Gå til innhold

Jakke e.l til bunad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det skal bli litt kjølig på 17.mai. Har egentlig et sjal, men det er hjemme hos foreldrene mine langt unna. 

Noen som kan anbefale noe som er greit å bruke til bunad som varmer litt? Og gjerne ikke så dyrt. 

Er ikke så fryktelig stort utvalg av butikker der jeg bor. De vanlige som HM, Cubus, kapp ahl osv.

Kan jeg bruke en enkel, svart cardigan fks?

Anonymkode: 846df...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge bunadspolitiet er det vel bare cape eller sjal som er "lov". Men jeg hadde tatt på meg et eller annet svart og nøytralt framfor å fryse meg syk ihvertfall. Eller valgt et annet antrekk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med ullundertrøye under bunadsskjorta?

Det har jeg gjort et par ganger når det har vært kjølig på 17.mai og jeg skal være mye ute. Ull rett på huden varmer en del.

Tror ikke jeg ville brukt cardigan til bunad, det ser fort merkelig ut. Men hva med et sjal til en rimelig penge i nøden? Du nevner H&M, her er et nøytralt sort sjal. Går an å tulle det rundt skuldrene slik som her. Ikke like fint som et godt bunadsjal i ullkvalitet, men mer innafor enn cardigan/jakke.

Anonymkode: 8f471...df8

• Liker 3
Skrevet

Støtter kommentaren over her om ulltrøye under bunaden, det er fantastisk når det er kaldt! Et par ekstra strømper er heller ikke så dumt for å holde varmen, i alle fall for oss som har knestrømper til bunaden. I utgangspunktet ville jeg ikke brukt noe utenpå bunaden som ikke hører til, men i verste fall går et sort sjal an.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt på ulltrøye under, får teste ut det 😄 Ellers funker vel det sjalet fra HM! Takk for svar.

Gidder ikke kjøpe noe dyrt når jeg egentlig har et sjal fra før. Dumt at jeg glemte det. Da får det bli reserveløsning i år :) 

Skrevet

Bare et tips hvis du velger å kjøpe et billig sjal å ha over bunaden: Sjekk at det ikke loer når det kommer i kontakt med bunadsskjorta. 

Jeg tok et stort svart skjerf/sjal (ligner på det fra hm) utenpå bunaden min en gang jeg skulle bruke den vinterstid. Var ikke så moro når jeg kom inn i kirka og tok av meg, for skjorta var full av svarte "hår". Hadde heldigvis med meg klesrulle, men det ble noen hektiske minutter :ler:

AnonymBruker
Skrevet

7

På Sunday, May 14, 2017 den 13.21, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det skal bli litt kjølig på 17.mai. Har egentlig et sjal, men det er hjemme hos foreldrene mine langt unna. 

Noen som kan anbefale noe som er greit å bruke til bunad som varmer litt? Og gjerne ikke så dyrt. 

Er ikke så fryktelig stort utvalg av butikker der jeg bor. De vanlige som HM, Cubus, kapp ahl osv.

Kan jeg bruke en enkel, svart cardigan fks?

Ta på deg en ytterjakke du har. Å fryse i bunad er å gjøre seg syk til 18. Mai. Skal du ta på en cardigan el. Så blir armene på bunadsskjorten seende krøllete ut som et takras.

Anonymkode: 08402...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Ullstrømpebukse, eventuelt ullsokker også, ullsinglett, eventuelt ullbol oppå der igjen, ull truse, ull bh, votter :) Da skal du ikke lide noen nød. Du kan sikkert plusse på med tigerbalsam og sjal oppå der igjen 

Anonymkode: 60a5b...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...