Gå til innhold

Kva kan ein bruke ei salatslynge til?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Eg var så "heldig" å få ei salatslynge til jul ( så klart utan byttekort ). Som ho me fekk den av så fint sa: "det er presangen til dei som har alt...!"

Ja, ein kan slynge salat i den, men er det noko meir ein kan nytte den til? Viss ikkje er eg nok redd Fretex snart vert den stolte eigar av ei ubrukt salatslynge, eg har nemleg ikkje plass i skåpet til noko eg potensielt hadde brukt 5 ggr i året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sende den til meg da? Jeg ønsker meg en slik en :wink:

Har sympati for problemstillingen... kjipe greier å få gaver som ikke kan byttes. Det sørger jeg alltid for, så sant jeg ikke er helt sikker på at det er noe personen blir glad for.

Dessverre har jeg ingen gode forslag til hva annet en salatslynge kan brukes til.

Du får "hevne" deg og gi den tilbake til neste år :sjarmor:

Skrevet

Du kan jo prøve å finne ut hvor den er kjøpt og ta den med dit. Butikkene er ganske greie nå etter jul med å ta inn produkter de har i sitt sortiment og kan nok ihvertfall gi deg en tilgodelapp.

Så i en butikk bla at de hadde satt opp lapp med : "julegaver uten kvittering byttes frem til 9 januar".

Salatslynge er greit til salat, men ikke så mye mer tror jeg. Ville nok prøvd å bytte å få tak i noe jeg ville ha.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Noen ganger er et salathode en slyngel. Dersom det forholder seg slik, tar du salathodet, legger det i salatslyngen i en times td og vips, så har du en dannet og høflig salat.

Skrevet

Du kan bruke den til å oppbevare salat i kjøleskapet, presse vannet ut av salaten når du har vasket den, ta med ferdiglaget salat på piknik osv.

Dersom du ikke har plass så kan du vel sette den i en bod eller noe slikt, til du en gang får større plass i kjøkkenskapene.

Gjest Anonymous
Skrevet
hva er en salatslynge?

Det er en innretning du legger vaskete (våte)

salatblader i for å "sentrifugere" dem tørre. Grunnen

til at man gjør dette er at olje, eddik, dressinger osv

fester seg bedre til tørre blader. Dvs bedre smak på

salaten.

Her kan du se et bilde av en type:

http://www.potogpande.dk/underkategori.asp?id=26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...