Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har skrevet et annet innlegg, følelser for eksen.

Tenker mye på om man kan elske en person, men ikke klare å leve med denne personen. Går det ann? Hva vil det si å elske noen? Er det slik at når man elsker så bare vet man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger elsker man en person så høyt at man gjør hva som helst for å slippe å se personen lide. Til og med å avslutte et forhold hvor man ser personen lide, men at man ikke klarer å gjøre noe for å gjøre det bedre. Logisk?

:cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det å elske noen har ulik mening for ulike individer. Det finnes ikke en standard-måte å elske på.

Hvis du sier at du elsker noen så tror jeg det på det. Så får det være opp til deg hva du føler for/ønsker/velger å legge i det. Noen legger mindre i begrepet/innholdet enn andre.

Noen elsker mye, andre mindre.

Man kan elske et annet menneske selv om det ikke fungerer å bo sammen med det!

Det er ikke for ingenting av enkelte mennesker er særbo: de elsker hverandre men ønsker ikke å bo sammen. Kanskje det har noe å gjøre med at slike mennesker er svært individualistiske og bestemte/litt stae?

Mennesker som er litt dypere enn gjennomsnittet kan være i stand til å elske noen på en slik måte at det nesten gjør vondt. Noen klarer ikke det hverdagslige ved det å bo sammen med en annen: oppvaskmaskin, klesvask og husarbeid - tannpuss og toalettruller....meldeplikt på hvor man er og når man kommer hjem - begrensninger på leggetider og musikk /lese på sengen. rare lyder og for mye tilgang på sex! (= kjedelig..)

Det er mange faktorer som spiller inn når to personer elsker hverandre dypt og inderlig - men krangler om trivielle ting når de bor sammen.

Skrevet

Man bare vet det.... Jeg har vært i flere forhold/samboerskap før...

Først elsker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...