Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg jobber som assistent i helsevesenet og får lønn som assistent. Jeg går 2. året på vernepleie og vet at flere i klassen får høyere lønn som vernepleierstudent. De blir kanskje lønnet som helsefagarbeider e.l. Finnes det noe regler på dette eller er det opp til hver kommune hvordan de lønner studenter? Dette gjelder jo også sykepleierstudenter.

Anonymkode: 48ae8...929

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er opp til hver kommune :) det kommer an på om fagene du har bestått er relevant for jobben. Jeg fikk helsefagarbeiderlønn når jeg hadde bestått spesifikke fag - ikke etter hvilke år jeg gikk. Mens andre i klassen min fikk lønnsøkning når de bestod 1. År, 2. År osv!

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, boblevann skrev:

Dette er opp til hver kommune :) det kommer an på om fagene du har bestått er relevant for jobben. Jeg fikk helsefagarbeiderlønn når jeg hadde bestått spesifikke fag - ikke etter hvilke år jeg gikk. Mens andre i klassen min fikk lønnsøkning når de bestod 1. År, 2. År osv!

Ok, mener du f.eks. etter helsefaglige emner? Vet at jeg får lov å dosere/kontrollere medisiner da i hvertfall, men tror ikke jeg går opp i lønn i min kommune :-/ Synes det er rart da jeg får jo mer ansvar...

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor går det kun på ansiennitet. Har nettopp sjekket dette da vi skal ansette noen, og så lenge du ikke er ferdig utdannet starter du på grunnlønn på 187.500 i året om du ikke har annen relevant erfaring.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner reglene for ansiennitet - jeg hadde jobbet i kommunen fire år, men fikk kun godkjent 1,5 da jeg fikk fast jobb. Jeg spurte da om dette og personalsjefen sa de hadde regnet sammen alt de kunne for å få med alt av timer og få meg opp i lønn, det tviler jeg ikke på. Men regnestykket går fortsatt ikke opp.

Anonymkode: 3a707...049

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor går det kun på ansiennitet. Har nettopp sjekket dette da vi skal ansette noen, og så lenge du ikke er ferdig utdannet starter du på grunnlønn på 187.500 i året om du ikke har annen relevant erfaring.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner reglene for ansiennitet - jeg hadde jobbet i kommunen fire år, men fikk kun godkjent 1,5 da jeg fikk fast jobb. Jeg spurte da om dette og personalsjefen sa de hadde regnet sammen alt de kunne for å få med alt av timer og få meg opp i lønn, det tviler jeg ikke på. Men regnestykket går fortsatt ikke opp.

287.500 skulle det selvsagt være.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ansiennitet regnes ikke etter hvor mange år du har jobba, men hvor mye du har jobba hvert år. Du må ha jobba i gjennomsnitt 14 timer i uka (40%) for å få godkjent ett års ansiennitet. Jeg har jobba i kommunen i ca 8 år, men har kun 6 års ansiennitet

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, mener du f.eks. etter helsefaglige emner? Vet at jeg får lov å dosere/kontrollere medisiner da i hvertfall, men tror ikke jeg går opp i lønn i min kommune :-/ Synes det er rart da jeg får jo mer ansvar...

Jepp :) skal du dosere/kontrollere kan du kreve høyere lønn - dette er ikke innenfor arbeidsoppgavene til en assistent hos oss hvertfall. Mer ansvar = høyere lønn!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke er ferdig utdannet starter du på grunnlønn på 187.500 i året om du ikke har annen relevant erfaring.

187.500/12= litt under 300kr ish...

Det betyr at da tjener man UNDER 300kr i måneden... Det kan da ikke være riktig?

Anonymkode: 50de4...30b

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

287.500 skulle det selvsagt være.

Nei vent så dette nå. Herregud begynte å lure hahah

AnonymBruker
Skrevet

187.500/12= litt under 300kr ish...

Det betyr at da tjener man UNDER 300kr i måneden... Det kan da ikke være riktig?

Nei vent så dette nå. Herregud begynte å lure hahah

Er fortsatt veldig lite... Tjener fortsatt under 400kr i måneden???

AnonymBruker
Skrevet

Er fortsatt veldig lite... Tjener fortsatt under 400kr i måneden???

Herregud jeg er dum, regna helt feil hahaha glem det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...