Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusser dere sølvet selv eller går dere til forhandler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusser sjøl. Bruker en klut som er satt inn med ett eller annet. Passer på at kluten ikke møkker til bunaden. 

Skrevet
4 timer siden, petterm skrev:

Pusser sjøl. Bruker en klut som er satt inn med ett eller annet. Passer på at kluten ikke møkker til bunaden. 

Hvor har du kjøpt kluten? Og hva kostet den? Spørs om jeg tør å gjøre det selv. Husker ikke hva sølvet er laget av, men det kan jeg finne ut av.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Brimi skrev:

Hvor har du kjøpt kluten? Og hva kostet den? Spørs om jeg tør å gjøre det selv. Husker ikke hva sølvet er laget av, men det kan jeg finne ut av.

Sølvpusskluter får du i alle fall kjøpt hos gullsmed (og sikkert noen andre steder også, kanskje i kjemikaliehylla på dagligvare?). Jeg mener de er ganske rimelige. Det å pusse sølv med klut er ikke skummelt, det er vanskelig å ødelegge noe. Dersom sølvet ditt er av typen som skal ha litt oksidering er denne dessuten trygg dersom du bruker klut, i motsetning til om du bruker sølvpuss av typen der du senker hele gjenstanden ned i et bad.

(Litt usikker på hva du mener med det siste - bunadsølvet er vel laget av sølv?)

Anonymkode: f80f4...327

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Litt usikker på hva du mener med det siste - bunadsølvet er vel laget av sølv?)

Mye bunadssølv er ikke sølv. 

Anonymkode: 32453...d7e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sølvpusskluter får du i alle fall kjøpt hos gullsmed (og sikkert noen andre steder også, kanskje i kjemikaliehylla på dagligvare?). Jeg mener de er ganske rimelige. Det å pusse sølv med klut er ikke skummelt, det er vanskelig å ødelegge noe. Dersom sølvet ditt er av typen som skal ha litt oksidering er denne dessuten trygg dersom du bruker klut, i motsetning til om du bruker sølvpuss av typen der du senker hele gjenstanden ned i et bad.

Takk for svar :) Ja, men husker ikke hva de forskjellige er. 

Skrevet

Skal ikke bruke klut på forgyldt sølv.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...