AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Observerte noen barn leke ( de besøkte mitt barn og var på vår terasse) det ene barnet, som jeg vet er her plassert i avlastningshjem holder på med en lek som går sånn "den som vil dø rekk opp hånden" og så får han ei jente som er ca 5 til å rekke opp hånden. Gutten er vel 9 og oppforder til stjeling, slosskamper: vil anta dette er en kongen befaler type lek, med noe dystert innhold... Jeg synes dette var en stygg lek - hva tenker dere? Beklager skrivefeil, skriver på mobil. Anonymkode: 4d565...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Hva skjer siden i leken da? Anonymkode: 9c320...ced
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 Da ville jeg sagt at de skal leke noe annet. Enkel manøver bort fra den leken, uten å gjøre noe stort ut av det. Anonymkode: f09c4...58b 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Hadde ikke det stakkars barnet vært i avlastningshjem så hadde du ikke skrevet dette innlegget her. Da hadde du tenkt at barn er barn og gjør mye rart. Skammelig. Anonymkode: a2c41...259 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke det stakkars barnet vært i avlastningshjem så hadde du ikke skrevet dette innlegget her. Da hadde du tenkt at barn er barn og gjør mye rart. Skammelig. Anonymkode: a2c41...259 Kansje jeg burde skamme meg, men det er en bekymring jeg har. Dette er barn som oppfordrer 4åringer til slosskamp og stjeling. Anonymkode: 4d565...c7c 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer siden i leken da? Anonymkode: 9c320...ced Leken gikk ut på å rekke opp hånda som i kongen befaler. Det skjedde ikke så mye utover at det virket "creepy". Anonymkode: 4d565...c7c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 Hvorfor leker en 9-åring med 4-åringer i det hele tatt? Er jo altfor stor til det! Anonymkode: 8f0ff...aec 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kansje jeg burde skamme meg, men det er en bekymring jeg har. Dette er barn som oppfordrer 4åringer til slosskamp og stjeling. Anonymkode: 4d565...c7c Jeg ville også vært bekymret. Anonymkode: 476b3...d28 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #9 Skrevet 14. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke det stakkars barnet vært i avlastningshjem så hadde du ikke skrevet dette innlegget her. Da hadde du tenkt at barn er barn og gjør mye rart. Skammelig. Anonymkode: a2c41...259 Lol. seriøs. For det første ville jeg aldri ha latt min 4 åring leke med en på 9 uten en voksen til stedet. For det andre, barn som trenger avlastningshjem har et litt vanskelig liv, så ja, hvorfor skal foreldrene til andre barn de leke med ikke passe litt på? Jeg ville ha stoppet leken med engang. Fy søren du spørre ikke en 4 åring om de vil DØ - hva fæn! Anonymkode: 09a27...13d 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lol. seriøs. For det første ville jeg aldri ha latt min 4 åring leke med en på 9 uten en voksen til stedet. For det andre, barn som trenger avlastningshjem har et litt vanskelig liv, så ja, hvorfor skal foreldrene til andre barn de leke med ikke passe litt på? Jeg ville ha stoppet leken med engang. Fy søren du spørre ikke en 4 åring om de vil DØ - hva fæn! Anonymkode: 09a27...13d Har du i det hele tatt barn? Lol, seriøst lizzzom... Anonymkode: a2c41...259 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor leker en 9-åring med 4-åringer i det hele tatt? Er jo altfor stor til det! Anonymkode: 8f0ff...aec Tja kanskje de er søsken eller i slekt på en annen måte. Anonymkode: 93de7...6e3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #12 Skrevet 14. mai 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du i det hele tatt barn? Lol, seriøst lizzzom... Anonymkode: a2c41...259 er du 12 år? Anonymkode: 09a27...13d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Observerte noen barn leke ( de besøkte mitt barn og var på vår terasse) det ene barnet, som jeg vet er her plassert i avlastningshjem holder på med en lek som går sånn "den som vil dø rekk opp hånden" og så får han ei jente som er ca 5 til å rekke opp hånden. Gutten er vel 9 og oppforder til stjeling, slosskamper: vil anta dette er en kongen befaler type lek, med noe dystert innhold... Jeg synes dette var en stygg lek - hva tenker dere? Beklager skrivefeil, skriver på mobil. Anonymkode: 4d565...c7c Hvis du ikke ønsker at ditt barn omgås avlastningsbarn så må du jo passe på da... Anonymkode: a581c...978
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #14 Skrevet 14. mai 2017 Jeg ble litt bekymret...? Anonymkode: f9267...849
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #15 Skrevet 14. mai 2017 Jeg ville snakket med fosterforeldrene hans slik at de ble oppmerksomme på det. Anonymkode: d12ee...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #16 Skrevet 15. mai 2017 Jeg tenker jeg hadde gått ut til dem med en gang og sagt: Sånt snakker vi ikke om, ingen vil dø, det er ikke noe hyggelig. Enten leker dere "kongen befaler" på en hyggelig vanlig måte: Alle må hinke eller skjære grimaser eller snurre rundt, ellers finner dere på noe annet. Hva med gjemsel?" Anonymkode: 917c1...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #17 Skrevet 15. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker jeg hadde gått ut til dem med en gang og sagt: Sånt snakker vi ikke om, ingen vil dø, det er ikke noe hyggelig. Enten leker dere "kongen befaler" på en hyggelig vanlig måte: Alle må hinke eller skjære grimaser eller snurre rundt, ellers finner dere på noe annet. Hva med gjemsel?" Anonymkode: 917c1...ee9 "ingen vil dø" Anonymkode: 2502e...6a0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #18 Skrevet 15. mai 2017 Jeg gikk på barneskolen på den tida Nirvana hadde sine glansdager. Den gangen var det helt normalt å quote Kurt Cobain med "I hate myself and I want to die" med store bokstaver på sekken. Vi hadde også en lek som ganske enkelt het "Døden", uten at noen av oss reflekterte noe særlig om å dø på ordentlig. Anonymkode: cf8a5...c1c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #19 Skrevet 15. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker jeg hadde gått ut til dem med en gang og sagt: Sånt snakker vi ikke om, ingen vil dø, det er ikke noe hyggelig. Enten leker dere "kongen befaler" på en hyggelig vanlig måte: Alle må hinke eller skjære grimaser eller snurre rundt, ellers finner dere på noe annet. Hva med gjemsel?" Anonymkode: 917c1...ee9 Ingen vil dø? Så bra du kan snakke for hele verden da Anonymkode: 2fa00...6e5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #20 Skrevet 15. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: "ingen vil dø" Anonymkode: 2502e...6a0 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på barneskolen på den tida Nirvana hadde sine glansdager. Den gangen var det helt normalt å quote Kurt Cobain med "I hate myself and I want to die" med store bokstaver på sekken. Vi hadde også en lek som ganske enkelt het "Døden", uten at noen av oss reflekterte noe særlig om å dø på ordentlig. Anonymkode: cf8a5...c1c 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen vil dø? Så bra du kan snakke for hele verden da Anonymkode: 2fa00...6e5 Nei, jeg snakker for min femåring, som blir opprørt av å tenke på døden sånn midt i vanlig lek med nabobarn. Da er det best vi ikke tenker på døden når man leker og har det bra. Og hun ønsker ikke å dø, og det kan jeg si med sikkerhet. På vegne av nabobarna vil jeg også slå det fast, ja. Når temaet kommer opp ellers (ved leggetid for eksempel), pleier jeg også dra på med under-/overdrivelser av typen: Det er så uendelig lenge til vi skal dø at det trenger vi ikke tenke på i det hele tatt. Klart barn kan leke og snakke om slikt uten at de mener noe med det, og i riktig setting må jo barn opplyses om at alle faktisk dør en gang, men TS fikk en guffen følelse, så da var det vel ingen hyggelig samtale og morsom lek. Og jeg pleier å avfeie sånt snakk. Oppfordring til slåsskamp og stjeling ville jeg også korrigert, selvsagt. Anonymkode: 917c1...ee9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå