AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg og mannen har ikke brukt prevensjon på 9 år. Likevel er jeg ikke blitt gravid. Jeg har et barn fra før, mannen har ingen, men han har hatt en kjæreste for mange år siden som mistet i 3.måned. Jeg er 35. Har regelmessige sykluser, og vi har sex 4-5 ganger hver uke. Har ikke sjekket oss, har et ganske avslappet forhold til det. Skjer det så skjer det, skjer det ikke er det ingen big deal. Nå har det gått så mange år at vi ikke har så lyst på småbarn i huset, og jeg har vært inne på tanken på å sterilisere meg. Barnet mitt er nå nesten ferdig med ungdomsskolen og er et selvstendig individ. Det frister lite med en baby nå uansett. Men siden vi ikke har brukt noe form for prevensjon de siste 9(!) årene (vært sammen i 11 år) begynner jeg å lure på om vi bare kan slå oss til ro med at det blir ingen barn. Kan stille klokka etter mensen hver måned. Ønsker ikke hormonell prevensjon, og ønsker aldeles ikke spiral. Ønsker egentlig ikke noe. Men vi kan jo ikke gå slik i årevis, hva om jeg blur gravid når jeg er 49 liksom, frister ikke. Noen som har noen innspill? Anonymkode: 82090...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 13. mai 2017 #2 Del Skrevet 13. mai 2017 Hvis du du ikke har blitt gravid på 9 år er det garantert noe galt. Men ville enten blitt undersøkt eller sterilisert meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Del Skrevet 13. mai 2017 Har han kommet inni deg, eller mener du at dere ikke har brukt prevensjon, men latt det gå utenfor? Anonymkode: 9f155...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Del Skrevet 13. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han kommet inni deg, eller mener du at dere ikke har brukt prevensjon, men latt det gå utenfor? Anonymkode: 9f155...40d Han har selvfølgelig ikke hoppa av i svingen, nei! Anonymkode: 82090...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Del Skrevet 14. mai 2017 Hvor gammel er han? Blir jo slik at man tenker at noe er galt når du ikke har blitt gravid på 9 år. Iallefall ikke som du har fått med deg (kan jo være at prosessen har vært igang men gått galt før du merket det). Anonymkode: 5fe1b...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 14. mai 2017 #6 Del Skrevet 14. mai 2017 Hva med babycomp eller ladycomp? Den er like sikker som kondom (eller sikrere, husker ikke) og viser deg sikre og usikre dager, null hormoner Du bare målet temperaturen i munnen med babycompen hver dag, så får den oversikt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Del Skrevet 14. mai 2017 Enkelte klaffer bare ikke fysisk. To jeg kjenner prøvde i åresvis, med Gud vet hvor mange IVF. De gikk til slutt fra hverandre, og begge fikk barn med ny partner innen 1-1,5 år etter at de fikk seg ny partner. Anonymkode: 4bb4f...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Del Skrevet 14. mai 2017 Uffda, synd for dem! Her er ikke ønsket om barn så stort, til forundrelse for alle rundt oss. Må vel ta en tur til legen å finne ut hva som kan være grunnen. Men heller mot sterilisering om det ikke er en konkret årsak. Vil ikke ta sjansen på å plutselig bli gravid som 50-åring. Og helt ærlig, når jeg ser venner som har småbarn og alt det krever kjenner jeg at dit vil jeg ikke igjen. Kjekt med barn som nærmer seg voksen mens man selv fortsatt er ung 😉 Anonymkode: 82090...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Del Skrevet 15. mai 2017 Vi kunne heller ikke få barn, og brydde oss derfor ikke om prevensjon. Men en dag satt jeg jammen meg der med en positiv test, sånn helt ut av det blå! Moralen er: Det er mulig, selv etter mange år. Dersom du ikke ønsker flere barn nå, så gjør noe med det. (Jeg støtter deg 100% i å ikke begynne en ny babyperiode nå, nyt heller livet du har ) Anonymkode: 22468...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg har et vennepar som prøvde i 20 år, inkludert mange IVF-forsøk og hormoner. De hadde gitt helt opp etter 18 år, men en dag etter 20 år var testen plutselig positiv. Hun hadde da blitt 46 år. Alt kan gå. Anonymkode: 1f136...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #11 Del Skrevet 17. mai 2017 Det er ikke veldig sannsynlig at du blir gravid etter 35 når du har hatt regelmessig sex i ni år uten at det har skjedd noe. Men, rarere ting har skjedd. Du har ingen garanti for at du og mannen din ikke er et statistisk unntak som plutselig får to blå når du er 42 og for lengst trodde det aldri ville bli aktuelt. Konklusjonen sier seg egentlig selv: hvis det er krise om du blir gravid, må du ha prevensjon (at det ikke frister får ikke hjelpe. Det finnes mange forskjellige typer, og hvis alt er like uaktuelt kan en av dere sterilisere dere). Er det ikke så krise, kan du ta sjansen på at de siste ni årene sier noe om de ni neste Anonymkode: 4505f...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå