Stellia Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Jeg holder på å lage suksessterte. Har nylig stekt bunnen, men er litt i tvil på om jeg har gjort feil..... Stivpisket eggehviter, og pisket videre med grovhakkede mandler og melis. Er dette feil? Burde jeg ha vendt inn mandlene og melis? Må jeg lage ny bunn? 😏
Forundret.. Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Jeg har alltid vendte melis og de kvernede mandlene forsiktig inn i de piskede eggehvitene.
Forundret.. Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Prøv å stek det, hvis det ser helt feil ut så lager du ny bunn
Veslefrikk Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Ja melis og mandler skal vendes forsiktig inn i de stivpiskede eggehvitene. Jeg bruker alltid denne oppskriften og den blir vellykket hver gang: https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/suksessterte/ Men det er jo bare å steke den også ser du jo fort om den blir bra eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Prøv å stek det, hvis det ser helt feil ut så lager du ny bunn 2 minutter siden, Veslefrikk skrev: Ja melis og mandler skal vendes forsiktig inn i de stivpiskede eggehvitene. Jeg bruker alltid denne oppskriften og den blir vellykket hver gang: https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/suksessterte/ Men det er jo bare å steke den også ser du jo fort om den blir bra eller ikke. Hun sier jo at hun allerede har stekt den. TS: Jeg skjønner nesten ikke hvorfor du spør. Om bunnen ser OK ut har alt gått bra, og det er bare å bruke bunnen. Mandelbunner finnes i flere varianter, både kompakte og luftige, tynne og tykke, og alle smaker godt. Så lenge den ikke er hard som stein eller nesten flytende, noe jeg tror du i så fall hadde oppdaget allerede, vil jeg tro det blir bra som bare det. Anonymkode: 94d6c...2ce
Forundret.. Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun sier jo at hun allerede har stekt den. TS: Jeg skjønner nesten ikke hvorfor du spør. Om bunnen ser OK ut har alt gått bra, og det er bare å bruke bunnen. Mandelbunner finnes i flere varianter, både kompakte og luftige, tynne og tykke, og alle smaker godt. Så lenge den ikke er hard som stein eller nesten flytende, noe jeg tror du i så fall hadde oppdaget allerede, vil jeg tro det blir bra som bare det. Anonymkode: 94d6c...2ce Herregud det gikk meg helt hus forbi
Veslefrikk Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun sier jo at hun allerede har stekt den. TS: Jeg skjønner nesten ikke hvorfor du spør. Om bunnen ser OK ut har alt gått bra, og det er bare å bruke bunnen. Mandelbunner finnes i flere varianter, både kompakte og luftige, tynne og tykke, og alle smaker godt. Så lenge den ikke er hard som stein eller nesten flytende, noe jeg tror du i så fall hadde oppdaget allerede, vil jeg tro det blir bra som bare det. Anonymkode: 94d6c...2ce Haha , jeg overså at den allerede var stekt. Prøver å følge med på lamming og kg samtidig og da blir tydligvis noe oversett.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 11 timer siden, Veslefrikk skrev: Haha , jeg overså at den allerede var stekt. Prøver å følge med på lamming og kg samtidig og da blir tydligvis noe oversett. Da skjønner jeg veldig godt at oppmerksomheten ikke var på KG, altså! (Åh, søte små lam! ) Hvordan gikk det med kaka, TS? Anonymkode: 94d6c...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå