Mari Y Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Tror dere folk ofte for å sette dem på plass? F eks med at det ofte blir med tilsnakk og ikke mer? Hvorfor lar voksne være å kontakte politiet dersom en ungdom blir utsatt for vold og trusler? Er det fordi vi tror at mobbing kommer til å gi seg bare vi er snille nok med dem, eller at det vil gå over av seg selv? Jeg sier ikke at man skal ta tilbake fysisk avstraffelse, men kan det være at voksne ofte er redde for å være for harde, slik at de egentlig ikke gjør noe annet enn å snakke til dem, og det derfor ikke får videre konsekvenser?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Det største problemet med mobbing er at voksne gjør det. Og så lenge voksne gjør det hvorfor skal barna stoppe ? Anonymkode: 43b66...37d 2
Luxor Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 Jeg leste en artikkel i en nettavis for en ganske god stund siden. Dette gjaldt mobbing. Om hvordan man godtar dette barn imellom. Og, hadde man godtatt dette på en arbeidplass uten å bli innkalt til personalsjefen? Tenk deg for eksempel at du sitter til lunsj, når du plutselig får en stiftemaskin slengt inn i hodet ditt. Og at du går til sjefen og melder fra, og at tilbakemeldingen du få er at «ta det med ro! Dette er jo bare barnestreker! Det er ingenting å bry seg om.» Dette tror og håper jeg aldri hadde aldri skjedd på en arbeidsplass i Norge. Hvorfor er det så ignorert at dette skjer med barn? 1
Gjest Aktivdame Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Hele dette er bare trist. Det bare her inne på Kvinneguiden. Det et så mye hhetsing og mobbing av enkelt brukere . Jeg blir bare så lei meg når jeg ser hvordan enkelte må gjennomgå. Hvorfor? Er ikke bare barn som er slemme med hverandre. Voksne er ikke noe bedre.
Måbarefåsiat... Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Jeg kjenner en som ble skikkelig mobbet på jobb. Han fikk ikke en stiftemaskin i hodet, men ble fratatt oppgaver, slengt dritt til på store møter etc. Han sa fra til leder, det ble greit dysset ned. Dette har knekt denne mannens helse. Min sønn har blitt mobbet og det skjedde en gang at han ble slått ned. Skolen fortalte oss at vi hadde mulighet til å politianmelde. Vi vurderte det dit at det ville nok i hvert fall ikke gjøre noe positivt for noe forhold - hverken gutta i mellom eller med foreldre og godt samarbeidsklima.
Gjest Yellowrose Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 (endret) Forebygging hjelper: De som er lærere og foreldre må sørge for at alle barna i klassen vet at de kan komme å si ifra hvis de skulle bli mobbet. Det er mange som ikke tørr sifra til de voksne og det er så synd for hvis de bare blir hørt så kan det bli slutt på mobbingen. Jeg var vitne til en jente som ble skjelt ut i offentligheten av storesøsteren til mobbeofferet og etter det så mobbet hun ikke igjen. Alle mobberne er i grunn dårlige mennesker og det kan være en løsning å slå hardt mot hardt, hvis mobberen ikke klarer å oppføre seg så må kanskje en voksen følge etter vedkommende i friminuttet (foreksempel) Det vil jo være ydmykende for mobberen og da blir h*n satt på plass. De fleste tar altfor lett på det og tror det holder med å snakke til dem.. Endret 16. mai 2017 av Yellowrose
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 17 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg kjenner en som ble skikkelig mobbet på jobb. Han fikk ikke en stiftemaskin i hodet, men ble fratatt oppgaver, slengt dritt til på store møter etc. Han sa fra til leder, det ble greit dysset ned. Dette har knekt denne mannens helse. Min sønn har blitt mobbet og det skjedde en gang at han ble slått ned. Skolen fortalte oss at vi hadde mulighet til å politianmelde. Vi vurderte det dit at det ville nok i hvert fall ikke gjøre noe positivt for noe forhold - hverken gutta i mellom eller med foreldre og godt samarbeidsklima. Sånn kan det være noen arbeidsplasser. Man må rett og slett ta igjen, hevde sin rett, for som du beskriver så er det ingen andre som gjør det for deg. Dagens arbeidsliv dreier seg mange steder om den sterkestes rett. Og din sønn bør lære seg å forsvare seg, trene kampsport, styrke etc. Man kan mislike denne utviklingen, men man må forholde seg til den harde virkeligheten slik den er. Anonymkode: 0952f...ef8
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og din sønn bør lære seg å forsvare seg, trene kampsport, styrke etc. Man kan mislike denne utviklingen, men man må forholde seg til den harde virkeligheten slik den er. Anonymkode: 0952f...ef8 Har ikke sagt at han ikke kan det. Han måkte til en fyr her forleden. Det blir bare mer trøbbel av sånt, men det vet du, ikke sant? Det er nemlig også virkeligheten man må forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 8 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Har ikke sagt at han ikke kan det. Han måkte til en fyr her forleden. Det blir bare mer trøbbel av sånt, men det vet du, ikke sant? Det er nemlig også virkeligheten man må forholde seg til. Når noen angriper så kan det bli trøbbel i etterkant ja, men da står valget mellom å la seg dominere og bli slått ned eller komme ut av kampen seirende. I kamp er det meg eller angriperen, og da velger jeg den beste situasjonen for meg selv, selv om jeg selvsagt skulle ønske at angriperen aldri hadde angrepet i det hele tatt. Mennesker er brutale, det må man forholde seg til. Spis eller bli spist er naturens vei. Anonymkode: 0952f...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå