Ella Grisella Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 (endret) Noen som har prøvd denne? Hilsen en som alltid får rødskjær uanjævlasett:/ Endret 13. mai 2017 av Ella Grisella
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Det er ikke rart du får rødskjær.. tallet 5 på fargetabellen er jo rød. Du må bruke farger som ikke har 5 i seg. Her er en artikkel du burde lese og litt informasjon om fargene. Her er nyansene i desimaler. Som du ser her er tallet 4 og 5 røde nyanser. 6.0 er ren naturfarge mørk blond6.1 er mørk blond med ask, en kald farge6.3 er gyllen mørk blond6.4 er mørk blond med rødkobber, varm rødlig6.5 er mørk blond med rød/mahogny, kald rødlig6.6 er mørk blond mot lilla/purpur6.9 er mørk blond med en lysere nyanse mot lilla http://www.kk.no/mote/dette-betyr-tallene-på-hjemmefargen-30098 Anonymkode: 0d9c5...fed
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Viss du vil farge håret kaldt askeblondt må du ha tallet 6 eller 7 på fargeskalaen så mest sannsynlig koden 6.1 kanskje? Sett deg inn i dette og hjemnefarging går mye bedre. Unngå for alle del 4 og 5. Anonymkode: 0d9c5...fed
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Askebrunt =6.3 som cirka. Men som sagt er det vanskelig å vite når jeg ikke vet hvilken hårfarge du har akkurat nå. Har du rødskjær i det nå vil det være vanskelig å bli kvitt de røde pigmentene.. Anonymkode: 0d9c5...fed
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke rart du får rødskjær.. tallet 5 på fargetabellen er jo rød. Du må bruke farger som ikke har 5 i seg. Her er en artikkel du burde lese og litt informasjon om fargene. Her er nyansene i desimaler. Som du ser her er tallet 4 og 5 røde nyanser. 6.0 er ren naturfarge mørk blond6.1 er mørk blond med ask, en kald farge6.3 er gyllen mørk blond6.4 er mørk blond med rødkobber, varm rødlig6.5 er mørk blond med rød/mahogny, kald rødlig6.6 er mørk blond mot lilla/purpur6.9 er mørk blond med en lysere nyanse mot lilla http://www.kk.no/mote/dette-betyr-tallene-på-hjemmefargen-30098 Anonymkode: 0d9c5...fed Kødder du? Tallet før punktum er bare hvor lys eller mørk fargen er. Jo lavere tall, jo mørkere farge. Det er tallet etter punktum som sier noe om rød og asketoner... Anonymkode: 400f0...8e8 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Askebrunt =6.3 som cirka. Men som sagt er det vanskelig å vite når jeg ikke vet hvilken hårfarge du har akkurat nå. Har du rødskjær i det nå vil det være vanskelig å bli kvitt de røde pigmentene.. Anonymkode: 0d9c5...fed Himmel! Ikke gi råd uten å vite hva du snakker om! 6.3 er en varm farge. Langt fra askebrun! Anonymkode: 400f0...8e8 3
MissPierce Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Himmel! Ikke gi råd uten å vite hva du snakker om! 6.3 er en varm farge. Langt fra askebrun! Anonymkode: 400f0...8e8 Tenkte akkurat det samme. 6.3 er lyse gylden brun. Har akkurat denne fargen selv. 3 tallet står for gul- altså gylden. På Cubus på Oslo City f.eks henger det en veldig oversiktelelig og enkel forklaring på fargene. Vet ikke om det er standard på alle Cubus butikkene nå. Endret 14. mai 2017 av MissPierce 1
MissPierce Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 0. Nøytral 1.Blå/Ask 2.Fiolett 3.Gul/Gylden 4 .Gulrød/oransje/kobber 5.Mahogny 6.Rød Dette er den skalaen de aller fleste bruker.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #9 Skrevet 14. mai 2017 18 timer siden, MissPierce skrev: Tenkte akkurat det samme. 6.3 er lyse gylden brun. Har akkurat denne fargen selv. 3 tallet står for gul- altså gylden. På Cubus på Oslo City f.eks henger det en veldig oversiktelelig og enkel forklaring på fargene. Vet ikke om det er standard på alle Cubus butikkene nå. Ja, jeg har 8.3 og det er veldig gyldent. Er jo selvfølgelig to toner lysere enn ditt da Anonymkode: 400f0...8e8 1
MissPierce Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har 8.3 og det er veldig gyldent. Er jo selvfølgelig to toner lysere enn ditt da Anonymkode: 400f0...8e8 8.3 er nydelig farge ❤️ Er selv veldig glad i de gyldene hårfargene 😊
Ella Grisella Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2017 Takk for svar alle Jeg ser at noen merker har annerledes fargekoder, men det er vel den som er nevnt over som er standard ja. Jeg vurderer nå mørk blond, evt mørk askeblond (finnes det?) eller denne nr 563 Den heter kald lys brun, og ser så kald og digg ut på bildet Jeg tok meg råd til å farge meg hos frisøren i april, og den ble rødskjær som tusan. Frisøren brukte askefarger og tok no blå dråper oppi. Jeg tror nok de skulle klart å få meg kald på Gevir, men det har jeg ikke råd til akkurat nå... Så da får jeg prøve å få det så kaldt som mulig på egenhånd, og ta meg en ny frisørtime til høsten. Mulig jeg går til Gevir da...
MissPierce Skrevet 15. mai 2017 #12 Skrevet 15. mai 2017 5 timer siden, Ella Grisella skrev: Takk for svar alle Jeg ser at noen merker har annerledes fargekoder, men det er vel den som er nevnt over som er standard ja. Jeg vurderer nå mørk blond, evt mørk askeblond (finnes det?) eller denne nr 563 Den heter kald lys brun, og ser så kald og digg ut på bildet Jeg tok meg råd til å farge meg hos frisøren i april, og den ble rødskjær som tusan. Frisøren brukte askefarger og tok no blå dråper oppi. Jeg tror nok de skulle klart å få meg kald på Gevir, men det har jeg ikke råd til akkurat nå... Så da får jeg prøve å få det så kaldt som mulig på egenhånd, og ta meg en ny frisørtime til høsten. Mulig jeg går til Gevir da... Den der var litt tricky 😕😕 For fargekode, og fargenavn/bilde sier helt forskjellige ting. 5 er lysebrun/brun. Men 6 er rød, og 3 er gul/gylden. Så den farge koden sier egentlig lysebrun/brun med rød/gylden tone.
Ella Grisella Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #13 Skrevet 15. mai 2017 1 time siden, MissPierce skrev: Den der var litt tricky 😕😕 For fargekode, og fargenavn/bilde sier helt forskjellige ting. 5 er lysebrun/brun. Men 6 er rød, og 3 er gul/gylden. Så den farge koden sier egentlig lysebrun/brun med rød/gylden tone. Jeg tolket det som at de bruker andre fargekoder jeg da, for det kan vel ikke stemme?
MissPierce Skrevet 15. mai 2017 #14 Skrevet 15. mai 2017 12 minutter siden, Ella Grisella skrev: Jeg tolket det som at de bruker andre fargekoder jeg da, for det kan vel ikke stemme? De har både 7 og 8 som fargekode, 7 står da som jeg har opplevd som brun og 8 ble jeg litt usikker på. Men du har en farge som heter 568, og den er veldig rød. Noe som stemmer for 6. Jeg har ikke brukt Schwarzkopf på lenge, og da kjøpte jeg bare en som var veldig rød. Tenkte ikke på fargekode skal jeg være helt ærlig 🙊 Bruker alltid L'Oreal eller Garnier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå