AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Jobben ringte meg i dag klokka 15 og spurte om jeg kunne komme på jobb. Nølte litt pga andre avtaler, men takket ja til kveldsvakten som opprinnelig er fra 15.15-22.45. Fikk lov å komme til senere siden det var kort varsel. Avtalte å komme 18 tiden og få ekstra betalt. Har 18% stilling som helsefagarbeider i hjemmesykepleien. Hvor høy er timelønna når jeg får "ekstra betalt" på kveld? Får lønn fra 15.15-22.45 siden arbeidsplassen fokuserer mer på å skaffe folk og lønne de enn å spare, spare, spare, i tillegg til "ekstra". Anonymkode: b5ef5...cac
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Er det ikke bare snakk om at du får kveldstillegget da? Som du kanskje ikke har krav på siden du bare jobber fra 18? Anonymkode: 22436...4f3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Jeg er sykepleier og i samme tjenste. Jeg forundrer meg virkelig over hvordan du "takker" ja, samtidig som du kommer kl 18 pga kort varsel i stedet for 15.15. Du fokuserer på betalingen i stedet for pasientene som mest trolig taperpå at det manger en person i 2 t og 30 min. Du skal ha mest mulig betalt,men samtidig yte misnt mulig i din stilling på 18%. Selvsat skal du ha betalt, men du kan umulig føle noen plikt eller omsorg for pasientene du har. Er glad jeg VET du ikke er min kollega. Anonymkode: 5ad75...03b 1
reiseglad Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Arbeidsgiver har ingen mulighet til å gi deg ekstra betalt. Du får kveldstilllegg, og det er det. Mulig du kan skrive at du kom på jobb kl 15.15 og få betalt fra det tidspunket, men noe ut over det er det ikke mulig å gi. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykepleier og i samme tjenste. Jeg forundrer meg virkelig over hvordan du "takker" ja, samtidig som du kommer kl 18 pga kort varsel i stedet for 15.15. Du fokuserer på betalingen i stedet for pasientene som mest trolig taperpå at det manger en person i 2 t og 30 min. Du skal ha mest mulig betalt,men samtidig yte misnt mulig i din stilling på 18%. Selvsat skal du ha betalt, men du kan umulig føle noen plikt eller omsorg for pasientene du har. Er glad jeg VET du ikke er min kollega. Anonymkode: 5ad75...03b Og jeg, som også er sykepleier, håper og tror inderlig at du, sykepleier, ikke er min kollega! For hvis du i hverdagen gir uttrykk for sånne holdninger som du viser her, kan jeg si deg at det er akkurat sånne som deg som er med på å undergrave lønn og respekt for oss som jobber i helsevesenet. Å anklage noen for å ville ha mest mulig betalt, fokusere på betaling i stedet for pasienter, påstå at vedkommende umulig kan føle noen plikt eller omsorg for pasienter, hva snakker du egentlig om? Da kan du jo samtidig kaste ut slike meningsløse anklager mot alle som jobber, lønnet eller frivillg som tillitsvalgt, i Sykepleierforbundet/Fagforbundet og jobber ræva av seg for at sykepleiere og hjelpepleiere skal få en skikkelig lønn. De kunne jo heller brukt kreftene på å ta seg av pasienter, skal man følge din logikk. Makan!! Anonymkode: 1b336...867 2
fresia Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 Kanskje de mente at du får ekstra betalt siden du får betalt for hele vakta selv om du ikke jobber hele vakta? Har aldri hørt om at man skal få høyere timelønn for å stille på kort varsel. Hos oss får man også bare betalt fra da man faktisk begynner på jobb - som er fra kl 18 i ditt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykepleier og i samme tjenste. Jeg forundrer meg virkelig over hvordan du "takker" ja, samtidig som du kommer kl 18 pga kort varsel i stedet for 15.15. Du fokuserer på betalingen i stedet for pasientene som mest trolig taperpå at det manger en person i 2 t og 30 min. Du skal ha mest mulig betalt,men samtidig yte misnt mulig i din stilling på 18%. Selvsat skal du ha betalt, men du kan umulig føle noen plikt eller omsorg for pasientene du har. Er glad jeg VET du ikke er min kollega. Anonymkode: 5ad75...03b Glad du ikke er min kollega også 😊 Når de ringte var jeg på IKEA Trondheim som er halvannen time unna jobb. På min jobb er det rolig fra 15-17 fordi vi bor i en liten kommune. Fra 19.00 til 22.30 er det passe mye å gjøre, og arbeidsplassen trenger derfor ikke fulle vakter bestandig. Før du uttaler deg om at jeg ikke tenker på pasientene og bla bla bla, bør du skaffe deg nok info om saken. Det var primærsykepleier på jobb som ringte og tilbudte meg å komme til klokka 18 siden jeg var på IKEA og vi praktisk talt ikke trenger en ekstra før matpause. Hadde jeg kommet en time før som jeg hadde rukket, hadde jeg startet med matpause noe som vi ikke ser poenget i. Vi har ofte pause fra 17-19 pga det er liten kommune--> få pasienter. 24 minutter siden, fresia skrev: Kanskje de mente at du får ekstra betalt siden du får betalt for hele vakta selv om du ikke jobber hele vakta? Har aldri hørt om at man skal få høyere timelønn for å stille på kort varsel. Hos oss får man også bare betalt fra da man faktisk begynner på jobb - som er fra kl 18 i ditt tilfelle. Vet at jeg får mer enn full vakt. Er usikker, men tror det er 133,3% ekstra slik som på røde dager. Men er ikke helt sikker, derfor jeg tenkte å spørre her. Anonymkode: b5ef5...cac
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 Hvis det er ekstravakt tror jeg ikke det er noe ekstra pga. Kort varsel? Ikke vanligvis i alle fall med mindre det er noe spesielt avtalt. Kanskje det som noen sier er at du får lønn fra 15:15 Hvis det derimot er fast vakt og arbeidstiden blir forskjøvet f.eks fra dag til kveld, da skal man ha tillegg, og ekstra tillegg hvis man får kort varsel (etter 12 dagen før) Flott at du stiller opp TS, det er ikke din skyld at bemanningen i helsevesenet er som den er og det derfor oppstår sånne kriser titt og ofte! Hvis personen over her virkelig var sykepleier tviler jeg på at de hadde vært så positive til å slippe alt man har i hendene og løpe på jobb uten å bli kompensert Anonymkode: 646b2...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå