Gå til innhold

Vil ha strammere rumpe!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Spis sunt og trent styrke annenhver dag (ikke oftere nei. Da sakner du bare ned prosessen)

Jogging, gåturer og annen kardio hjelper på å få ned fettprosenten, men skal rumpa bli hard må den inneholde muskler! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for gode bidrag!

I dag har jeg syklet en mil på trimsykkel i stua. Kanskje hjelper det litt på? :-)

Jeg er forholdsvis tynn, og har flat og trent mage. Er bare rumpa som VIRKELIG trenger å bli trent. Den begynner jo å henge.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling hjelper nok lite; da er jogging, og særlig i oppoverbakker, bedre.

Hvis du vil trene hjemme, er det kanskje en ide å kjøpe en treningsstrikk (fås fra 150 kroner og oppover)? Der følger det med et lite hefte med øvelser for hele kroppen, også for bein og rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Da er det bare å finne frem manualene. ;)

Mange jenter er redde for å bli seende ut som en "boler" bare de TAR i vekter.. og det er ikke bra ! :roll:

Skal du ha stram rumpe må du nok trene litt styrke ja :)

(sykkling er flott det og altså :) Men jeg tror nok dype knebøy og utfall er det som VIRKELIG tar på rumpemusklene :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis du vil trene hjemme, er det kanskje en ide å kjøpe en treningsstrikk (fås fra 150 kroner og oppover)? Der følger det med et lite hefte med øvelser for hele kroppen, også for bein og rumpe.

For en god idè :wink:

Kanskje jeg klarer å leve opp til avataren min da, hehe..

Vekttrening er nok ikke det jeg trenger mest akkurat nå, er passelig sterk i armene og som du sier, vil ikke se ut som en boler! Jogging i oppoverbakker er jo kjempetungt, men det er vel det som gjør det så effektivt?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vekttrening er ikke bare armtrening. Og du kommer ikke til å se ut som en boler med mindre du trener seriøse i flere år... så det tror jeg ikke du skal være redd for !

Styrketrening omfatter hele kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke bli seende ut som boler (enda en treningsmyte!) til det trenger du virkelig å trene HARDT og tungt i lengre tider, og spise mye og riktig. De fleste jenter vil ikke bli større ved vekttrening, men strammere og heller tynnere/mer definert, og det vil vel de fleste?

Om jeg bare kunne overbevise deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hehe.... det er mange myter knyttet til vekttrening ja Lilith...

Desverre.

De aller, aller fleste har godt av å trene styrke.. og ikke engang alle som VIL se ut som en boler klarer det, så jeg forstår egentlig ikke denne panikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men kan jeg stramme opp rumpen ved bruk av vekter?

Jeg vil kjempe gjerne begynne på et treningssenter, men har foreløpig ikke råd... :-? Er litt synd.

Men finnes jo billige metoder å trene styrke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vekttrening og styrketrening er ikke to forskjellige ting liksom... :roll:

Som flere her har sagt: Knebøy og utfall , med vekter i hendene, gir deg MYE mere spretten rumpe enn om man bare sykler/jogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan jeg stramme opp rumpen ved bruk av vekter?

I de første innleggene har vi foreslått knebøy og utfall, og det er eksempler på øvelser der du trener rumpa ved hjelp av vekter på skuldrene, :wink:

Trener du styrke, øker du muskelmassen, men kan faktisk se tynnere ut, og i tillegg øker du forbrenningen din også i hvilemodus. Resultat? Du kan spise mer uten å gå opp i vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går an å trene styrke uten å bruke vekter ja :) Man kan trene ved hjelp av sin egen kroppsvekt (situps, pushups osv) og man kan trene ved hjelpemiddler som vekter, strikker , apparater osv...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et godt råd! Plasser deg på alle fire (kneskålene og håndflatene i bakken), spark i fra med det ene beinet så høyt opp du kan. Gjenta 100 ganger. Deretter bytter du til det andre beinet, gjør samme øvelse.

Selv gjør jeg denne øvelsen hver kveld (har holdt på i litt over fire mnd), og resultatene er en fin, fast og spretten rumpe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt råd! Plasser deg på alle fire (kneskålene og håndflatene i bakken)' date=' spark i fra med det ene beinet så høyt opp du kan. Gjenta 100 ganger. Deretter bytter du til det andre beinet, gjør samme øvelse.[/quote']

Ja, denne øvelsen hjelper meg også. Også knebøy og utfall er veldig bra. Utfall er den beste øvelsen for rumpa, sa instruktøren min en gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...