Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #1 Skrevet 28. desember 2004 Jeg har skrevet et annet innlegg, følelser for eksen. Tenker mye på om man kan elske en person, men ikke klare å leve med denne personen. Går det ann? Hva vil det si å elske noen? Er det slik at når man elsker så bare vet man det?
Superlammet Skrevet 28. desember 2004 #2 Skrevet 28. desember 2004 Noen ganger elsker man en person så høyt at man gjør hva som helst for å slippe å se personen lide. Til og med å avslutte et forhold hvor man ser personen lide, men at man ikke klarer å gjøre noe for å gjøre det bedre. Logisk?
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #3 Skrevet 28. desember 2004 Det å elske noen har ulik mening for ulike individer. Det finnes ikke en standard-måte å elske på. Hvis du sier at du elsker noen så tror jeg det på det. Så får det være opp til deg hva du føler for/ønsker/velger å legge i det. Noen legger mindre i begrepet/innholdet enn andre. Noen elsker mye, andre mindre. Man kan elske et annet menneske selv om det ikke fungerer å bo sammen med det! Det er ikke for ingenting av enkelte mennesker er særbo: de elsker hverandre men ønsker ikke å bo sammen. Kanskje det har noe å gjøre med at slike mennesker er svært individualistiske og bestemte/litt stae? Mennesker som er litt dypere enn gjennomsnittet kan være i stand til å elske noen på en slik måte at det nesten gjør vondt. Noen klarer ikke det hverdagslige ved det å bo sammen med en annen: oppvaskmaskin, klesvask og husarbeid - tannpuss og toalettruller....meldeplikt på hvor man er og når man kommer hjem - begrensninger på leggetider og musikk /lese på sengen. rare lyder og for mye tilgang på sex! (= kjedelig..) Det er mange faktorer som spiller inn når to personer elsker hverandre dypt og inderlig - men krangler om trivielle ting når de bor sammen.
*Lene* Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 Man bare vet det.... Jeg har vært i flere forhold/samboerskap før... Først NÅ elsker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå