Gå til innhold

Hvordan trene med gangsår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Fikk meg nye joggesko på fredag og løpte med de på mølla.. fikk gnagsår og vannblemme som gikk hull på, og gjør vondt å bevege seg. 

Gikk fjelltur i går, så andre alternativ til trening tas i mot med stor takk!😊 Trenger å forbrenne ca 500 kcal

Anonymkode: 93788...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tren barbent eller med i sokker. Jeg gjør alltid det når jeg har glemt sko

• Liker 2
Skrevet

Styrkeøvelser uten sko. Eller sykling. Hvis du har en type sandaler som ikke gnager kan du bruke dem, men ville kanskje ikke løpt på mølla med dem. Som sagt: sykling, styrketrening uten sko, ellipsemaskin, romaskin. Alt annet enn løping kan du vel gjøre. Svømming også hvis du har tilgang til basseng

Skrevet

Jeg har også det problemet. Får gnagsår hele tiden av å trene selv om skoene ikke er nye. Ødelegger veldig for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være greit å være obs på at det på en del treningssentre ikke er lov å trene uten sko.

Anonymkode: 0e35a...817

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta på Compeed.

Spis 500 kcal mindre enn planlagt.

Gi litt mer faen og ta en velfortjent slækkedag på sofaen.

Anonymkode: 9f79c...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Skay skrev:

Jeg har også det problemet. Får gnagsår hele tiden av å trene selv om skoene ikke er nye. Ødelegger veldig for meg.

Du har da sko som ikke passer føttene dine, og trenger nye treningssko. Du minsker risikoen for gnagsår ved å bruke tynne nylonstrømper mellom hud og sko, du kan også tape over hudområdene du får gnagsår med f.eks. medisintape før hver trening.

Anonymkode: 9f79c...00f

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Om du ikke allerede har tatt på compeed så er det første bud. De virker smertestillende. Jeg har hatt mye gnagsår og med compeed så går det helt fint å trene med sko. 

Nylonstrømper er god ide også under vanlige sokker.  Ellers kan du trene til cardiovideoer i stua barrføtt,  eller styrke barrføtt hjemme. 

En periode så fikk jeg gnagsår ofte nesten uten å merke det før jeg kom hjem så jeg bruke sportstape over helen for å forebygge, vær litt påpasselig hvordan du teiper slik at du ikke får gnagsår i overgangen teip-hud. 

Skrevet
18 timer siden, Skay skrev:

Kjøp deg sportstape på apoteket, gull verdt hvis du lett får gnagsår. Plastre en liten bit bak på helen.

Skrevet

Får lett gnagsår, men pleier ikke kjenne det om jeg tar gnagsårplaster og sportstape utenpå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...