å snakke om frekt!

Helt ærlig, så sa jeg bare ifra til mine nærmeste om det. At hvis jeg ble fjern, så mente jeg det virkelig ikke og da måtte de bare si ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...