Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 (endret) Har lest flere tråder. Mange tråder er sosiale fine tråder, der man ikke engang ser antydning til diskusjon. Andre tråder diskuteres det så fillene flyr av uenighet. Trodde personlig at kvinneguiden var et sosialt sted for kvinner. Joda det er menn her. Koselig det. Et sted der man kan lufte ting man vil dele med andre. Eller som noen søker råd. Ser å noen mener det er et diskusjonsforum. Jeg har problem med å si at det er et diskusjonsforum når jeg leser mange av trådene her. Jeg ser på Kvinneguiden som et sosialt sted. Hva mener dere? Endret 14. mai 2017 av Aktivdame
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Kg er er sted man kan hamre løs på TS selv når det er uskyldige spørsmål. Det viktigste er ikke å skrive på en sånn måte at TS ser ting fra en annen vinkel eller komme med gode tips og råd. Det viktigste er å SPY ut hvor teit, idiotisk TS er og at det ikke er rart verden går til helvete på grunn av folk som er som TS. Anonymkode: 24e96...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 At det er et diskusjonsforum med lavt nivå og åpenhet for å diskutere det meste så lenge det ikke blir for kontroversielt eller skummelt. Ser ikke på det som et kvinneforum egentlig. Anonymkode: 018a1...7a9
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kg er er sted man kan hamre løs på TS selv når det er uskyldige spørsmål. Det viktigste er ikke å skrive på en sånn måte at TS ser ting fra en annen vinkel eller komme med gode tips og råd. Det viktigste er å SPY ut hvor teit, idiotisk TS er og at det ikke er rart verden går til helvete på grunn av folk som er som TS. Anonymkode: 24e96...d9d Hehe. Den har jeg skjønt. Oppdragelse er oppskrytt i mange hjem . Endret 14. mai 2017 av Aktivdame
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det er et diskusjonsforum med lavt nivå og åpenhet for å diskutere det meste så lenge det ikke blir for kontroversielt eller skummelt. Ser ikke på det som et kvinneforum egentlig. Anonymkode: 018a1...7a9 Mange tråder er langt fra diskusjon her inne, for meg blir det feil å kalle det et diskusjonsforum. Etter å lest meg opp litt på trådene. Jeg personlig kaller det et sosialt forum. Der det er like mange personligheter på nett som IRL.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 Det virker som du forveksler diskusjon med krangel. Slik kan man definere en diskusjon: "Diskusjon (gammelfransk discussion, fra latin discutere, «riste fra hverandre») er et ordskifte hvor forskjellige argumenter, meninger eller perspektiver på et tema blir lagt fram. En diskusjon forstås vanligvis som en saklig og høflig meningsutveksling. En diskusjon kan ende i en konklusjon. En disputt eller krangel er en hardere meningsutveksling som bærer preg av at målet for deltagerne er å vinne ordskiftet."-Wikipedia Altså kan man godt si at kvinneguiden er et diskusjonsforum. Anonymkode: 42d39...707 3
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kg er er sted man kan hamre løs på TS selv når det er uskyldige spørsmål. Det viktigste er ikke å skrive på en sånn måte at TS ser ting fra en annen vinkel eller komme med gode tips og råd. Det viktigste er å SPY ut hvor teit, idiotisk TS er og at det ikke er rart verden går til helvete på grunn av folk som er som TS. Anonymkode: 24e96...d9d Og for guds skyld: hvis TS spør hva slags forum Kvinneguiden egentlig er, pass på å snakke om alt annet. Eller hvis TS spør om Thousand Island dressing er godt til grillpølser så fortell hvor idiotisk han/hun er som ikke bruker ketchup. Legg gjerne inn en kommentar om hvor udannet vedkommende er som spiser pølser også.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 KG er et forum både på godt og vondt. Mange tråder er fine tråder hvor det er fungerer fint. Andre tråder er nedrakking på høyt plan. Det kommer an på både ts og de som kommenterer på de ulike trådene, for det finnes ts som bevisst provoserer like så mye som det finnes de som diskuterer som vil krangle og provosere ts. Dette går begge veier mener jeg. Jeg tror det kommer an på hvordan vi opptrer selv hver og en av oss Anonymkode: 39223...143 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #9 Skrevet 14. mai 2017 3 minutter siden, Aktivdame skrev: Mange tråder er langt fra diskusjon her inne, for meg blir det feil å kalle det et diskusjonsforum. Etter å lest meg opp litt på trådene. Jeg personlig kaller det et sosialt forum. Der det er like mange personligheter på nett som IRL. Jeg ser på sosialt forum som snikk snakk underdelen. At en diskusjon ikke alltid er 100% formell endrer ikke mitt perspektiv på det Anonymkode: 018a1...7a9
Gjest NotNaomi Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 Trodde også det var et diskusjonsforeum,men det er litt av hvert har jeg funnet ut. Er en del bra deltagere her,men ser også at det er de som kjeder seg for mye kanskje eller ikke har det helt ok selv,og som bruker forumet til å få det ut på andre. Og så er det en del innlegg fra "menn som hater kvinner"med de evige hat-enda-mer-feminister-innlegg og kommentarentarene sine. Syns det er helt ok "å henge her"i perioder,men tror en skal unngå å skrive innlegg om en er en litt mer sårbar person. Er en del her som ikke eier respekt og innlevelse,og de dukker gjerne opp der de kan få ut idiotien,og jeg syns oppriktig synd på noen av de som forteller og ber om råd.
