Brimi Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Pusser dere sølvet selv eller går dere til forhandler?
petterm Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Pusser sjøl. Bruker en klut som er satt inn med ett eller annet. Passer på at kluten ikke møkker til bunaden.
Brimi Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2017 4 timer siden, petterm skrev: Pusser sjøl. Bruker en klut som er satt inn med ett eller annet. Passer på at kluten ikke møkker til bunaden. Hvor har du kjøpt kluten? Og hva kostet den? Spørs om jeg tør å gjøre det selv. Husker ikke hva sølvet er laget av, men det kan jeg finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 11 minutter siden, Brimi skrev: Hvor har du kjøpt kluten? Og hva kostet den? Spørs om jeg tør å gjøre det selv. Husker ikke hva sølvet er laget av, men det kan jeg finne ut av. Sølvpusskluter får du i alle fall kjøpt hos gullsmed (og sikkert noen andre steder også, kanskje i kjemikaliehylla på dagligvare?). Jeg mener de er ganske rimelige. Det å pusse sølv med klut er ikke skummelt, det er vanskelig å ødelegge noe. Dersom sølvet ditt er av typen som skal ha litt oksidering er denne dessuten trygg dersom du bruker klut, i motsetning til om du bruker sølvpuss av typen der du senker hele gjenstanden ned i et bad. (Litt usikker på hva du mener med det siste - bunadsølvet er vel laget av sølv?) Anonymkode: f80f4...327 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: (Litt usikker på hva du mener med det siste - bunadsølvet er vel laget av sølv?) Anonymkode: f80f4...327 Mye bunadssølv er ikke sølv. Anonymkode: 32453...d7e
Brimi Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sølvpusskluter får du i alle fall kjøpt hos gullsmed (og sikkert noen andre steder også, kanskje i kjemikaliehylla på dagligvare?). Jeg mener de er ganske rimelige. Det å pusse sølv med klut er ikke skummelt, det er vanskelig å ødelegge noe. Dersom sølvet ditt er av typen som skal ha litt oksidering er denne dessuten trygg dersom du bruker klut, i motsetning til om du bruker sølvpuss av typen der du senker hele gjenstanden ned i et bad. (Litt usikker på hva du mener med det siste - bunadsølvet er vel laget av sølv?) Anonymkode: f80f4...327 Takk for svar Ja, men husker ikke hva de forskjellige er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå