Gå til innhold

Støy fra nabobygg på søndag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har et spørsmål angående støy fra nabobygg. Vi bor litt utenfor sentrumskjernen av en by, og det er et kontorbygg rett ved siden av vårt bygg. Kontorbygget har et ventilasjonsanlegg som til tider kan støye mye, sånn at jeg blir liggende å høre på det om natten eller ikke orker å være ute på balkongen. Heldigvis går ikke dette ventilasjonsanlegget på slik full guffe hele tiden. 

I dag har de tydeligvis bestilt vindusvask på en søndag, og det står en svær lastebil med lift på tomgang med en lift som bråker ekstra hver gang vaskeren skal flyttes. Den står omtrent rett utenfor vinduet mitt. De begynte ca kl 1440.

Er dette ok? Må de vaske vinduene og bråke på en søndag? Hvorfor kan de ikke ta det på en hverdag når vi er på jobb. Søndagen vil vi gjerne ha fred. Det er også to bygg under konstruksjon på nabotomtene, og arbeidere der fem og ofte seks dager i uken. Søndag er eneste dagen vi får fred. 

Takk for svar! 

Anonymkode: 96d60...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ikke lov å holde på sånn på søndager. 

Anonymkode: 354e8...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg for å få dem til å slutte? Føles litt voldsomt å ringe politiet? 

Anonymkode: 96d60...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg for å få dem til å slutte? Føles litt voldsomt å ringe politiet? 

Anonymkode: 96d60...de0

Du kan snakke med bedriften, de som jobber eller politiet. De som jobber vil neppe bry seg; de får ordrene sine fra bedriften som betaler dem. Bedriften gidder neppe å avlyse arbeidet og påta seg merkostnader ved å leie inn folk på nytt. Politiet, tja, kanskje de kommer, og da kan de pålegge arbeiderne å stoppe arbeidet. Men støyklager havner naturligvis langt ned på prioriteringslisten, så det avhenger av at de har kapasitet. 

Skjønner at dette er kjipt, TS, men sannsynligvis blir du bare nødt til å bite dette i deg. Et mer nærliggende alternativ er gjerne å ta kontakt med bedriften, forklare situasjonen og be om at dette ikke skjer igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et useriøst vaskefirma som holder på slik.

Anonymkode: 60408...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...