loffen Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 Jeg synes det er begge deler. Noen underforum er mest diskusjon, og noen er bare sosoial hygge. 2
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #12 Skrevet 14. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som du forveksler diskusjon med krangel. Slik kan man definere en diskusjon: "Diskusjon (gammelfransk discussion, fra latin discutere, «riste fra hverandre») er et ordskifte hvor forskjellige argumenter, meninger eller perspektiver på et tema blir lagt fram. En diskusjon forstås vanligvis som en saklig og høflig meningsutveksling. En diskusjon kan ende i en konklusjon. En disputt eller krangel er en hardere meningsutveksling som bærer preg av at målet for deltagerne er å vinne ordskiftet."-Wikipedia Altså kan man godt si at kvinneguiden er et diskusjonsforum. Anonymkode: 42d39...707 Nei jeg forveksler ikke. For her inne så kan ting ende i stygge diskusjoner. Krangel for meg er når 2 unger sitter i sandkassen og skal ha samme leken. Begynner å sloss å bråke når de ikke får viljen sin.
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 9 minutter siden, loffen skrev: Jeg synes det er begge deler. Noen underforum er mest diskusjon, og noen er bare sosoial hygge. Ja . Ser det som meg du.
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #14 Skrevet 14. mai 2017 12 minutter siden, NotNaomi skrev: Trodde også det var et diskusjonsforeum,men det er litt av hvert har jeg funnet ut. Er en del bra deltagere her,men ser også at det er de som kjeder seg for mye kanskje eller ikke har det helt ok selv,og som bruker forumet til å få det ut på andre. Og så er det en del innlegg fra "menn som hater kvinner"med de evige hat-enda-mer-feminister-innlegg og kommentarentarene sine. Syns det er helt ok "å henge her"i perioder,men tror en skal unngå å skrive innlegg om en er en litt mer sårbar person. Er en del her som ikke eier respekt og innlevelse,og de dukker gjerne opp der de kan få ut idiotien,og jeg syns oppriktig synd på noen av de som forteller og ber om råd. Som de sakene du nevner. De finner du mange steder på nett som Fjasboka og nettaviser f.eks. Det er ikke bare her.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #15 Skrevet 14. mai 2017 Akkurat nå, Aktivdame skrev: Nei jeg forveksler ikke. For her inne så kan ting ende i stygge diskusjoner. Krangel for meg er når 2 unger sitter i sandkassen og skal ha samme leken. Begynner å sloss å bråke når de ikke får viljen sin. Men en diskusjon trenger ikke å være stygg eller negativt ladet, det var det jeg ville fortelle deg. En diskusjon kan være en sunn og positiv samtale mellom mennesker, der de kan utveksle sine synspunkter og meninger -enten de er enige om temaet eller ikke. Anonymkode: 42d39...707 2
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #16 Skrevet 14. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: KG er et forum både på godt og vondt. Mange tråder er fine tråder hvor det er fungerer fint. Andre tråder er nedrakking på høyt plan. Det kommer an på både ts og de som kommenterer på de ulike trådene, for det finnes ts som bevisst provoserer like så mye som det finnes de som diskuterer som vil krangle og provosere ts. Dette går begge veier mener jeg. Jeg tror det kommer an på hvordan vi opptrer selv hver og en av oss Anonymkode: 39223...143 Og evnen til å spørre hva ts mener om man er usikker på det Da slipper man at det blir misforståelser .
Gjest Aktivdame Skrevet 14. mai 2017 #17 Skrevet 14. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men en diskusjon trenger ikke å være stygg eller negativt ladet, det var det jeg ville fortelle deg. En diskusjon kan være en sunn og positiv samtale mellom mennesker, der de kan utveksle sine synspunkter og meninger -enten de er enige om temaet eller ikke. Anonymkode: 42d39...707 Skjønner hva du mener.
Gjest NotNaomi Skrevet 14. mai 2017 #18 Skrevet 14. mai 2017 1 time siden, Aktivdame skrev: Som de sakene du nevner. De finner du mange steder på nett som Fjasboka og nettaviser f.eks. Det er ikke bare her. Ja,du har sikkert rett. Jeg er ikke på fb,og leser sjelden kommentarer på nettaviser osv også.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #19 Skrevet 14. mai 2017 KG er "ville vesten" på godt og vondt. Syns det er et relativt greit "alt mulig"-forum, i.o.m. at det er få uskrevne regler og det er lov å diskutere det aller meste... På de fleste forum gjelder det å ligge lavt i terrenget til man har fått med seg hva (og ikke minst hvem) som er innafor og ikke, og det blir fort veldig snevert, "klikkete", med en håndfull regjerende medlemmer man ikke må våge å motsi, osv. Slitsomt! Her er det så mange personligheter og så mye gjennomtrekk at det ikke danner seg noe større ukultur enn de typiske sutrekoppene, grinebiterne og bedreviterne man ser overalt... Anonymkode: 727eb...fea
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #20 Skrevet 14. mai 2017 Dette er et forum med alt for meget trolling dessverre. Anonymkode: 260ad...f76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå