AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Hei jeg har en jentepus på 1 år som såvidt har begynt å være ute på egenhånd. Døra er alltid oppe, slik at hun kan løpe rett inn. Hun er som regel rett i nærheten. i morgen får jeg en fosterkatt hjem, den skal bare være inne. Har dere tips til hvordan jeg kan løse dette? Skal jeg bare ha fosterkatten inne på eget rom mens min egen er ute? Hun er ute kun på dagtid når jeg er hjemme. Vet ikke helt om jeg tør å lukke døren mens hun er ute(?) Katteluke får jeg ikke lov av sameie å sette opp. tips, erfaringer?? Anonymkode: d4e77...00c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Hvis du absolutt må ha oppe døra når pus er ute så må du jo ha fosterkatt på eget rom. Anonymkode: d2def...a4e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 fosterkatt må absolutt ikke få gå ut før det ahr gått 2-3 uker, ellers vil den stike av. Den må lære at ditt hjem er hjem. Og ja, du må skille dem i begynnelsen. Du må ha en egen kattedo til fosterkatt Du burde absolutt ha lest mer om dette mye før!!! Å ha to katter som ikke kjenner hverandre er som regel mye stress. De er sinte på hverandre og kan nekte gå på do i kassen i verste fall. Anonymkode: 463bc...052
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: fosterkatt må absolutt ikke få gå ut før det ahr gått 2-3 uker, ellers vil den stike av. Den må lære at ditt hjem er hjem. Og ja, du må skille dem i begynnelsen. Du må ha en egen kattedo til fosterkatt Du burde absolutt ha lest mer om dette mye før!!! Å ha to katter som ikke kjenner hverandre er som regel mye stress. De er sinte på hverandre og kan nekte gå på do i kassen i verste fall. Anonymkode: 463bc...052 Men i alle dager du drar jammen konklusjoner du å. Ts spør ikke om hvordan de to kattene skal gå sammen eller noe, bare hvordan h*n skal løse det med at en katt går ut i inn og at fosterkatten skal (fosterkatter får ikke ut) være inne. Anonymkode: d2def...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 Noe som burde være ganske opplagt om man har lest litt om dette i forkant Anonymkode: 463bc...052
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe som burde være ganske opplagt om man har lest litt om dette i forkant Anonymkode: 463bc...052 Våkner du om morgenen med et mål om å være bitch mot andre mennesker? Anonymkode: d2def...a4e 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 Ville nok hatt fosterkatten på eget rom i dette tilfellet, for den kan smette ut veldig raskt hvis døren ut er åpen. Vet ikke om du har den andre katten inne om kvelden/natta? For da kan jo fosterkatten vandre rundt i huset på denne tiden og samtidig bli kjent med katten du allerede har? Anonymkode: 78273...07e
smalls Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 Ikke bry deg om om de sure kjerringene. Slike gretne svar får man ofte inne her. Bare overse. Så bra du velger å adoptere en katt Ville nok ha hatt katten inne på et eget rom mens den andre er ute. Veldig fort at den kan bli nysgjerrig og gå ut hvis døren står åpen
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Skrevet 15. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Våkner du om morgenen med et mål om å være bitch mot andre mennesker? Anonymkode: d2def...a4e Det er da virkelig lov å si fra om at man burde tenke gjennom slike ting før DAGEN FØR. Om ts ikke har lest om hva det innebærer, så risikerer hu brenne seg ut den kommende uka for to katter som ikke kjenner hverandre kan være utrolig slitsomt. Samt at hun risikerer gå glipp av viktig info, som for eks at hun vil trenge en egen kattedo til den nye katten siden de ikke kan være i samme rom. Anonymkode: 463bc...052
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #10 Skrevet 15. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da virkelig lov å si fra om at man burde tenke gjennom slike ting før DAGEN FØR. Om ts ikke har lest om hva det innebærer, så risikerer hu brenne seg ut den kommende uka for to katter som ikke kjenner hverandre kan være utrolig slitsomt. Samt at hun risikerer gå glipp av viktig info, som for eks at hun vil trenge en egen kattedo til den nye katten siden de ikke kan være i samme rom. Anonymkode: 463bc...052 Men hva veit du om hva Ts kan om dette emnet og ikke? Virker som at du tror at Ts ikke kan en dritt slik som du skriver. Anonymkode: d2def...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå