Gå til innhold

Hvordan oppførte din katt seg før fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før noen nevner at det er nok hjemløse katter i Norge, så er jeg fult klar over det.. Men vi fikk til oss en pus som vi skulle holde inne 1-2 mnd før vi skulle la ho få gå ut (etter sterilisering). Men klarte å smette ut flere ganger sønnen min lukket opp vinduet, så dette var ikke meningen.

Nå er det vel ikke lenge før kattefødsel her hjemme, og har lagt merke til at pus så vidt går 2 meter før ho slenger seg ned MIDT på gulvet, og der blir ho liggende for å ta seg en blund 😂 Dette har bare vært idag. Hun er vel på 8-9 uke nå antar jeg.. Bevegelser i magen dagen lang, synes GODT utenpå, og kjenner disse ungene veldig godt. Kan kjenne bena og hodet osv når de rører seg. Pus er også så rund at hun ikke klarte å vaske seg i går og bare rulla på ryggen :fnise: Så hvordan var deres før fødsel? Er dette noe tegn på en fødsel hos en katt? :) 

Anonymkode: af163...5b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå var jeg 12 sist jeg var vitne til at pus skulle føde, men det jeg husker er at hun plutselig ble så merkelig urolig. Plutselig startet hun å skrike og gå rundt i ring, og da skjønte jeg at nå var fødselen pågang. Hun var min katt, så jeg merket at hun oppførte seg annerledes. Jeg husker at pappa mente at det var tull da jeg sa at fødselen hadde startet da, men jeg hadde rett! 

Anonymkode: 1da75...87b

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før noen nevner at det er nok hjemløse katter i Norge, så er jeg fult klar over det.. Men vi fikk til oss en pus som vi skulle holde inne 1-2 mnd før vi skulle la ho få gå ut (etter sterilisering). Men klarte å smette ut flere ganger sønnen min lukket opp vinduet, så dette var ikke meningen.

Nå er det vel ikke lenge før kattefødsel her hjemme, og har lagt merke til at pus så vidt går 2 meter før ho slenger seg ned MIDT på gulvet, og der blir ho liggende for å ta seg en blund 😂 Dette har bare vært idag. Hun er vel på 8-9 uke nå antar jeg.. Bevegelser i magen dagen lang, synes GODT utenpå, og kjenner disse ungene veldig godt. Kan kjenne bena og hodet osv når de rører seg. Pus er også så rund at hun ikke klarte å vaske seg i går og bare rulla på ryggen :fnise: Så hvordan var deres før fødsel? Er dette noe tegn på en fødsel hos en katt? :) 

8-9 uke? Da må dere i alle fall holde katten inne, og du må lære sønnen din å holde dører og vinduer lukket. Katten kan bli drektig rett etter fødsel, så slike feil kan dere ikke ta dere råd til en gang til. 

Til neste gang, så kan dere få kastrert katten rett etter parring om den har sneket seg ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Tvist skrev:

8-9 uke? Da må dere i alle fall holde katten inne, og du må lære sønnen din å holde dører og vinduer lukket. Katten kan bli drektig rett etter fødsel, så slike feil kan dere ikke ta dere råd til en gang til. 

Til neste gang, så kan dere få kastrert katten rett etter parring om den har sneket seg ut.

Spørsmålet mitt har ikke noe med om jeg skal lære sønnen min ting eller om vi ikke kan ta oss råd til en slik situasjon igjen. 

Men nei det var ikke en ønskesituasjon, og som skrevet skal ho steriliseres.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket det på min katt at hun gikk i ring og pep mye, gravde mye i puter og dyner. 

Anonymkode: 4ef88...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Ja min katt som jeg hadde i min barndom fikk vel 5 kull, var med på alle fødslene, eller fulgte med at det gikk bra. Hun brukte å gå bortover gulvet, puste tungt i dagene før fødsel. Tipprr hun vsr sliten og klar. Det jeg husker veldig godt var at hun brukte å ligge på siden, å klore seg fast i laken/pleddet, å så hadde hun veldig konsentrere skarpe øyne under "riene", så kom tunga ut liksom, hun pustet å peset. Hun mjauet en god del før fødselen startet, og hun brukte se på meg som om hun skulle gi beskjed.

Ønsker deg lykke til og husk å lag en seng til henne, jeg brukte pappeske som jeg kuttet til og gjorde lav, slik at hun kom seg lett inn❤ ha gjerne vann i nærheten av fødested, de blir fort dehydrert 

Anonymkode: 53414...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...