Gå til innhold

Mobbeofrene og mobberne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem blir hva? Hvorfor? Dette lurer jeg veldig på. Som mor er det min største skrekk. Og som lærer er det jo såklart noe jeg dessverre møter, og selvsagt tar tak i, men det er vanskelig. Hva er rett å gjøre? For å oppnå effekt? Og viktigere: hvordan kan vi forebygge det? Er enkelte barn mer utsatt enn andre for å bli mobbet eller mobbe andre?

Anonymkode: 4af0d...c8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er lurt at man som forelder ikke er naiv og alltid tror det beste om sine egne, noe jeg oppfatter at mange dessverre gjør. 

Anonymkode: e6480...d9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn er autist, høyt fungerende, men det gjør han likevel litt annerledes da han også har problemer med å regulere sinne og frustrasjon. Umoden for alderen så et enkelt offer! Vært mye plaget på skolen fra han begynte for snart 3 år siden. Hans første skoleår var det 7.ende klasse som var verst. Hvorfor fikk jeg aldri svar på, men da han ble mye plaget av en annen gutt på samme alder fortalte den som plaget at det var fordi han ville være venn med barnet vårt. Så det vi så da at han som plaget "brukte" opp sine venner slik at han ble alene, mulig for han blir for intens, så nå har han gått over til at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. 

Anonymkode: aea32...de4

Skrevet

Jeg kan (selvfølgelig) bare snakke om mine erfaringer... jeg var et selvsikkert barn da jeg begynte på barneskolen, jeg aner ikke hvorfor de andre plutselig fant ut at det var "greit" å plage meg men jeg vet at jeg alltid har skilt meg ut og vært litt annerledes, både i klesstil og interesser. Det jeg følte etterhvert var at jeg ble mobbet fordi jeg turte å være meg selv... det jeg skulle ønske da jeg gikk gjennom dette var at lærerne virkelig tok tak i foreldrene og at de lærte elevene at det er helt ok å ikke følge trender og denslags.

Det skal sies at jeg hadde én lærer som prøvde å snakke med foreldrene til de som mobbet meg men det var null reaksjon fra dem så jeg føler at foreldrene trenger like mye tilsnakk som mobberne, for barn lærer ikke at de kan mobbe andre helt ut av det blå.
Min mor prøvde å snakke med moren til han som mobbet meg mest og fikk til svar at "du får lære datteren din å ta igjen!".

Det verste jeg opplevde var lærere som ignorerte at jeg hadde det vondt og som lot mobberne holde på. Jeg savnet at mobbingen fikk konsekvenser for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...