Anher Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Er ei jente som strekker seg 165 cm over bakken og bærer på ca 67 kilo. Vil gjerne ned minst 5-6 kg på 48 dager da jeg skal på ferie og vil gjerne føle meg vel i bikini. Noen som har noe tips eller erfaring med å gå ned i vekt uten å miste muskelmasse? Trener for det meste styrke til vanlig, men har litt for mye fettprosent på kroppen til å være fornøyd. Spiser forresten vegetarisk.
Pringle Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Beklager, har ingen spesialråd til deg, det samme gjelder for deg som for alle andre: Du går ned i vekt av kaloriunderskudd over tid, og du går ned i fett, ikke muskler, ved å ikke ha et for stort kaloriunderskudd, og å være i jevnlig aktivitet. På 48 dager kan du med din nåværende vekt kanskje kunne gå ned fire kilo fett. Bruk BMR-kalkulatoren på trening.no og en matdagbok (app, web eller kladdebok). Tell kalorier og vær nøyaktig med matinntaket, og vær tålmodig. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Jeg skjønner meg ikke på folk som skal begynne med sånn kjapp slanking rett før sommeren. Kan man ikke heller satse på en varig livsstilendeling og holde seg slank? Ønsker man å gå ned mange kilo begynner man lang tid før, ikke bare 2 måneder før.. Anonymkode: bbea9...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner meg ikke på folk som skal begynne med sånn kjapp slanking rett før sommeren. Kan man ikke heller satse på en varig livsstilendeling og holde seg slank? Ønsker man å gå ned mange kilo begynner man lang tid før, ikke bare 2 måneder før.. Anonymkode: bbea9...4a4 Livsstilsendring skal det stå. Og ser at det er 48 dager, så det er ikke engang 2 mnd... Anonymkode: bbea9...4a4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Det er fullt mulig, men du må jobbe hardt. Ingen utskeielser og tren hardt 3-4 dager i uken uten å spise mer. Men gjør det til en vane, og fortsett med det! Anonymkode: 650bd...512
Anher Skrevet 13. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2017 (endret) Takk for svarene jeg fikk! Jeg begynte egentlig i mars med kaloriunderskudd, men det gikk ikke mer enn to uker før jeg sprakk og gikk opp igjen de to kiloene jeg hadde gått ned. Så da får jeg bare forsøke igjen! Endret 13. mai 2017 av Anher
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 6 timer siden, Anher skrev: Takk for svarene jeg fikk! Jeg begynte egentlig i mars med kaloriunderskudd, men det gikk ikke mer enn to uker før jeg sprakk og gikk opp igjen de to kiloene jeg hadde gått ned. Så da får jeg bare forsøke igjen! Da har du lagt deg for lavt på kalorier. Legg deg litt høyere. Det vil ta litt lenger tid å gå ned, men lettere å vedlikeholde over tid. For du må faktisk spise mindre kalorier til evig tid hvis du vil vekten skal holde seg nede. Anonymkode: 818f1...a64 3
Gjest making.a.mess Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 Det går fint Ann, men kommer litt Ann på hva du veier i utgangspunktet. Kroppen har en vekt de helst ikke vil under. Kiloene nærmest normalvekt er de tøffeste. Men har du litt "til overs" så kan jeg anbefale atkinskuren. Les om den. Det trenger ikke koste noe, vitaminbarer er bare fjas. Hold deg til retningslinjene i kuren så går det bra. Du går fort ned, du trenger ikke være sulten, men du må være nøyaktig med å ikke innta " forbudte" varer og være flink i etterfasen. Når du har gått ned så ikke juble og hiv innpå kaker, men følg planen for tilbakeføring av de matvarene du ikke kunne spise under kuren. Mye motivasjon å hente på lavkarbo.no. Det er lagt opp til å ha et normalt kosthold i retning lavkarbo etterpå.
Gjest making.a.mess Skrevet 14. mai 2017 #9 Skrevet 14. mai 2017 Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev: Det går fint Ann, men kommer litt Ann på hva du veier i utgangspunktet. Kroppen har en vekt de helst ikke vil under. Kiloene nærmest normalvekt er de tøffeste. Men har du litt "til overs" så kan jeg anbefale atkinskuren. Les om den. Det trenger ikke koste noe, vitaminbarer er bare fjas. Hold deg til retningslinjene i kuren så går det bra. Du går fort ned, du trenger ikke være sulten, men du må være nøyaktig med å ikke innta " forbudte" varer og være flink i etterfasen. Når du har gått ned så ikke juble og hiv innpå kaker, men følg planen for tilbakeføring av de matvarene du ikke kunne spise under kuren. Mye motivasjon å hente på lavkarbo.no. Det er lagt opp til å ha et normalt kosthold i retning lavkarbo etterpå. Og selvsagt trene. Men ikke overdrive. Kroppen venner seg til en levemåte du bør fortsette med. Du har mest utbytte av treningsøkt før frokost. Vei deg før dette. Tidlig om morgenen før frokost og trening er da du veier minst så dette gir mest motivasjon. Veier du deg på morgenen en dag og på kvelden en annen så kan du bli skuffet siden vekten varierer i døgnet.
Lurium Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 Er da mange faktorer som spiller inn, hvor godt trent er du nå? Hvor mye muskelmasse? Desto mer muskler du har, desto enklere er det å forbrenne fett. Som mann bør en ikke gå ned mer enn 300-400 gram i uka for ikke å miste "masse", og en merker fort på trening hvis en gjør det, da en presterer dårligere. Skal en helt ned på "chiseled-nivå", er det etter min erfaring håpløst å beholde styrken en hadde med litt underhudsfett, iallefall greier ikke jeg det. Dette har selvfølgelig også noe med energioverskuddet som skal til for å få ut det lille ekstra på trening under et strikt kostholdsregime.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 Du rekker nok ikke å gå ned så mye på de 48 dagene. Det du kan gjøre er å passe på at du ikke går opp, og kanskje også unngå unødvendig oppblåsthet. Reduser sukker og salt, så oppnår du mye. Ligg gjerne i et lavt underskudd, men ikke veldig mye. Avhengig av hvor trent du er kan du klare å stramme deg opp litt. Hvis du fokuserer mer på kjernemuskulaturen vil du kunne holde deg litt mer samlet, selv om du kanskje skeier ut litt ekstra mens du er på ferie. Hvis du alt er trent vil ikke dette ha noe effekt. Anonymkode: 55129...850
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #12 Skrevet 14. mai 2017 Hvis du vil føle deg vel i bikini ville jeg fokusert på selvfølelse og selvtillit i stedet for å gå ned i vekt. I tillegg til trening. Trening har vist at gjør at folk føler seg mer vel i sin egen kropp uavhengig av vektnedgang, og genre er mer fornøyd med seg selv. Du kan absolutt være fornøyd og føle deg vel med deg selv som 165 og 67 kg. Jobb med dét og la vektnedgangen være separat. Anonymkode: ef691...cc7
Anher Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #13 Skrevet 15. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil føle deg vel i bikini ville jeg fokusert på selvfølelse og selvtillit i stedet for å gå ned i vekt. I tillegg til trening. Trening har vist at gjør at folk føler seg mer vel i sin egen kropp uavhengig av vektnedgang, og genre er mer fornøyd med seg selv. Du kan absolutt være fornøyd og føle deg vel med deg selv som 165 og 67 kg. Jobb med dét og la vektnedgangen være separat. Anonymkode: ef691...cc7 Takk for en oppmuntrende kommentar på innlegget mitt! Jeg har helt siden ungdomsårene mine ikke engang tenkt over hvordan jeg så ut fordi jeg var tynn og slank uten en eneste bekymring om kroppsfett og cellulitter.. helt frem til for ca to år siden da lår, rumpe og armer ble større og breiere. Ser jeg på bilder av mamma som ung i 20-30 årene var hun også slank og fin, men som nå har vanskeligheter med å komme under 75 kilo. Tipper det ligger i genene med tanke på hvor fetttet har lagt seg, samtidig som kroppspresset dessverre spiller en faktor som legger til grunn på hvorfor jeg vil ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå