Gå til innhold

Festdrakt fra sparkjøp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva dere (bunadmennesker) tenker om en venninne av dere har på seg festdrakt fra sparkjøp på seg på 17.mai? 🇳🇴

Anonymkode: ec543...f4f

Ser de har to forskjellige, de er begge pene.

Hadde ikke tenkt på at den var fra sparkjøp, er den fin og passer så er den jo det samme hvor den kommer fra og hva den koster.

Skulle nesten hatt en egen festdrakttråd mellom alle bunadtrådene. 

Jeg var ikke klar over at det finnes så mange forskjellige alternativer å velge mellom.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har en venninne som har festdrakt fra Sparkjøp, og jeg synes den er veldig fin. 

Anonymkode: abc03...1da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar alle sammen 😊

Ser at det er noen som har holdninger som jeg har opplevd. Er vel disse jeg er "redd" for. 

Anonymkode: ec543...f4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

For noen sjarmerende vesen dere anonyme er 🙄 Tenk å ha så lite oppe i topplokket at man blir så dømmende pga hva andre mennesker kler seg i. 

Men hva du vil. TS spurte om min mening og min ærlige mening er at det er trash og bedre med penkjole. Jeg er garantert ikke den eneste, men det er bare ingen som sier det høyt. 

Anonymkode: c5334...d4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hva folk mener med "har du ikke råd til bunad, går du i penkjole". Hva? Jeg har bunad liggende hjemme, men jeg VIL ikke ha den på. Det er styr med smykker, den er tung og varm å ha på.

Jeg skal spille i korps på 17.mai og tar på meg penkjole. Det er ikke fordi jeg ikke har råd til bunad, kunne lett satt av penger til det om jeg ønsket ny, eller tatt på meg den jeg har hjemme. Men jeg vil ikke.

Sånne tanker skremmer meg. Tenk om noen ser meg i penkjole og tenker: "Æsj, se så mindreverdig og fattig hun er". 

...på den andre siden er slike mennesker som tenker eller sier sånt om andre veldig lite verdt så man bør ikke ofre det en tanke engang. 

Anonymkode: 18272...8a1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at hvis det er noe som er trash og fattslig, så er det ugenerøse og fordømmende typer som vurderer andre ut fra prislappen. 

Anonymkode: a16c0...de7

Tror du virkelig at dette skulle gå inn på meg? 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva du vil. TS spurte om min mening og min ærlige mening er at det er trash og bedre med penkjole. Jeg er garantert ikke den eneste, men det er bare ingen som sier det høyt. 

Hvorfor mener du at festdrakter er trash? - eller er det bare det at denne spesielle festdrakten kjøpes hos Sparkjøp som gjør at du mener den er trash? Mener du at festdraktene til Lise Skjåk Bræk også er trash da?

Anonymkode: d7406...3e4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS! Helt sikker på at du blir smashing i festdrakten din 🤗 De få som kritiserer her inne; vel vi ser jo hva slags mennesker det er 😉 Ikke noe p bry seg med mao. Ha en flott 17. Mai 🇳🇴

Anonymkode: 5e462...fa8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er trash (ufattelig dårlig ordvalg å ha i språket sitt) er jo holdingen din til hva andre kler seg i. Det at du ikke liker det, gjør det ikke til trash av den grunn. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.5.2017 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Dette er bare klasseløst og udannet. Du kan kle en gris i en ballkjole, men det gjør den ikke til balldronning.

Endret av Ann Christin
Ryddet for slettet sitat. Ann Christin. mod
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er bare klasseløst og udannet. Du kan kle en gris i en ballkjole, men det gjør den ikke til balldronning.

Dagens 👌👌👍👍

Anonymkode: 5e462...fa8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS ba om tilbakemeldinger, og selvsagt kommer det masse de er såååå fine. Vel, jeg mener noe helt annet. Enten har du en ordentlig bunad eller så har du på deg kjole. Etterligning til noen hundrelapper er trash synes jeg.

Det som er så morsomt er at ingen vet hvem jeg er, og møter du meg vil jeg selvsagt si så fin du er osv. Det er ikke høflig å si noe annet. Men min ærlige mening er noe helt annet. Og jeg er ikke den eneste. Jeg kan være hvem som helst, men dere som har disse draktene går jo rundt som levende bevis. Så kan dere jo tenke på det dere tar på disse "festdraktene"

Ha en flott 17.mai!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt noe som helst. Festdrakten fra Spar Kjøp er veldig fin :) Jeg kunne godt tenkt meg en slik en selv, hadde det ikke vært for at den er altfor kort for meg 🙈  Drit i hva andre mener TS, liker du den så er det det eneste som teller!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS ba om tilbakemeldinger, og selvsagt kommer det masse de er såååå fine. Vel, jeg mener noe helt annet. Enten har du en ordentlig bunad eller så har du på deg kjole. Etterligning til noen hundrelapper er trash synes jeg.

Det som er så morsomt er at ingen vet hvem jeg er, og møter du meg vil jeg selvsagt si så fin du er osv. Det er ikke høflig å si noe annet. Men min ærlige mening er noe helt annet. Og jeg er ikke den eneste. Jeg kan være hvem som helst, men dere som har disse draktene går jo rundt som levende bevis. Så kan dere jo tenke på det dere tar på disse "festdraktene"

Ha en flott 17.mai!

Wow! Snakk om å føle seg bra med å skulle trykke andre ned. Klarer ikke å forstå hvordan folk som deg har det med seg selv . God bedring , håper du en gang får hjelp . 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg reagerer på på 17 mai er mennesker som stiller i jeans og joggis. Festdrakt er selvfølgelig helt flott.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis den var fin, ville jeg sikkert tenkt; Den var jammen fin :-)

Anonymkode: 4fba9...297

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg tenker....hahaha tragisk! Hvis man ikke har råd til noe annet en sparkjøp bunad så bør man bare droppe det og kjøpe vanlig kjole tenker jeg..

jeg har også ei venninne med sparkjøp drakta. 

Anonymkode: 5b88f...54c

Jeg har råd til flere bunader. Er godt voksen. Jeg har også blitt tilbudt fra foreldre bunad til oss alle inkludert barna. 

Men, jeg liker ikke konseptet bunad. Har alltid synes det er "stygt" (estetisk sett).

Derfor har ikke jeg og vi bunad. Vi går i vanlige "penklær/kjole" fordi vi ikke synes bunad er pent. Vi liker ikke bunad. Men vi har råd til bunad.

Er det lov? 

Takk.

Anonymkode: cbdb3...3cb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har råd til flere bunader. Er godt voksen. Jeg har også blitt tilbudt fra foreldre bunad til oss alle inkludert barna. 

Men, jeg liker ikke konseptet bunad. Har alltid synes det er "stygt" (estetisk sett).

Derfor har ikke jeg og vi bunad. Vi går i vanlige "penklær/kjole" fordi vi ikke synes bunad er pent. Vi liker ikke bunad. Men vi har råd til bunad.

Er det lov? 

Takk.

Glemte å føye til:

hvis noen hadde tilbudt oss tre gratis bunader til hver og en så ville jeg og vi takket nei takk.

Vi synes bunad er mindre pent. Vi liker heller f.eks en klassisk Armani eller M.Kors kjole etc.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig synes jeg det undergraver selve poenget med bunad. Har til gode å se en eneste festdrakt av god kvalitet. Blir litt som å kjøpe jalla "Gucci"-veske i syden. 

Anonymkode: 5b1de...746

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme hva du går i - en bæsj blir ikke konfekt bare fordi du pakker den inn i sølvpapir :)

Anonymkode: b9995...f41

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...