yakine01 Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Hei! Trenger litt råd her. Har en mor som er ekstremt rotete og veldig lite glad i husarbeid. Hjemme har det alltid vært skittent og rotete. Nå som jeg har bodd noen år hjemmefra skjemmes jeg skikkelig for å ta med samboer og baby (3mnder) hjem på besøk. Jeg derimot har støv på hjernen! I sommer skal vi døpe lillegutt og det skal da skje her mamma bor, derfor skal vi da bo hos henne. Min bror som bor utenlands kommer også hjem med kone. Jeg og min bror har snakket om dette, og hverken han eller jeg liker å komme hjem når det er sånn. Hva gjør vi? Jeg kan absolutt tilby meg å vaske og rydde - men hvordan legge fram dette uten at det blir dårlig stemning? Har igrunn lyst til å ha det rent og ryddig rundt meg når jeg skal være der såpass lenge som vi da skal. Sorry for ett litt rotetet innleg. Hjelp meg!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Moren min blir kjempeglad når jeg vasker å rydder når jeg er på besøk over flere dager. Mødre setter som oftest pris på hjelp i hjemmer. Anonymkode: 0399e...3a0 1
geene Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 Kanskje du ikke trenger si noe spesielt, bare gjøre det? Evt kan du spørre om moren din vil trille så du får litt ro i sjelen, så sier du når hun kommer tilbake til rent hus at du ble inspirert og tok deg noen friheter 3
yakine01 Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2017 Jeg har prøvd det før, og det har ikke blitt tatt godt imot! Og jeg trenger mer enn noen timer for å si det sånn! Her snakker vi dager!
Sirah Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 Den lille har vist tegn på støvallergi og du vil ikke risikere at baby skal bli dårlig i sin egen dåp Kan det være verdt et forsøk? 3
ViljaH Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 Jeg synes også du skal snikvaske mens hun passer baby heller enn å konfrontere. Da slipper hun å føle seg som en slask, mens dere får det ok rent. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 Dette kunne lett vært min mor. Nå sover jeg og ungene aldri der, for hun bor bare 30min unna, men har vasket hos henne mange ganger. Pleier å gjøre det når hun er på jobb, og sier at det er gjort fordi at jeg er så søt og snill og vil gjøre noe for mammaen min, som om jeg var liten enda.. Du kan jo ta den, eller rett å slett si at lille har allergi eller noe. Bedre med tilgivelse enn tillatelse eller hva enn man sier.. Anonymkode: f2395...ea4
geene Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 3 minutter siden, yakine01 skrev: Jeg har prøvd det før, og det har ikke blitt tatt godt imot! Og jeg trenger mer enn noen timer for å si det sånn! Her snakker vi dager! Huffda Men jeg tenker, siden du har nevnt at du har støv på hjernen, så kan du kanskje senke kravene litt og få unngjort det værste på noen timer? Det blir jo ikke helt sterilt, og ihverfall ikke hos noen som ikke bryr seg om sånt til vanlig Du kan jo engasjere de andre som er på besøk samtidig så får dere gjort mye på en gang mens bestemor lykkelig uvitende triller
yakine01 Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kunne lett vært min mor. Nå sover jeg og ungene aldri der, for hun bor bare 30min unna, men har vasket hos henne mange ganger. Pleier å gjøre det når hun er på jobb, og sier at det er gjort fordi at jeg er så søt og snill og vil gjøre noe for mammaen min, som om jeg var liten enda.. Du kan jo ta den, eller rett å slett si at lille har allergi eller noe. Bedre med tilgivelse enn tillatelse eller hva enn man sier.. Anonymkode: f2395...ea4 Jeg har tenkt at min bror iallefall skal få komme hjem til rent hus, men da må jo jeg reise hjem noen dager før jeg hadde tenkt. Er så usikker på hvordan jeg skal gå fram! bah! Ikke kjekt å ha en rote mamma.
yakine01 Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2017 8 minutter siden, ViljaH skrev: Jeg synes også du skal snikvaske mens hun passer baby heller enn å konfrontere. Da slipper hun å føle seg som en slask, mens dere får det ok rent. Tro meg, hun vet hun er en slask! Hu er bare sååå lat!
yakine01 Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2017 5 minutter siden, geene skrev: Huffda Men jeg tenker, siden du har nevnt at du har støv på hjernen, så kan du kanskje senke kravene litt og få unngjort det værste på noen timer? Det blir jo ikke helt sterilt, og ihverfall ikke hos noen som ikke bryr seg om sånt til vanlig Du kan jo engasjere de andre som er på besøk samtidig så får dere gjort mye på en gang mens bestemor lykkelig uvitende triller Da er jeg jo isåfall avhengig av hjelp som du sier - men jeg tenkte jo at min bror skulle få komme hjem til rent hus! Vet han synes det er ubehagelig og ta med seg kona hjem liksom.
geene Skrevet 14. mai 2017 #12 Skrevet 14. mai 2017 Du kjenner jo din mor best! Hadde det vært meg og min egen mor, kunne jeg sagt "brodern skal slippe å komme med kona til et rotehus så nå rydder og vasker jeg mens du får kvalitetstid med lille". Men som sagt, det avhenger jo av hvordan dere kommuniserer 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 Just do it! Jeg nekter å la babyen krabbe på gulvet hos mor med mindre det er støvsugd og ryddet. Skal sies at mellomste holdt på å kveles da han fant gamle peanøtter på gulvet som liten. Anonymkode: 3e46c...ff7 1
Gjest steinbukk79 Skrevet 14. mai 2017 #14 Skrevet 14. mai 2017 Sov over på hotell eller hos noen bekjente som vet hvordan det ser ut hos henne, dersom hun er klar over det bør hun ta tak i det for å opprettholde et godt forhold til barn og barnebarn, hva om hun får leid inn vaskehjelp for og holde ting på et respektabelt nivå ???
Glød Skrevet 14. mai 2017 #15 Skrevet 14. mai 2017 Jeg hadde seriøst gitt henne beskjed om å vaske og rydde til dere kommer, ellers hadde jeg tatt inn på hotell i stedet. Verre enn det er det faktisk ikke, du skal ikke drive og vaske hennes hus. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå