AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Har en 3 åring som er så voldsom, han klarer alltid å ødlegge noe. Stuebordet ser ikke ut for små hakk fordi han kaster leker som treffer bordet, han kjører leker inn i dører så det blir hakk og stygge merker, han kjører biler opp etter veggen som har avgitt farge, sofaen ser ikke ut etter at han griser med mat. Jeg er alene med han og har ikke sjangs til å overvåke han 24/7. Om morgenen begynner jeg veldig tidelig på jobb så jeg må stelle meg mens han spiser frokost, jeh setter han ved spisebordet, men han setter seg i sofaen når jeg har gått på badet, kommer ut og det er mat i hele sofaen. Kjenner jeg er så lei! Flere som opplever det samme. Anonymkode: c1478...484
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Stå opp tidligere, gjør deg klar før du vekker han og spis frokost sammen. Anonymkode: 9ef28...9a2 14
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 Sett på ham en sele i spisestolen. Han er stor nok til at du kan forklare at det er fordi han går ut i stua og spiser og GRISER. Dette vil en normal 3 åring forstå. Klarer han å åpne selen selv, så bytter du sele eller improviserer til andre løsninger (f.eks å knytte selene sammen med et rep eller for all del bruke hengelås... eller annet du måtte komme på). Når det kommer til bruken hans av leker, er det veiledning (og avledning) som jeg tenker er beste metode. Jeg kan finne på å bli streng også i lignende situasjoner, hvor jeg ser FØR ungen skal til å tegne på stolene (det er populært her i huset), av typen "Blyanten på papiret, du," i en streng tone. Selvfølgelig, bruker ulike formuleringer, men begge ungene forstår (2 og 4 år). Anonymkode: 149d9...223 2
Sushi Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 1. Send/ta med ungen ut så ofte du kan. 2. Ha ett rom som er lekerom, der du ikke har noe du er redd for. Ikke si "her kan du ødelegge hva du vil", men ha ett rom der han kan være uten at du må stresse med hva han gjør. Dette kan godt være soverommet hans, altså. Innstill deg på at dette rommet må du uansett male og fikse på før du eventuelt skal selge huset/leiligheten. 3. Vær strengere. Det er ikke greit å slenge leker rundt, da tar du dem fra ham. Det er heller ikke greit å løpe rundt som en villmann inne, da får han være på lekerommet der det ikke er noe dyrt å ødelegge. Eller ute. Spise i sofaen er ikke tillatt, det må du bare passe på til han skjønner greia.
Gjest making.a.mess Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en 3 åring som er så voldsom, han klarer alltid å ødlegge noe. Stuebordet ser ikke ut for små hakk fordi han kaster leker som treffer bordet, han kjører leker inn i dører så det blir hakk og stygge merker, han kjører biler opp etter veggen som har avgitt farge, sofaen ser ikke ut etter at han griser med mat. Jeg er alene med han og har ikke sjangs til å overvåke han 24/7. Om morgenen begynner jeg veldig tidelig på jobb så jeg må stelle meg mens han spiser frokost, jeh setter han ved spisebordet, men han setter seg i sofaen når jeg har gått på badet, kommer ut og det er mat i hele sofaen. Kjenner jeg er så lei! Flere som opplever det samme. Anonymkode: c1478...484 Da får du gjøre stelleøkten kortere. Kan han fremdeles ikke høre da får han sitte på en stol på badet å spise.leke må de få lov til og litt slitasje vil det bli, men du har lov å legge føringer. Kjører han bil så det blir striper på veggen så inndra den. Husk at unger trenger tid ute åboltre seg på. Sitter du feks inne en hel dag så skjønner jeg at kidden henger i taklampa. Det må skje noe stimulerende innimellom. Unger har også forskjellig aktivitetsnivå. Noen er mer fysiske og kreative enn andre. Jeg har barn av begge sorter. Når jeg hadde førstemann som var veldig grei og tok beskjeder og fornuft til seg lett, så tenkte jeg at de med viltre barn hadde gjort noe feil for det var jo bare å.. Nå vet jeg bedre. Neste mann var svært aktiv og kreativ, og det er knapt en ting som har fått stå i fred. Tilogmed ting som helt åpenbare at ikke burde røres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå